Ottaa aivoon 13 v. käytös + mies vieressä ihan munaton puuttumaan mihinkään !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Kerro hänelle minkälainen on elo perhekodissa ja sen kurista, ja myös sen että sinä et enää jaksa ja kohta on haettava apua tilanteeseen kodin ulkopuolelta, ellei meno muutu.

Rahat ja etuudet pois.

Just, nuoren vikahan se, jos hänellä on paha olla...

Murrosiän vika se on että nuorella on käytösongelmia, silloin pitää olla lujana ja asettaa rajoja.

Ai on vai? Itselläni oli samantyyppistä käytöstä nuorena mitä ap kuvaa ja kyllä se vika löytyi ihan sieltä koti-ilmapiiristä. Murrosikäinen vain näyttää pahan olonsa usein räyhäämällä.Tottakai hormonit vaikuttaa, mutta jos nuori vain räyhää niin taustalla yleensä on jotain vakavampaa ongelmaa, josta olisi nuoren kanssa hyvä keskustella.

Minkä verran ap keskustelet tyttäresi kanssa?

... kun sanoit, että tyttö on ollut aikaisemmin ujomman puoleinen. Minäkin olin ujo ja arka, ja olin sitten ihan hirveä murkku ja vanhemmat kärsivät. Olin osittain hankala siksi, että tahdoin olla näkyvämpi ja että minuun reagoitaisiin, että olen enemmän olemassa. Tämä ei ollut ainoa syy tietenkään enkä silloin sitä itse tajunnut, mutta se voi osaltaan vaikuttaa tytön käytökseen. Siinä mielessä se voi olla ihan hyvä tytölle, vaikka teille kamalaa. Olin myös väsynyt olemaan se "kiltti, helppo lapsi" kuten äiti aina sanoi. Toisin sanoen näkymätön. Veli otti kaiken tilan ja huomion, koska oli eriluonteinen. Meillä molemmilla oli paha murrosikä.
Toinen syy oli kodin ahdistava ilmapiiri ja liika ankaruus. En sano, että teillä on niin, mutta meillä oli pakko kapinoida säilyttääkseen jotakin omasta itsestään. Olisin ollut helpompi tapaus, jos olisin saanut hitusen vapautta "niin kuin muutkin". Jos säännöt tuntuu kohtuuttomilta, niitä myös kohtelee kohtuuttomina.
En tiedä siis miten teillä on, nämä nyt ovat vaan omia kokemuksia meiltä kauan sitten. Tytöstäsi kasvaa luultavasti terve, fiksu nuori nainen kunhan käy nämä rymyvuodet läpi.
Miehesi käytös kuulostaa todella turhauttavalta. Varmasti olet puhki. Hänen on myös vaikea puuttua tässä vaiheessa tilanteeseen, jos ei ole ennenkään mihinkään puuttunut. Ehkä voisitte miettiä jotakin parisuhdeneuvojaa? Mies ei muutu sinun kehotuksestasi, hänellä on liian mukavat oltavat muuttakseen mitään. Pitää panna mies tiukemmalle, sanoa että olet ihan poikki, et jaksa, teidän täytyy mennä jollekin puhumaan tämä asia selväksi.
En tiedä oliko jorinoistani mitään apua, mutta tsemppiä kovasti, olet urhea!

sun teinineiti tarviis nimenomaan sun miehen=isänsä arvostusta ja ihailua, lue Jari Sinkkosen kirjoja aiheesta

noita lukiessa tuli mieleen että haluaako mies ottaa vastuuta vanhemmuudesta yhdessä sun kanssa?

tee seuraavan kerran niin että vietät sen illan ihan itsellesi ja anna miehen hoitaa ne kuskaamiset

se kännykän pois ottaaminen pariksi päiväksi voi todellakin koetella tyttöä, kokeile huviksesi aikana jolloin et itse siitä kärsi

Itsestäni muistan, että mitä enemmän ajettiin ahtaalle; laitettiin arestiin tai tavaraa "takavarikoitiin", sitä enemmän kapinoin. Olisin kaivannut pientä joustoa jostain kohtaa, ymmärrystä osakseni noina vaikeina aikoina. Voin pahoin, oirehdin ja seurasi taas kaiken maailman rankaisukeinoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Yritä vaan jaksaa. Murkkuvaihe on onneksi ohimenevää! Eiköhän lapsesi vielä järkiinny vähän aikuistuessaan! Voimahali!

vitut ne mitään järkiinny, kuhan röökin makuun pääsevät, niin antaa palaa vaan. Mulla uskonnollinen tausta ja tuollainen ei olisi tullut mieleenikään.
Ei polttamista, ei poikia ja aina uskollisesti kotiin kahdeksaksi, niinkuin oli luvattu. (Ja katsoin myös "samanikäisen" pikkusiskoni perään, että tekee niinkuin pitää)

Yhteistyössä