Ottaa niiiiiiiiiin päähän serkun touhut, prkl!

  • Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti
vv
Serkku rakentaa taloa ja taitaa pystyttää sen toisten selkänahalla. Pyysi pikkuveljeni kantoavuksi tontille. 10 tuntia veli roudasi tiilikasoja tontilla. Ja mikä oli palkka? Serkun tontille roudaama ruoka.

Eipä siinä mitään, jos olisimme läheisiä, mutta kun yhteydenpito on joulukorttien vaihtamisen tasolla. Hitto miten on pokkaa pyytää hommiin ja tarjota lämmintä kättä palkaksi.

Vinkiksi vaan teille taloa tekeville, että kaikki eivät halua olla ilmaisena työvoimana sitä unelmataloa pystyttämässä. Vaikkei olisikaan kanttia kieltäytyä avunpyynnöstä.
 
Carlos74
no eiks kaikki toimi noin. Kaikki serkunkaimansiskonveljenäitit, vai mitä ne oli, pyydetään tekee kaikkee paskahommia... olen itte ollu tekemässä niitä myöskin, tosin enää en heilahda. Terveisiä tutuille.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
näinhän se menee, suku on pahin. Eikä veljes saanu sitten suuta auki vaatiakseen palkkaa tai kieltäytyäkseen. Ja onko hänkin samaa mieltä kuin sinä? :)
No tietty häntä harmitti, mutta ei kehdannut valittaa, kun ei oltu varsinaisesti luvattu mitään. Oletti kuten minäkin, että kun melkein "vieras" ihminen pyytää tontille hommiin, niin palkkaakin on tiedossa.
 
vieras
Ai, minä olen ollut enemmänkin hommissa miehen entisen opiskelukaverin rakennuksella ihan vastaavalla 'palkalla'.

Olen kyllä myöhemmin hyödyntänyt siellä luomiani suhteita ammatilliselta puolelta.
 
yksinkertaistatämäon
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Serkku rakentaa taloa ja taitaa pystyttää sen toisten selkänahalla. Pyysi pikkuveljeni kantoavuksi tontille. 10 tuntia veli roudasi tiilikasoja tontilla. Ja mikä oli palkka? Serkun tontille roudaama ruoka.

Eipä siinä mitään, jos olisimme läheisiä, mutta kun yhteydenpito on joulukorttien vaihtamisen tasolla. Hitto miten on pokkaa pyytää hommiin ja tarjota lämmintä kättä palkaksi.

Vinkiksi vaan teille taloa tekeville, että kaikki eivät halua olla ilmaisena työvoimana sitä unelmataloa pystyttämässä. Vaikkei olisikaan kanttia kieltäytyä avunpyynnöstä.
Voi, voi. Jokainen kun on oman onnensa seppä, niin täytynee vain ihmetellä, miksi veljesi lähti talkoisiin?
En mä ainakaan sillä verukkeella auttaisi vento vieraita ihmisiä, että ollaan sukua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
näinhän se menee, suku on pahin. Eikä veljes saanu sitten suuta auki vaatiakseen palkkaa tai kieltäytyäkseen. Ja onko hänkin samaa mieltä kuin sinä? :)
No tietty häntä harmitti, mutta ei kehdannut valittaa, kun ei oltu varsinaisesti luvattu mitään. Oletti kuten minäkin, että kun melkein "vieras" ihminen pyytää tontille hommiin, niin palkkaakin on tiedossa.
Ilkee veljeskin soitella serkulleen kun tarvii apua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertaistatämäon:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Serkku rakentaa taloa ja taitaa pystyttää sen toisten selkänahalla. Pyysi pikkuveljeni kantoavuksi tontille. 10 tuntia veli roudasi tiilikasoja tontilla. Ja mikä oli palkka? Serkun tontille roudaama ruoka.

Eipä siinä mitään, jos olisimme läheisiä, mutta kun yhteydenpito on joulukorttien vaihtamisen tasolla. Hitto miten on pokkaa pyytää hommiin ja tarjota lämmintä kättä palkaksi.

Vinkiksi vaan teille taloa tekeville, että kaikki eivät halua olla ilmaisena työvoimana sitä unelmataloa pystyttämässä. Vaikkei olisikaan kanttia kieltäytyä avunpyynnöstä.
Voi, voi. Jokainen kun on oman onnensa seppä, niin täytynee vain ihmetellä, miksi veljesi lähti talkoisiin?
En mä ainakaan sillä verukkeella auttaisi vento vieraita ihmisiä, että ollaan sukua.
Ei kehdannut kieltäytyä. Mutta serkku kehtaisi olla maksamatta mitään. Tasan ei käy häikäilemättömyyden lahjat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos talkooavuksi on pyydetty, niin eipä ole syytä muuta olettaa kuin ruoan saavansa. Oikein hyvälle avulle voi tulla pullo kirkasta.
Mä en ymmärrä kyl että jokaisesta hyvän miehen työstä pitää aina olla vaatimassa palkkaa. Jos sitä päivän käy toisen raksalla auttelee, ni eiköhän siinä ole palkkaa tarpeeksi kun ruokaa saa tai sit vaikka sen pullon. Eriasia sitten, jos ois vaikka kirvesmies ammatiltaan ja ammattihommia tekis.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja RobottiRuttunen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos talkooavuksi on pyydetty, niin eipä ole syytä muuta olettaa kuin ruoan saavansa. Oikein hyvälle avulle voi tulla pullo kirkasta.
Mä en ymmärrä kyl että jokaisesta hyvän miehen työstä pitää aina olla vaatimassa palkkaa. Jos sitä päivän käy toisen raksalla auttelee, ni eiköhän siinä ole palkkaa tarpeeksi kun ruokaa saa tai sit vaikka sen pullon. Eriasia sitten, jos ois vaikka kirvesmies ammatiltaan ja ammattihommia tekis.
En tajua mitä eroa siinä, tekeekö kantohommia vai kirveshommia 10 tuntia? Sama aika kuluu.

Enkä taida tajuta muutenkaan paljoa, kun inhoan toisten hyväksikäyttämistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja RobottiRuttunen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos talkooavuksi on pyydetty, niin eipä ole syytä muuta olettaa kuin ruoan saavansa. Oikein hyvälle avulle voi tulla pullo kirkasta.
Mä en ymmärrä kyl että jokaisesta hyvän miehen työstä pitää aina olla vaatimassa palkkaa. Jos sitä päivän käy toisen raksalla auttelee, ni eiköhän siinä ole palkkaa tarpeeksi kun ruokaa saa tai sit vaikka sen pullon. Eriasia sitten, jos ois vaikka kirvesmies ammatiltaan ja ammattihommia tekis.
En tajua mitä eroa siinä, tekeekö kantohommia vai kirveshommia 10 tuntia? Sama aika kuluu.

Enkä taida tajuta muutenkaan paljoa, kun inhoan toisten hyväksikäyttämistä.

Lähinnä tarkoitin tota, että onko talkoo apuna vai sit oikeesti töissä. Et jos sun veljees ois vaikka pyydetty sinne kirvesmiehenä hommiin. Mut nyt kun on ihan muun alan mies niin, sit eri. Tai näin minä aattelen. Ammattimiehet erikseen ja talkoolaiset erikseen.

Mut sitten tietty pitää tota talkoohenkee olla toiseenkin suuntaan. Kun kerran nyt on veljes ollu talkoissa serkulla niin kyllä serkunkin pitäs sitten vastavuoroisesti olla tulossa veljes avuks tms....
 
ap
Veli on opiskelija ja asuu solukämpässä. Ei taida pyydellä ketään talkoisiin seuraavaan 10 vuoteen. Ja just senkin takia, että on pienituloinen opiskelija, olisi mun mielestä ollut kohtuullista maksaa vähän taskurahaa.
 

Yhteistyössä