Ottaa aivoon lääkärien tietämättömyys (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh!

Vieras
Kysyin raskausaikanani varmaan 6 eri lääkäriltä saako raskaana syödä sushia ja kaikki vastasiavat ei tai ei suositella. Nyt jälkeenpäin opin että sushilla lääkärit tarkoittavat raakaa kalaa, joka on vain hyvin pieni prosentti kaikista sushilajeista. Sushi sattuu olemaan lempiruokaani ja kiireisenä ihmisenä tuli sitä usein haettua kotiruuan sijaan. Nyt jouduin (tyhmyydessäni) tyytymään mäkkäriin ja hesburgeriin.
Jos lääkärit olisivat tienneet mitä sushi oikeasti on, saattaisin olla nyt n.6kg kevyempi ja raskausaikana olisi tullut elettyä muutenkin terveellisemmin. Turhaa ja tottakai osalta oma syyni mutta raskaushormooneissani söin sitten turhautumiseeni epäterveellistä herkkua tämän terveellisen sushin sijaan. Sama kuin olisin kysynyt saako lihaa syödä ja lääkärit olisivat sanoneet ei, koska maksaa on syytä välttää. Argh! :(

Sehän onkin pääasia, että lääkiksessä opetettais mitä sushi on! Ihmeellistä, itse olen ollut raskaana 4 kertaa ilman sushia ja siltikään en ole joutunut turvautumaan mäkkiin ja heseen.

etkö ollut ite vähän tyhmä. Kyllähän sen nyt järkikin sanoo, että raskausaikana ei kannata mitään raakaa lihaa/kalaa ym. mennä vetelemään mutta muuten esim sushissa olevat aineet on ihan ok, kun niitä voi syödä yksittäinkin raskausaikana :D En ymmärrä nyt ollenkaan koko tätä juttua

mä haastaisin teidän mäkin ja hesen oikeuteen kun eivät salaattia suositelleet !!! ja ylipäätään suostuivat sulle myymään kun tietävät että siinä on kaloreita ja että saatat vaikka lihoa niistä.

ymmärrän tuskasi :/ jotenkin odottaa että kun kysyy sushista, lääkärit ymmärtäisivät että sushi on paljon paljon muutakin kun raakaa kalaa. itse esimerkiksi syön syshia jossai ei ole yhtään kalaa eikä merilevää :/ tsemppiä!

[QUOTE="heh";23124581]etkö ollut ite vähän tyhmä. Kyllähän sen nyt järkikin sanoo, että raskausaikana ei kannata mitään raakaa lihaa/kalaa ym. mennä vetelemään mutta muuten esim sushissa olevat aineet on ihan ok, kun niitä voi syödä yksittäinkin raskausaikana :D En ymmärrä nyt ollenkaan koko tätä juttua[/QUOTE]

no kyllä minä sen tiedän ettei raakaa kalaa saa syödä :D siksi kysyinkin saako SUSHIA syödä. sushi ei ole = raaka kala.

On sulla terveelliset ruokatottumukset JOS SAIT 6 kiloa painoa hampurilaisista!!! Nyt katse peiliin, nimittäin pikaruokaa saa vetää aika saatanasti että muun syömisen ohella lihoo 6 kiloa!! Ja olisit muutenkin elänyt terveellisemmin jos lääkärisi olisi tiennyt mitä sushi on? SÄ olet pimee...

Alkuperäinen kirjoittaja Siis HÄ?;23124685:
On sulla terveelliset ruokatottumukset JOS SAIT 6 kiloa painoa hampurilaisista!!! Nyt katse peiliin, nimittäin pikaruokaa saa vetää aika saatanasti että muun syömisen ohella lihoo 6 kiloa!! Ja olisit muutenkin elänyt terveellisemmin jos lääkärisi olisi tiennyt mitä sushi on? SÄ olet pimee...

pimeä taidat itse olla :) en ollut aikaisemmin syönyt hampurilaisia kuin ehkä 3x vuodessa, mutta nyt lempiherkku tuli korvata jollain ja söin sitten kaksi kertaa viikossa hamppareita sushin sijaan :) kroppa ei ollut tottunut sellaisiin rasvamääriin.

Merilevääkään ei suositella usein, koska siihen kertyy raskasmetalleja, joten itse söisin sushia raskaana mutta vain harvoin. Sushibarin pitäjä sanoi että heidän kalansa on aina niin tuoretta ja käsitellään hygienisesti että voi hyvin raskaana ollessakin syödä. Vielä en ole hakenut, mutta aion kyllä käydä. Lempiruokaani! :)

Merilevääkään ei suositella usein, koska siihen kertyy raskasmetalleja, joten itse söisin sushia raskaana mutta vain harvoin. Sushibarin pitäjä sanoi että heidän kalansa on aina niin tuoretta ja käsitellään hygienisesti että voi hyvin raskaana ollessakin syödä. Vielä en ole hakenut, mutta aion kyllä käydä. Lempiruokaani! :)

minun myös! :) mutta tosiaan siinä vaiheessa kun on 6 eri lääkäriltä ksynyt ja kaikki sanoneet ei, ei tule edes ajatelleeksi että ehkä he tarkoittivat vain raakaa kalaa. joten vältin sushia kokonaan :( sushia saa myös monta lajiketta ilman merilevää :)

Inari sushi, avokado nigiri, misokeitto ja sitte pari niitä kasvismakeja. Namiman. Vesi kielellä täällä ajattelen tuota ihanuutta. Ja reilusti wasabia ja sopivasti soijaa.

Voihan tuossa lääkäreiden mietinnässä olla perää siltä kannalta jos ravintolassa on huono hygienia ja listeria leviää työvälineissä. Mutta uskoisin että se tulisi ilmi...

Mie en uskalla syödä valmissalaatteja, jos ne on huonosti pesty. Pelottaa se listeria. Oon ite reissutyössä ja sopivan ruoan löytäminen ravintoloista on joskus hankalaa.. PIzzaa tai heseäkään ei aina huvita vetää..

Yhteistyössä