Ottaisitko auton lahjoituksena?

Meillä ei ole koskaan ollu ku yks auto. Asutaan maalla, mies 2-vuorotyössä, 4 lasta. Esikoinen aloittaa nyt eskarin, johon ei saa kuljetusta. Autoa kaivataan monesti muulloinkin, kun on neuvolakäyntiä sun muuta menoa. Nyt vanhempani olisivat ostamassa minulle auton. Mulla on viikonloppu aikaa miettiä otanko sen. Sitä kyllä tarvittaism mutta annanko ylpeydelleni niin paljon periksi, että antaisin vanhempien ostaa mulle vielä auton (olen 29v jo kuitenkin).
Aikamoinen pulma.
 
vieras
Mä sain mun isältä auton, kun lapset oli pienempiä. Sitten kun kasvoivat isommiksi ja muutettiin lähemmäs keskustaa, myin sen kaverilleni, kun en raaskinut enää maksaa kuluja autosta, jota ei välttämättä enää tarvittu. Ja auto oli isäni vanha ja sain siitä myydessä 1000?.
 
No ne oli jo käyny katsomassa autoja ja tehneet alustavan sopimuksen yhestä autosta...mutta mutta sen hinta on jotain päälle 8000e. Joka on mun mielestä aivan liikaa. Mulle kelpais paljon paljon halvempikin auto. Apua, mitä ihmettä teen.
 
No isäni osti minulle auton ja otin sen vastaan vaikka eka tuntuikin, että eihän se isäni tehtävä ole. meillä entinen auto oli jo siinä kunnossa, että katsastukseen olisi pitänyt tehdä vaikka sun mitä ja kilometrejäkin oli ihan jo liikaa ja isäni itse ehdotti, että ostetaan toinen. No annoin ostaa ja ei se todellakaan paljoa maksanut, mutta on huomattavasti parempi. Eli minun mielipiteeni on, että ota vaan vastaan jos haluat ja vanhempasi haluavat sen ostaa...voithan myös maksaa heille takaisin myöhemmin jos tahdot. :) ja maalla sitä autoa vasta tarvitaankin
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja papuski:
No ne oli jo käyny katsomassa autoja ja tehneet alustavan sopimuksen yhestä autosta...mutta mutta sen hinta on jotain päälle 8000e. Joka on mun mielestä aivan liikaa. Mulle kelpais paljon paljon halvempikin auto. Apua, mitä ihmettä teen.
ootko aatellut, että jos isäsi aattelee teidän lasten parasta? siis että talvella on mukva turvallisella autolla lastenkin matkustaa.
Onhan ka´lliimmassa autossa hyvät puolet, todennäköisesti se on pitkäikäinen,vie vähemmän bensaa kun tosi vanhat rotjakkeet, turvallisuus ym. ym
kyllä suosittelen ottamaan lahjan vastaan. eikö tutnuisi tyhmältä joulunakin antaa lahjat takaisin pukille kun käy luonnon päälle ettei viitsi elää toisen lahjoilla.
 
vieras
Mieti auton tarve ja siitä aiheutuvat kulut. Itse sain aikoinaan isältäni auton lahjana, sillä hän ei pystynyt enää ajamaan ja hän katsoi auton kuuluvan minulle. En kuitenkaan ottanut autoa itselleni, vaan veljeni piti sen ja maksoi sen arvon minulle. Jälkikäteen ajatellen tämä oli järkevää. Silloin ei olisi ollut mitään mieltä ottaa perheeseen kahta autoa.

Ota vain auto vastaan, jos on todellinen tarve. Muistakaa lahjavero!
 
kaikki herkut
totta helvetissä ja muista pyytää hyvä ja turvallinen auto koska arvokasta lastia sillä kuskaat :saint: ja ehdottomasti lisävarusteilla.. jos tarjoutuvat maksamaan kokonaan pois.

ja vakuutukset vuodeksi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaikki herkut:
totta helvetissä ja muista pyytää hyvä ja turvallinen auto koska arvokasta lastia sillä kuskaat :saint: ja ehdottomasti lisävarusteilla.. jos tarjoutuvat maksamaan kokonaan pois.

ja vakuutukset vuodeksi..
Jos kyseessä 8000? auto, niin herkuista saa va haaveilla! (riippuu tietty siitä, onko sun mielestä esim ilmastointi herkku vaiko itsestäänselvyys.. )

Mutta ap´lle sanon että totta hitossa otat auton vastaan jos tarvetta sille on!
 

Yhteistyössä