ostopalvelulle olisiko käyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lapaliina

Jäsen
07.02.2005
195
0
16
Heips,
mulla on ollu mielessä tälläinen ostopalveluidea. Eli jonkinlaisen palveluyrityksen perustaminen.
Sellaiset henkilöt kun inhoavat kaupassa käyntiä, tai eivät ehdi pääse tai muuten vaan haluaisivat käyttää mun palvelua:käydä ostoksilla toisten puolesta.
oon koittanut miettiä miten se voisi toimia, riskejä ym.
Laittakaa mielipiteitä ja ideoita.
Mä olen ajatellut lähinnä lasten vaatteita ja tarvikkeita, osa ehkä kirpputoreiltakin hakien mut toki mitä vaan. hinnoittelua palvelusta on vaikea miettiä ja tuota rahaliikennettä, koska ei mulla ole rahaa maksella toisten tuotteita. Postikulutkin tietysti tulisi päälle. Mutta erityisesti ajattelen tuota pohjoista suomea, missä ei kauppoja joka kulmalla.
Kommentoikaa ja laittakaa ideoita, jospa päättäisin lähteä yrittäjäksi tai vaan pienellä avulla liikkeelle...Kiitos jo etukäteen kaikille!!!

Tässä hieman tarkennusta tuohon ideaan.
Olen tälläkin hetkellä ostellu kavereille tai niiden lapsille vaatteita kun on osunut jotain mitä ne tarvii. kaverit on esim sanonut et jos näät reimatecin talvihaalaria alennuksessa niin osta/ilmoittele, sit olen ostanut sen koon ja kaveri on laittanut mulle rahan. Lähinnä ajattelin tälläisiä toimeksiantoja, et laittaisin sit postiin kun löytaisin. toki mitään vaihto eikä palautus systeemiä ei vois olla, eli kyse ei olis postimyynnistä, vaan paremminkin osto ja postitus palvelu. auttaako yhtään? onko tässä mitään järkeä?

no aika..
kaverit tuntee sut ja sun maun ja sä niiden maun.. harva kuitenkaan haluaa toisen ostavan heidän lastensa vaatteet tai tarvikkeet. ja vielä harvempi toisen ostamana kirppikseltä..

luulisin että aika suppea olisi kiinnostuneiden ryhmä, ja vielä hankalampaa kun ei sitä palaustusoikeutta.. se mikä sun silmään on pieni tahro voi toisen silmään olla kamala sotku..

epäilisinpä ettei tuolla ainakaan leiville lyö. mutta voithan kokeilla.
ja kirppiksetkin on rajallisia.. mitäs jos sulla on 50 asiakasta jotka haluaa sen reimatecin haalarin 10eurolla siitin kirpparilta tänä keväänä.. aika monta kirpparia pitäis kiertää..

itekin kavereille ostan jos sattuu olee mitä ovat sanoneet, mutta aika paljon on että siloin kun etsii niin ei ole. ja täällä on sentään pari tosi isoa kirppistä.

Joo ymmärrän nuo sun pointit. Lähinnä kannattais varmaan noi tunnetut tuotteet ihan kaupasta. Reimat, Tutat, Marimekot ym. Mulla on itsellä mielestäni korkeat vaatimukset vaatteille. Mä en osta yleensä mitään tahraisia, enkä rikkinäisiä. Reimatec haalreista kelpaa vain ehjät. yleensä tarkoitin noita alennusmyyntejä ja sitten ostoksia esim sellaisista kapoista jota ei jokaisessa pikku kylässä ole. Helsingissä on tarjontaa varmasti paljon, mutta tarkoitin lähinnä tätä muuta harvaan asuttua Suomea.
Mutta kiitos kommenteista. Voi olla aika toivotonta yrittää tuollaista.

Yhteistyössä