Ottaakohan päiväkoti lapset vastaan vaikka....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
...olin merkannut lapsille vapapäivän huomiseksi? Pitäisikin mennä töihin. Voinkohan silti viedä lapset? Tiedättekö mikä on yleinen käytäntö vai onko sellaista?

Alkuperäinen kirjoittaja NuorenaÄidiksi:
Soittaisin aamulla ja varmistaisin käykö. Ja sopisin jo tänään lapsille varahoitajan jos päiväkotiin eivät ota jostain syystä.
Toki soitan aamulla heti kun aukeaa, toinen lapsista on moniallerginen, niin just mietin tota ruoajuttua etteivät välttämättä ole varautuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja hi:
eivät varmasti oel varautuneet allergikon ruokaan jos on ilmoitettu poissaolevaksi. Itse siis varaisin ko. lapselle eväät mukaan.

Kyllä meidän päiväkotiin riitti kun aamulla soitti että tulevat ja keskuskeittiöltä tilattiin allergiaruoka.

Jos päiväkodissa on paljon vuorotyöläisten lapsia tai muusta syystä vapaapäiväläisiä niin henkilökunta voi olla mitoitettu niin, että eivät voi ottaa ylimääräisiä, jo vapaapäivälle ilmoitettuja lapsia vastaan vaikka kuinka haluaisivat.

Kannattaa yrittää järjestää varahoito jonnekkin muualle jos mahdollista...

Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
eivät varmasti oel varautuneet allergikon ruokaan jos on ilmoitettu poissaolevaksi. Itse siis varaisin ko. lapselle eväät mukaan.

Kyllä meidän päiväkotiin riitti kun aamulla soitti että tulevat ja keskuskeittiöltä tilattiin allergiaruoka.

Ihan kaikissa tapauksissa tämä ei riitä, jos on kovin allerginen niin se ruoka ei ehdi enää aamulla tilaamalla edes "keskuskeittiöltä" joka esim meidän kunnassa tarkoittaa sitä, että päiväkotiin ruoka tulee läheiseltä koululta.

mulla on niin että työvuorot saattavat vaihtua joskus päivän varoitusajalla ja olen sopinut päiväkodin kanssa että hoitopäivän muutokset ovat ok, edellisenä päivänä ilmoitettuna.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:

Ihan kaikissa tapauksissa tämä ei riitä, jos on kovin allerginen niin se ruoka ei ehdi enää aamulla tilaamalla edes "keskuskeittiöltä" joka esim meidän kunnassa tarkoittaa sitä, että päiväkotiin ruoka tulee läheiseltä koululta.
Päiväkoti on pieni ja siellä on oma keittiö, eli sama keittäjä tekee aina ruuat.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mulla on niin että työvuorot saattavat vaihtua joskus päivän varoitusajalla ja olen sopinut päiväkodin kanssa että hoitopäivän muutokset ovat ok, edellisenä päivänä ilmoitettuna.
Nyt ei pystynyt ilmoittamaan aikasemmin kun on viikonloppu.

jos ongelma on ruoka, niin voisihan sitä sille allergiselle sitte pakata omat ruuat mukaan?
No kun edes tiedä onko tässä ongelmaa ;) enhän ole vielä päiväkodista kysynyt, joku vaan otti tuon ruuan puheeksi. meidän lapset on just aloittanut hoidon joten ei ole kaikki systeemit vielä selvillä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
jos ongelma on ruoka, niin voisihan sitä sille allergiselle sitte pakata omat ruuat mukaan?
No kun edes tiedä onko tässä ongelmaa ;) enhän ole vielä päiväkodista kysynyt, joku vaan otti tuon ruuan puheeksi. meidän lapset on just aloittanut hoidon joten ei ole kaikki systeemit vielä selvillä.

niin justiinsa. Mutta kun soitat ja jos ne alkaa sanomaan ettei voi kun ei ehdi ruokaa tilata jne. ni sano ettei ongelmaa, lapselle on eväät mukana ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

niin justiinsa. Mutta kun soitat ja jos ne alkaa sanomaan ettei voi kun ei ehdi ruokaa tilata jne. ni sano ettei ongelmaa, lapselle on eväät mukana ;)

Näin teen, kiitti vinkistä :)

Yhteistyössä