Otetaanko lapsi huostaan, jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Asunnon saanti ei ongelma eikä itselläni ole ongelmia ja ihan työssäkäyvä olen. Talo jossa asun vuokralla menee täysremonttiin ja joudun muuttamaan, koska ei tässä voi asua silloin. Tavarat voin jättää kuulemma tähän säilytykseen, mutta itse en voi asua. Turhaan muuttaisin niitä 2kk ajaksi kaupungin asuntoon ja kohta toiseen.

no eihän sun tilanne ole ollenkaan niin dramaattinen ku annoit ymmärtää. miks ihmeessä siirtäsit kirjat pois jos tarkotus muuttaa takas??

Ei varmaankaan heti oteta huostaan, mutta itse olen ollut vastaavassa tilanteessa lapsen roolissa ja tuolloin sossu kyllä "hyökkäsi" äitini niskaan.

Olin muistaakseni tuolloin 12-13v ja sossu ilmoitti, että mikäli ei äitini löydä meille asuntoa niin minut sijoitetaan sijaisperheeseen/lastenkotiin.

Sijoitus ei olisi ollut varmaankaan pysyvä, eikä minua oltaisi huostaan otettu (kun ei sitä tehty muutaman vuodenkaan päästä, kun sinne lastenkotiin sitten muutin) mutta ilman asuntoa ei varmaan voi hirmu pitkään lapsen kanssa olla.

Me olimme asunnottomia 2,5kk ja asuimme tuon ajan osittain mamman ja osittain äitini silloisen miesystävän luona.

Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
toinen miettijä, just mietin samaa :D

se ettei esimerkiksi rahaongelmissa pysty paniikkikohtausta saamatta avaamaan laskua, ei vaikuta siihen lapsenhoitoon kuule millään lailla.

noh, ympäri mennään ja yhteen tullaan. Voimia miettijälle sitten omaan koitokseesi kun sen aika tulee. Ja se tulee.

Kyllä se vaikuttaa lapsen hoitoon/kasvatukseen, jos ei vanhemmat pysty raha-asioitaan hoitamaan. Eli paniikkikohtaukset pitäisi saada kuriin tai joku muu hoitamaan laskujen maksun. Tietty sekin on vain osa vanhemmuutta eikä yhden osan heikkous vaadi lasta huostaanottamaan, mutta sekin pitäisi saada kuntoon, jotta lapsella olisi turvallinen lapsuus.

Yhteistyössä