ottaa äitini puolesta päähän..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
veljeni ja hänen vaimonsa asuvat hieman kauempana mummilasta (puolen tunnin matka).he tulevat monesti lapsen ja koirien kanssa melkein viikoksi asumaan mummilaan,kun veli käy töissä ja tämä hänen rouva olettaa että mummi katsoo lasta jatkuvasti.

eli äidilleni kuuluu tänä aikana heidän toimestaan lapsen vaatteiden pyykin pesu,jokaisen aterian valmistus ja syöttäminen,vaipan vaihto,yleismaallinen lapsen vahtina olo,kun rouvalla on tekemistä ja kavereilla käyntiä.aamulla lapsi laitetaan huoneesta ulos ja jatketaan unia (veljeni on töissä tällöin) mummi laittaa aamupuurot ym hoitaa lapsen aamutoimet.kaikki tavarat ovat levällään ja koirat on sisäkoiria jotka saa hyppiä sohvilla (äiti kieltää ja miniä päästää)

jotenkin tuntuu pahalle,että äitini ei viitti sanoa (tiedän hänen omaa tyhmyyttä) heille että voisitteko pysyä kotona ja hoitaa omaa lasta ihan itse.koirat joutuu myös lenkittään,pissittään kun ei viitsitä huolehtia.äitini lääkkeet syödään rouvan toimesta kaapista.

tiedän että miniä on helposti suuttuvaa sorttia ja äitini on kerran jo hänen vihan kohteeksi joutunut imurin takia ja sai aivan silmittömät huutoraivarit osakseen.

itse jos menen puuttumaan niin olen vittumainen ja koko kylä saa sen takuulla kuulla.ikää näillä on jo yli 30.

mitä te tekisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär:
äidin opittava sanoa:EI

miten se onnistaa kun toinen saa sylkyraivarit jos sille jotakin sanoo.velikin on niin tossukka että ei tajua kun äiti sille sanoo.

Antaa saada sylkyraivarit.Sitä suuremmalla syyllä voi sanoa että pysykää poissa.

eihän se äiti voi aina uhrautua. pitää olla siviilirohkeutta ottaa asia puheeksi, vaikka saattaa tulla megariita. asiat eivät muuten muutu ja miniä käyttää äitiä ikuisesti hyväksi!

Auttaisiko jos puhuisit asiasta veljellesi? Ihan kahden kesken ja vakavasti? Äitinne on varmasti veljellesikin rakas, joten jospa asia menisi perille jos hänelle sanoisi että äiti ei enää jaksa tai muuta vastaavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär:
äidin opittava sanoa:EI

miten se onnistaa kun toinen saa sylkyraivarit jos sille jotakin sanoo.velikin on niin tossukka että ei tajua kun äiti sille sanoo.

Sitten saa. Eihän toi lopu ikinä jos miniän käytöstä hyssytellään raivarin pelossa. Pitäskö senkin kasvaa ja ottaa vastuu ihan itte elukoista+lapsesta?

varmaan äitisi ajattelee myös että jos sanoo suoraan, niin miniä voi heittäytyä v-mäiseksi ja estää mummua näkemästä lapsenlapsiaan? kuulostaa ainaki semmoselle akalle että vois sellaset temput tehdä?
aivan karseeta käytöstä miniältä, hävettää ihan sen puolesta.

Vaikea juttu, noi sukulaissuhteet on välillä tosi hankalia. Mutta siis mun mielest kukaan järkeävä ihminen ei tuo koiriaan toisen kotiin kysymättä ensin lupaa ja talon tapoja sekä noudattaen niitä. Eli ei todellakaan päästetä koiria toisten sohville!

Mutta voisiko mummo tehdä vaikka niin ettei enää hoitaisi tuota lasta? Antaisi vaan olla likaisssa vaipoissaan ja syöttämättä kunnes vanhemmat itse huomaavat ja tekevät asialle jotain. Kun mun äiti on sellainen hössttäjä vaikka onkin sairastelunsa takia välillä niin väsynyt. Aina kun tullaan kylään hän olisi itse helposti hoitamassa lapsia vaikkei oikeasti sitä haluakaan tehdä, siskon perheen kohdalla on mennyt pitkälti siihen että sisko vaan katsoo vierestä kun mummo hoitaa kaiken. Eikä siis mene noin siskon laiskuutta vaan sitä että sisko ons ellainen vähän boheemimpi tyyppi joka ei ole heti juoksemassa lapsen joka jutun perään ja sitten äiti kerkeää väliin kun ei kestä katsella. Sisko sitten kuvittelee että äiti oikeasti haluaa passata heitä koko reissun ajan ja voi hyvällä omallatunnolla jättää lapsen mummon hoidettavaksi juuri kun lähtee kavereita tapaamaan. Sitten äiti soittaa mulle ja itkee kuinka väsynyt on noiden vierailuden jälkeen.

Yhteistyössä