ottaako miehenne osaa koiran ulkoiluttamiseen..varsinkin jos olette raskaana?

• Viestiketjun aloittaja "mini"
  • Ensimmäinen viesti
"mini"
meillä ei..vaikka alunperin Mies sitä koiraa halusikin.
ainoot kerrat kun käyttää on kaljapäissään piene iltalenkin..ja nyt liukkailla mua niin veetuttaa pelätä masunsa puolesta kun koiraa ulkoilutan ( metsästys ja ajovietti kova)
nyt rv19

Jep, vaikka mitä ollaan joskus sovittu niin juttu ajautuu siihen, että mies käyttää aamulla ja illalla, minä päivällä. Jos haluan illalla käyttää, pitää mun siitä erikseen ilmoittaa tai hiivin salaa koiran kanssa pihalle kun on nukuttamassa lasta. Jos menen itse aamuun töihin tai tulen aamulla töistä, käytän minä ensimmäisen lenkin.

"mamma"
raskausaikana käytin aina itse, olin koko raskauden hyvässä kunnossa mutta kyllä mies olisi käyttänyt jos tarvetta olisi. nyt lapsen syntymän jälkeen mies käyttää amulla ennen ku menee töihin ja minä käytän aamupäivällä, miehen tultua kotiin lähden puistoon tai metsään. Ja illalla jompi kumpi pissattaa..

no kyllä kuuluis käyttää,kerta on koiran halunnut. meillä se on niin, että isäntä ei olsallistu koiran hoitoon eikä ulkoilutukseen mitenkään. koska koiran on mun ja isätä ei ole sitä halunnut. tosin rapsuttelee ja tykkää siitä. mutta ei käytä lenkillä. tosin yks ilta kun tuntui, että hiippari on taas liikkeellä, niin kävi koiran kans pihan läpi, mutta ei ne ketään löytäneet

"..."
Meillä mies vie lähes kokonaan. Itse vain jos mies on niin pitkään töissä tms. että koiralle kupla otsaan. Ja sekin erikseen sopien/pyytäen. Lenkillä käynnistä tykkään mutta INHOAN sitä sen jälkeistä koiran pesua, kuivausta ja oman ihon kutinaa, olen lievästi allerginen koiralle.

"marianna"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25240943:
no kyllä kuuluis käyttää,kerta on koiran halunnut. meillä se on niin, että isäntä ei olsallistu koiran hoitoon eikä ulkoilutukseen mitenkään. koska koiran on mun ja isätä ei ole sitä halunnut. tosin rapsuttelee ja tykkää siitä. mutta ei käytä lenkillä. tosin yks ilta kun tuntui, että hiippari on taas liikkeellä, niin kävi koiran kans pihan läpi, mutta ei ne ketään löytäneet
Näin myös meillä, sovittiin kun koiran otin että sen itse hoidan

Eevee
Taisit jutela täällä aiheesta joku toinenkin päivä...

Kyllä sun miehes pitäisi ottaa osaa koiran hoitoon. Oletteko jutellut miehes kanssa? Tuo on ihan kohtuutonta.

Meillä on aina hoidettu koirat aikalailla fifty-fifty.

"vieras"
Mies on pääasiallinen lenkkeilyttäjä meidän perheessä. Lapset käyttävät päivällä, mutta mies aamuisin ja iltaisin. Toki minäkin ulkoilutan koiraa, mutta valtaosan lenkeistä tekee mies.

Kyllä. Koira on mun ja se oli mulla jo ennen kuin mies tuli kuvioihin, mies ei ollut eläissään ulkoiluttanut yhtään koiraa. Viime talvena kun oli liukasta ja olin raskaana, mies hoiti ulkoilutukset ja on oikeastaan siitä lähtien hoitanut ne, koska mulla on kävely todella hankalaa ja olen kusessa jos kaadun. Innolla odotan sitä aikaa kun pääsen taas karvaturriani lenkittämään :)

jeop
Tälläset kannattaa varmaan päättää sitä koiraa ottaessa. Meille otettiin mun tahdosta kissa, ja jo silloin sovititiin ettei miehen tarvitse sen hoitoon osallistua. Eli ruokinnat ja hiekkalaatikko on mun hoidossa ja kaikki kissaan menevät rahat otetaan mun pussista.

Itse en tahdo koiraa ja mies tahtoo joskus. Joten sitten varmaan sovitaan niin, että mies hoitaa sen.

Kyllä mies lenkittää koiraa, koska se on yhteinen- ei sen takia, että olen raskaana. Lenkitykset hoidetaan puoliksi kuten aina. Mies kuitenkin kieltää minua nostelemasta painavia asioita ja huolehtii että lepään tarpeeksi enkä rehki liikaa...

"Tanjuska"
Ei osallistu ei, herättää mut jopa aamulla ulkoiluttaa koiran ennenkuin lähtee töihin (oon hoitovapaalla siis) ettei mun tarvitse roudata aamu-unista pikkumiestä mukanani eikä koiran tarvitse odottaa puoli 10 että pääsee pissille. On se vaan piru mieheksi=D!

Eevee
[QUOTE="Tanjuska";25241707]Ei osallistu ei, herättää mut jopa aamulla ulkoiluttaa koiran ennenkuin lähtee töihin (oon hoitovapaalla siis) ettei mun tarvitse roudata aamu-unista pikkumiestä mukanani eikä koiran tarvitse odottaa puoli 10 että pääsee pissille. On se vaan piru mieheksi=D![/QUOTE]

Mä oon ihan sanaton teidän joidenkin miesten vuoksi...

Yhteistyössä