Otin tänään yhteen taksikuskin kanssa, mitä ootte mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miks sää mitään edes kysyit, kun selkeesti sulle kelpaa vastaukseksi vaan, että:" juu, hyvin oli toimittu, oisit huutanut enemmän. Muista tehdä valitus!"
mulla ei ole tapana vetää herneitä nenään ihan heti jos joku on eri mieltä mun kans.
ymmärrän että erilaisilla ihmisillä on erilaisia mielipiteitä samasta aiheesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja up?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
kai mä nyt syyttäsin miulummin niitä, jotka sen on etupenkille laittanut...
no mä nyt ajattelinkin siihen valitukseen laatia että eikö voisi kaikille taksikuskeille antaa ohjeistus miten lapsia kuljetetaan... toinen mikä pelottaa toisaalta siinä takapenkissä et muistaako kaikki laittaa sen lapsilukon päälle ettei vaan ovea avaa kesken ajon :|
Teet valituksen niistä, jotka kuljettaa lasta laittomasti etupenkillä siksi, että joku olisi halunnut kuljettaa lasta laillisesti takapenkillä?
Sä fjonga haukuit nyt ihan väärää puuta.

Sitä paitsi, jos ihan tarkkoja ollaan, lasta saa kuljettaa etu tai takapenkillä, ihan sama, kunhan on asianmukainen turvalaite, tässä tapauksessa korokeistuin, mikäli lapsi on alle 135cm.

Jos taksissa ei ole korokeistuinta pojallesi, matkustaminen on ihan yhtä laitonta, vaikka poika istuisikin takapenkillä.
Mikään laki ei kiellä kuljettamasta lasta etupenkillä, jos on turvaistuin tai korokeistuin käytössä.
Sama laki määrää sen istuimen myös takapenkille.
lue edellisiä tekstejä, mielestäni olen vastannut noihin.
 
mitäköhän..
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja mitäköhän..:
Miten voi tulla mustelmia, jos raivoaa? Siis onko itse satuttanut itseänsä, kun on raivonnut? Sori, jos nyt vähän tyhmiä kyselen, mutta en ole ennen kuullut tuollaisesta.. :ashamed:
no siis esim kuristamisesta tulee verenpurkaumia kun ei saa happea, poika ei ilmeisesti ollut saanut happea kun on huutanu, itkeny jne
niin joo, kiitos kun viitsit selventää..:D vaikka ikäväähän tuollainen on. Ja tuosta valituksesta.. En oikein tiedä onko sille aihetta, voithan kuitenkin huomauttaa, että lapsen olisi hyvä istua aina esim. takana. Eri asia sitten, että meneekö huomautus edes kaikkien kuskien korviin.
 
siiri
Mun mielestä sä olit täysin asiaton. Jos taksi on sovittu 8.30 niin silloin lapsi on valmiina puettuna ja siellä ulkona jo kun kello on puoli ja kyllä se taksikuski päättää missä hänen autossaan lapset istuu. Jos lapsi on niin iso että voi matkustaa yksin taksilla, niin ei pitäis paikan vaihdon noin sotkea päätä, muutenhan sen sekoittaisi jokainen uusi taksikuski ja autokin. Ja varsinkin kun tämä taksikuski oli täysin oikeassa ja ajatteli lapsesi parasta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja up?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
kai mä nyt syyttäsin miulummin niitä, jotka sen on etupenkille laittanut...
no mä nyt ajattelinkin siihen valitukseen laatia että eikö voisi kaikille taksikuskeille antaa ohjeistus miten lapsia kuljetetaan... toinen mikä pelottaa toisaalta siinä takapenkissä et muistaako kaikki laittaa sen lapsilukon päälle ettei vaan ovea avaa kesken ajon :|
Teet valituksen niistä, jotka kuljettaa lasta laittomasti etupenkillä siksi, että joku olisi halunnut kuljettaa lasta laillisesti takapenkillä?
Sä fjonga haukuit nyt ihan väärää puuta.

Sitä paitsi, jos ihan tarkkoja ollaan, lasta saa kuljettaa etu tai takapenkillä, ihan sama, kunhan on asianmukainen turvalaite, tässä tapauksessa korokeistuin, mikäli lapsi on alle 135cm.

Jos taksissa ei ole korokeistuinta pojallesi, matkustaminen on ihan yhtä laitonta, vaikka poika istuisikin takapenkillä.
Mikään laki ei kiellä kuljettamasta lasta etupenkillä, jos on turvaistuin tai korokeistuin käytössä.
Sama laki määrää sen istuimen myös takapenkille.
alle 12 vuotiasta ei lain mukaan saa kuljettaa etupenkillä edes missään turvavyökorokkeissa. Ainoastaan selkämenosuuntaanistuimissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Mun mielestä sä olit täysin asiaton. Jos taksi on sovittu 8.30 niin silloin lapsi on valmiina puettuna ja siellä ulkona jo kun kello on puoli ja kyllä se taksikuski päättää missä hänen autossaan lapset istuu. Jos lapsi on niin iso että voi matkustaa yksin taksilla, niin ei pitäis paikan vaihdon noin sotkea päätä, muutenhan sen sekoittaisi jokainen uusi taksikuski ja autokin. Ja varsinkin kun tämä taksikuski oli täysin oikeassa ja ajatteli lapsesi parasta.
ainoastaan tuosta kellonaika hommasta oon eri mieltä. muista otin kommentit vastaan. siinä ei kauaa nokka tuhise kun nähdään taksin saapuvan pihaan ja laitan pojan heti alas. turvallisuussyistäkin teen näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
alle 12 vuotiasta ei lain mukaan saa kuljettaa etupenkillä edes missään turvavyökorokkeissa. Ainoastaan selkämenosuuntaanistuimissa.
Höpö höpö,kyllä saa kuljettaa,mutta turvalaite pitää olla etupenkillä alle 135cm pitkällä.Tosin en ole ihan varman koskeeko takseja tämä uusi lainsäädäntö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
alle 12 vuotiasta ei lain mukaan saa kuljettaa etupenkillä edes missään turvavyökorokkeissa. Ainoastaan selkämenosuuntaanistuimissa.
Höpö höpö,kyllä saa kuljettaa,mutta turvalaite pitää olla etupenkillä alle 135cm pitkällä.Tosin en ole ihan varman koskeeko takseja tämä uusi lainsäädäntö.
periaatteessa, miksi taksikuskeilla saisi olla eri säännöt? :/
 
Siis en sen enempää luekenut, mutta en tajua miten voit suuttua siitä että kuski laittaa lapsen takapenkille jonne hän laillisesti kuuluu?

Se on ihan yhdentekevää kuinka paljon lapsi siitä sekaisin menee, jos lakia noudatetaan. Kyllä 6 v tajuaa kun sanoo että etupenkillä ei saa lasta kuljettaa. Tajuu sillä sen tajuaa myös 4 v lapsi.
 
huh
tässä perheessä enemmänkin. Aivan uskomaton stoori, miten tuolla tavalla voi edes kiihtyä moisesta? Pelottaa mitkä kilarit saat oikeasti raivostuttavista asioista. Olet todella vaikean ja itsekkään oloinen tyyppi. : (
 
Ihan pimeetä :eek: , siis tuo miten raivostuit taksikuskille.

Jos lapsi menee sekaisin siitä, että joskus on saanut istua edessä, ja nyt joutuu taakse, niin vika on ihan muussa kuin kuskissa. Lapsen paikka on takana.

Ja mitä siihen tulee, että taksi oli jo lähdössä: tehän olitte sovitusta ajasta myöhässä, eikö?

Mä säälin sitä taksikuski raukkaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
alle 12 vuotiasta ei lain mukaan saa kuljettaa etupenkillä edes missään turvavyökorokkeissa. Ainoastaan selkämenosuuntaanistuimissa.
Höpö höpö,kyllä saa kuljettaa,mutta turvalaite pitää olla etupenkillä alle 135cm pitkällä.Tosin en ole ihan varman koskeeko takseja tämä uusi lainsäädäntö.
periaatteessa, miksi taksikuskeilla saisi olla eri säännöt? :/
No mulla on vain sellainen muistikuva,että siinä laissa olisi sellainen porsaanreikä..Tyhmäähän se on,mutta siinä tapauksessa ei taksit pystyisi laillisesti kuljettamaan alle 3-vuotiaita,koska harvemmassa taksissa on istuimet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Ei se lapsi kait sekaisin mene jos laitetaan eteen tai taakse....jos on normaali lapsi. Ihan sama kait kummassa istuu.....ei helevata jos itekkin tekisi numeron joka asiasta niin kyllä siitä elämästä vaikeaa saisi.
no meneehän jos on aina mukisematta laitettu eteen ja tä yks tulee ja sanoo et se on väärin :eek:
Ihan perusterve ja normaal ilapsi? Miten se nyt siitä sekasin menis? meillä kulkee myös 6v taksilla,ja kyllä se on yleensä odottamassa taksia jo ennen määräaikaa,ihan siksi että on inhottava ryntäillä kiireellä viime tipassa.Kerran on tainnut ehtiä taksi pihaan ennekun on lapsi ulkona.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Siis en sen enempää luekenut, mutta en tajua miten voit suuttua siitä että kuski laittaa lapsen takapenkille jonne hän laillisesti kuuluu?

Se on ihan yhdentekevää kuinka paljon lapsi siitä sekaisin menee, jos lakia noudatetaan. Kyllä 6 v tajuaa kun sanoo että etupenkillä ei saa lasta kuljettaa. Tajuu sillä sen tajuaa myös 4 v lapsi.
en mä siitä kilahtanu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minun veljen pojalle kävi niin että taksi ei tullut hakemaan ollenkaan. Odotuspaikka on puolen km päässä ison (todella ruuhkaisen) tien varressa. Onneksi isänsä sattui olemaan saattelemassa. Nykyään sitten kuskaavat itse kun eivät saaneet taksia hakemaan kotoa asti. Ja siis eskarilaisesta kyse.
En minäkään käsitä miksi lapsi ei olisi voinut mennä takapenkille. Jos kyse normaalista lapsesta. Ja toiseksi melko viime tippaan laitat kyllä lapsesi ulos. Meillä olisivat vähint 5 min ennemmin jo pihalla.
Oma hölmöys kyllä jos suostuu siihen että taksi ei hakisi kotoa,koska se on laissa säädetty juttu. Jos siis on matkaa niin että saa taksikyydin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ihan pimeetä :eek: , siis tuo miten raivostuit taksikuskille.

Jos lapsi menee sekaisin siitä, että joskus on saanut istua edessä, ja nyt joutuu taakse, niin vika on ihan muussa kuin kuskissa. Lapsen paikka on takana.

Ja mitä siihen tulee, että taksi oli jo lähdössä: tehän olitte sovitusta ajasta myöhässä, eikö?

Mä säälin sitä taksikuski raukkaa :D
ei oltu myöhässä... itseasiassa poika oli oikeasti minuutilleen oikeassa ajassa :D
kyllä mullakin jo vähän epäilyttää taksikuskin vointi, eihän se saanu traumoja :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
mä hoitasin sen pojan ajallaan sinne taksiin jotta taksin ei tarvitsisi odotella ja toisekseen muut kuskit tehneet väärin kun antaneet istua edessä
mitenhän sen teille vääntää rautalangasta, miten poika on myöhässä jos odottaa taksia puettuna täällä kotona ja katsomme milloin taksi tulee pihaan jolloin laitan sen alas, sillä menee ulos ehkä n. 10-15 sekuntia :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ihan pimeetä :eek: , siis tuo miten raivostuit taksikuskille.

Jos lapsi menee sekaisin siitä, että joskus on saanut istua edessä, ja nyt joutuu taakse, niin vika on ihan muussa kuin kuskissa. Lapsen paikka on takana.

Ja mitä siihen tulee, että taksi oli jo lähdössä: tehän olitte sovitusta ajasta myöhässä, eikö?

Mä säälin sitä taksikuski raukkaa :D
ei oltu myöhässä... itseasiassa poika oli oikeasti minuutilleen oikeassa ajassa :D
kyllä mullakin jo vähän epäilyttää taksikuskin vointi, eihän se saanu traumoja :snotty:
luinko väärin sitten avauksesi mutta sen mukaan poika lähti 3 min myöhässä ulos. Ei se aika ole se aika milloin aletaan lähteä ulos vaan milloin ollaan ulkona, näin käsittäisin minä
 
ja uteliaisuuteni kun heräsi niin kuka kuristi ja mistä syystä kuristi niin että tuli mustelmia? Vai selititkö jo?
minkäikäinen lapsi ja onko ns erityislapsi? ajattelin vaan että kyllä alle kouluikäinenkin ymmärtää että jos vaikka mummon autossa istutaan edessä ja se ei ole oikein, niin ei sitten äidin autossa istutakaan edessä koska äiti tietää että se on väärin (paitsi että tässä ketjussa se oli äiti joka tiesi miten pitää tehdä eikä ammattiautoilija)
 

Yhteistyössä