Otatko lapselle influenssarokotetta?

  • Viestiketjun aloittaja "elsa"
  • Ensimmäinen viesti
lucifer
[QUOTE="mamma";27477585]Onneksi minulla on parempaa tietoa kuin monella muulla täällä ja annan rokotuttaa lapseni. Rokotus on halpa henkivakuutus vaikka se pitää itse yli 3-vuotiaalle ostaakin. Itse otan myös sekä mies ja näin osaltamme ehkäisemme influenssatartuntoja, kannamme ns kortemme kekoon.
Minua ihmetyttää nämä ketkä ei rokotuta lapsiaan vaikka ovat jo tavallisesta flunssasta joutuneet sairastelukierteeseen. Mitä sitten jos siihen saa vielä influenssan päälle? En ymmärrä miten sairastelevien lasten vanhemmet ovat näin ajattelemattomia :([/QUOTE]no itse en seuraa tutkimuksia enkä tee muiden akkojen mieliksi, teen niin kuin olen itse huomannut parhaaksi toimia lapseni kohdalla. kuten jo aisemmissa viesteissäni tuolla olen todennut, meillä mennään rokottamatta tämäkin talvi. mutta en myöskään tuomitse heitä jotka ovat todenneet rokotteen olevan hyvä ratkaisu heidän perheelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Khimaira
En tod. ota. Kukaan ei kuulu riskiryhmään.
Enkä ota itsellenikään vaikka sairaalassa työskentelenkin. Ihan hiukkasen sai kuulla silloin sikainflun aikaan vastuuttomuudesta olla ottamatta piikkiä sairaalassa työskennellessään :mad:
 
"mamma"
[QUOTE="äityli";27484991]Mieti itse, kumpia elimistö TARVITSEE pysyäkseen terveenä, rokotuksia, vai vitamiineja? Miksi et mainosta vitamiineja tautien ehkäisyssä, se on elimistöystävällisempää? Kuka sinulle maksaa rokotteiden ylistämisestä kun niin fanaattisesti sitä teet??[/QUOTE]

Eikö vitamiinit tule ihan perusruokavaliossa jos syö terveellisesti? Tässä ketjussa oli kyse rokotteista, siksi asiata tänne kirjoitan ;)
Tämä palsta on yksi väylä jonka kautta voi valistaa ihmisiä, valistan kyllä myös aivan kasvotusten ja isolle yleisölle. Rokotteet on minulle tärkeä asia ja niihin hyvin perehtyneenä toivoisin että ihmiset ymmärtäisivät asian tärkeyden ja miten helposti ja halvalla voi terveyttä niiden avulla vaalia. Rokotteiden haukkuminen ja niihin nuivasti asennoituminen on harhaanjohdetun merkki, asioista ei olla oikesti perillä vaan mennään mutu-tuntumalla.
Ja vielä: en saa yhtään vähempää palkkaa vaikka en puhuisi rokotteista sanaakaan =D
 
"mamma"
1. 10v, 8v, 7v ja 1v2kk
2. ei kuulu
3. Ei oteta, koska on aika turha (suojaa vaan toiselta influenssatyypiltä ja kukaan ei tiedä etukäteen mikä sieltä minäkin vuonna tulee), ei ole riskitön, en näe mitään järkeä ottaa
Kausi-influenssarokote sisältää kolme komponenttia: Sika-, A- sekä B-influenssarokotekomponentit. Tänä vuonna A- ja B-komponentit ovat uusia.
 
"äityli"
[QUOTE="mamma";27486187]Eikö vitamiinit tule ihan perusruokavaliossa jos syö terveellisesti? Tässä ketjussa oli kyse rokotteista, siksi asiata tänne kirjoitan ;)
Tämä palsta on yksi väylä jonka kautta voi valistaa ihmisiä, valistan kyllä myös aivan kasvotusten ja isolle yleisölle. Rokotteet on minulle tärkeä asia ja niihin hyvin perehtyneenä toivoisin että ihmiset ymmärtäisivät asian tärkeyden ja miten helposti ja halvalla voi terveyttä niiden avulla vaalia. Rokotteiden haukkuminen ja niihin nuivasti asennoituminen on harhaanjohdetun merkki, asioista ei olla oikesti perillä vaan mennään mutu-tuntumalla.
Ja vielä: en saa yhtään vähempää palkkaa vaikka en puhuisi rokotteista sanaakaan =D[/QUOTE]

No kerroppa mikä on mielestäsi perusruokavalio josta saat kaikki vitamiinit?
 
"Anne"
[QUOTE="äityli";27485019]Eivät sairastu, ei tarvitse pelätä.D3+sinkki+C-vitamiini+mhb varmasti ehkäisevät influenssoja. Suosittelen sinunkin lapsellesi :) Ps. vanhin on 18v, erittäin harvoin sairastaa, nuhaa kummempaa![/QUOTE]

Meillä käytetty samaa settiä flunssakausina kun lähimmät on sairastuneet. Mies ei ole kovin innostunut vitamiineja ottamaan ja sairasti tuossa viikon flunssaa, onneksi ei tarttunut minuun eikä lapseen, ehkä hänkin ensi kerralla napsii vitskut naamaan eikä valita flunssaa, parani nopammin kuin muut, kun aloin tyrkyttämään c-vitaa kun sairastui.
 
1. Tällä hetkellä 5kk ja 1v7kk.

2. Eivät kuulu riskiryhmään

3. Tarkoitus on, että otetaan tuo rokote koko perhe, eli siis minä ja lapset.

Aluksi ajattelin, ettei rokotetta laiteta, mutta sain tuosta rokotteesta sitten tarkempaa tietoa, johon uskallan luottaa.

Mä en vain halua, että kukaan meistä saa kausi-influenssaa. Olen totaaliyh, jonka turvaverkko on aika minimaalinen. Apua ei hirveästi ole saatavilla, mikäi satun sairastumaan, ja kukas ne lapset ja kodin sitten hoitaa, ellen minä. Lisäksi vaikka lapset on kotihoidossa, tehdään me muutakin kuin istutaan kotona. Esikoisen kanssa käydään parissa taaperoharrastuksessa, jossa siis muitakin lapsia paikalla. Ollaan myös paljon tekemisissä muiden lapsiperheiden kanssa, joiden lapsista osa koululaisia, päivähoidossa, jne., joten sitä kautta sen pöpön saaminen on tietysti ihan mahdollista.
 
"mamma maalta"
1. Mikä ikäinen lapsi?
Nuorimmainen on 2 v 2 kk
2. Kuuluuko riskiryhmään?
Ilmeisesti kuulun, olen raskaana
3. Jos otat miksi otat, jos et, miksi et ota?
Noilla viruksilla on tapana muuntua niin nopeasti että jokin tänään valmistettu rokote ei anna 100% suojaa joskus kuukauden-parin kuluttua maahan rantautuvaa virusta vastaan.

Meillä ei ole koskaan ollut kenelläkään edes kunnollista flunssaa (siis kuumeen kera) vaan olemme "nuhitaan ja köhitään pari päivää"-porukkaa.
Ehkä käsien pesu on osaltaan auttanut siihen ettei tauteja tule, ehkä meillä vaan on harvinaisen hyvät vastustuskyvyt.
 
"mamma"
[QUOTE="äityli";27486911]No kerroppa mikä on mielestäsi perusruokavalio josta saat kaikki vitamiinit?[/QUOTE]

Täh?
Aloita uusi keskustelu vitamiineista.
En ole sanonut mitään pahaan vitamiineista enkä ottanut kantaa niiden syömiseen tai syömättömyyteen.
Tämä on kai edelleen influenssarokotusta käsittelevä ketju?
 
"mamma"
[QUOTE="mamma maalta";27487559]1. Mikä ikäinen lapsi?
Nuorimmainen on 2 v 2 kk
2. Kuuluuko riskiryhmään?
Ilmeisesti kuulun, olen raskaana
3. Jos otat miksi otat, jos et, miksi et ota?
Noilla viruksilla on tapana muuntua niin nopeasti että jokin tänään valmistettu rokote ei anna 100% suojaa joskus kuukauden-parin kuluttua maahan rantautuvaa virusta vastaan.

Meillä ei ole koskaan ollut kenelläkään edes kunnollista flunssaa (siis kuumeen kera) vaan olemme "nuhitaan ja köhitään pari päivää"-porukkaa.
Ehkä käsien pesu on osaltaan auttanut siihen ettei tauteja tule, ehkä meillä vaan on harvinaisen hyvät vastustuskyvyt.[/QUOTE]

Kainsainvälisellä tasolla kerätään näytteitä ympäri maailmaa ja nämä näytteet lähetetään muutamaan laboratorioon maailmassa, eli keskitetään. Nämä näytteet sitten analysoidaan realiaikaisesti ympäri vuoden ja tehdään erittäin perustellusti päätös siitä mitä rokote kulloinkin sisältää ja milloin jokin komponentti pitää vaihtaa. Se rokote mikä kunakin syksynä otetaan käyttöön suomessa on arvioitu olevan siihen tilanteeseen paras. Voi kuitenkin todeta että kun kahtena vuotena peräkkäin oli samat komponentit oli vaste huonompi viime vuonna. Tänä vuonna on valittu uudet komponentit ja vaste pitäisi olla erittäin hyvä.
 
"äityli"
[QUOTE="mamma";27487584]Täh?
Aloita uusi keskustelu vitamiineista.
En ole sanonut mitään pahaan vitamiineista enkä ottanut kantaa niiden syömiseen tai syömättömyyteen.
Tämä on kai edelleen influenssarokotusta käsittelevä ketju?[/QUOTE]

Pointti oli että tavallisesta ruuasta ei saa tarpeeksi vitamiineja:makaronilaatikko, pottumuussi-lihapullat ym. Kun ihmiset eivät syö tarpeeksi oikeita rasvoja ja hivenaineita, oikeita kuituja ym. Eli, kalaa, vihanneksia, marjoja, papuja, linssejä, siemeniä ,manteleita, pähkinöitä. Näillä eväillä pysyy terveenä ja saa lähes kaikki vitamiinit.
 
lucifer
[QUOTE="äityli";27487751]Pointti oli että tavallisesta ruuasta ei saa tarpeeksi vitamiineja:makaronilaatikko, pottumuussi-lihapullat ym. Kun ihmiset eivät syö tarpeeksi oikeita rasvoja ja hivenaineita, oikeita kuituja ym. Eli, kalaa, vihanneksia, marjoja, papuja, linssejä, siemeniä ,manteleita, pähkinöitä. Näillä eväillä pysyy terveenä ja saa lähes kaikki vitamiinit.[/QUOTE]:popcorn:
 
lucifer
[QUOTE="äityli";27488773]No ei noissa poppareissakaan ole kuin rasvaa ja hiilareita. Peruna ja maissi kuuluvat kasviksiin joita kannattaa välttää.[/QUOTE]:popcorn::popcorn: siksipä ne onki hemmetin hyviä ja meillä rasvatomia kun ei käytetä valmistukseenkaan grammaakaan mitään rasvaa.
 
"mamma"
[QUOTE="äityli";27487751]Pointti oli että tavallisesta ruuasta ei saa tarpeeksi vitamiineja:makaronilaatikko, pottumuussi-lihapullat ym. Kun ihmiset eivät syö tarpeeksi oikeita rasvoja ja hivenaineita, oikeita kuituja ym. Eli, kalaa, vihanneksia, marjoja, papuja, linssejä, siemeniä ,manteleita, pähkinöitä. Näillä eväillä pysyy terveenä ja saa lähes kaikki vitamiinit.[/QUOTE]

No jos nyt vielä haluat tuosta ruokavaliosta puhua niin joo, tuossa lopussa luettelit terveellisen ruokavalion ainesosia. Harvemmin meillä syödään makaroni- tai perunamössöä. Mutt jo, eihän kaikki tiedä mitä terveellinen ruokavalio tarkoittaa...
 

Yhteistyössä