otsakuumemittari

kyselempä nyt täälläkin kun olis tarvetta tietää luotettava kuumemittari, kun perheessä on vähän yli vuoden ikäinen kuumekouristelija.
ajattelin otsakuumemittaria ettei tarvii koko ajan kiusata lasta mittaamalla pepusta lämpöä. merkki? hinta?
 
Käsittääkseni korvakuumemittarin täytyy olla justiin eikä melkein paikoillaan, jotta antaa oikean lukeman.

Meillä on otsakuumemittari ja pienten testien jälkeen totesin sen näyttävän kohdilleen, ainakin itseltä mitattuna sekä kainalokuumemittarilla että otsakuumemittarilla vuorotellen.
 
Minulla taas on huonoja kokemuksia korvamittareista, vaikka omassa kaapissakin sellainen on. Päivystyksessä juuri toissaviikolla kävin kuumeisen lapsen kanssa, kotona mittasin pepusta 38,5 ja päivystyksen korvamittari puoli tuntia myöhemmin vain 36,9. Toimii varmaan hyvin sitten kun lapsi on isompi, mutta vuosikkaan korvakäytävä on vielä sen verran pieni, ettei mittaria tunnu saavan millään oikeaan asentoon. Tosin meidän mittarin käyttöohjeissakin lukee että suositellaan yli 2v lapsille, juuri edellämainitsemastani syystä.

Otsakuumemittari on varmasti kätevä öisin kun lapsi nukkuu, mutta ystäväni valitteli kuinka ei saa tuolla mitattua vuosikkaan kuumetta, kun yrittää vain metsästää mittarin infrapunaa, eikä pysy paikoillaan.

Tuttimittariakin olen miettinyt, mutta tuttivieroitus pian edessä muutenkin.

Vaikeaa... =)
 
Kiitos vastauksista. Olen myös itse sitä mieltä, että korvakuumemittari ei ole luotettava ihan pienillä lapsilla.
Olisi kiva saada vielä tietoja otsakuumemittareista: mikä olisi hyvä merkki ja mistä niitä saa ostaa sekä hinta?
 
http://www.mshop.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=01500
Meil tollanen otsakuumemittari jos toi linkki toimii.Eli valo kohdistetaan otsaan ja parissa sekkunnissa tulos.Helppo mitata nukkuessa.Kerran ollu meitin tytöllä lämpöö ja sillon sama tulos otsamittarilla kuin pepusta otettuna digitaalimittarilla.Me tykätään ja oon testaillu välil muutenkin mitä näyttää kun vaivaton käyttää.Ostettiin hobby hallista ja oli alle 50?.Ei ollu enää kuvastossa et mahtaskohan saada jo poistotuotteena.
 
Meillä kans sellanen otsakuumemittari minkä ostimme hobby hallista. Siitä on jo melkeen kaks vuotta kun me se ostettiin ja ihan hyvin kai se pelaa. Joskus on vaan hankala saada mitattua kun pitää tarkentaa se piste hyvin. Sillon se oli kyllä pari kymppiä kalliimpi kun nykyään. Paras sillä on mitata pieneltä kuume. Luulisin.
 
Meillä otsamittari näyttää minulla samaa kuin perinteinen mittari, mutta hieman heittoja on lapsella. Yli vuotiaalta mitataan kainalosta jos malttaa olla paikallaan, sellaisella minuuttimittarilla, jonka piippausta yritetään odottaa. Pepusta en ole koskaan saanut mitattua kun ei pysynyt koskaan niin kauaa paikallaan joten ostin otsamittarin sen takia.
Päiväkodissakin jossa lapseni on mittaavat kainalosta tämän ikäiseltä.
 
DG
Meillä oli tuollainen Beuerin otsakuumemittari, ja musta se oli niin syvältä, se vasta näytti mitä sattui. Joten me hommattiin se Braunin korvamittari, ja meillä se toimii. Nopea ja piippailee jos väärässä asennossa. Mä en siitä luopuisi, mutta mielipiteitä on monia.
 
Nigel
Saimme juuri postissa Thermofocus 01500 -merkkisen otsakuumemittarin.

Onkohan tosiaan vain niin, ettei mittaria saa pois päältä muuten kuin ottamalla paristot pois? Mittari siirtyy itsestään lepotilaan, mutta ilmeisesti kokonaan pois päältä sitä ei saa.
 
Meillä on hyvä otsakuumemittari. Otan aina useamman lukeman ja kaikki pitävät paikkaansa jos olen esim. tavallisella mitannut varmuuden vuoksi. Nopea, kätevä ja lapsi antaa ottaa kuumeen. Se painetaan otsaan kiinni, siinä ei ole mitään infrapunaa... (?)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 21:29 vieras kirjoitti:
Meillä on hyvä otsakuumemittari. Otan aina useamman lukeman ja kaikki pitävät paikkaansa jos olen esim. tavallisella mitannut varmuuden vuoksi. Nopea, kätevä ja lapsi antaa ottaa kuumeen. Se painetaan otsaan kiinni, siinä ei ole mitään infrapunaa... (?)
Äh, on siinä siis infrapuna, mutta tosiaan asetetaan kevyesti otsalle ja tulos on tarkka. Merkki on IR otsakuumemittari.
 

Yhteistyössä