ostopalvelulle olisiko käyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lapaliina

Jäsen
07.02.2005
195
0
16
Heips,
mulla on ollu mielessä tälläinen ostopalveluidea. Eli jonkinlaisen palveluyrityksen perustaminen.
Sellaiset henkilöt kun inhoavat kaupassa käyntiä, tai eivät ehdi pääse tai muuten vaan haluaisivat käyttää mun palvelua:käydä ostoksilla toisten puolesta.
oon koittanut miettiä miten se voisi toimia, riskejä ym.
Laittakaa mielipiteitä ja ideoita.
Mä olen ajatellut lähinnä lasten vaatteita ja tarvikkeita, osa ehkä kirpputoreiltakin hakien mut toki mitä vaan. hinnoittelua palvelusta on vaikea miettiä ja tuota rahaliikennettä, koska ei mulla ole rahaa maksella toisten tuotteita. Postikulutkin tietysti tulisi päälle. Mutta erityisesti ajattelen tuota pohjoista suomea, missä ei kauppoja joka kulmalla.
Kommentoikaa ja laittakaa ideoita, jospa päättäisin lähteä yrittäjäksi tai vaan pienellä avulla liikkeelle...Kiitos kaikille jo etukäteen!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 23:28 sirkkuli kirjoitti:
Mä olen ajatellut lähinnä lasten vaatteita ja tarvikkeita, osa ehkä kirpputoreiltakin hakien mut toki mitä vaan.

mä vähän luulen että lastenvaatteet ja tervikkeet on semmoinen mitä jokainen haluaa ostaa itse.

ja kirppistavarat etenkin. ne jotka käyttää kirppistavaroita tykkää ite kierellä kirppareita muutenkin kuten minä,mutta ei kuitenkaan tiedä etukäteen mitä sieltä haluaa ja ne jotka ei kirppistavaroita edes halua ei niitä toistenkaan kautta osta.

aika suppea olisi kyllä tuo sinun skaalasi.

jos ajattelit ihan kannattavia tuloja niin miten olisi kotipalvelu. ruokaostoksia pieniä kodinsiivousjuttuja, yms apua. tosin ne on sitten enenpi vanhusten käyttämiä palveluja.

Mä olen samaa mieltä, että toiminnan pitäisi olla laajempaa, että se kannattaisi. Nykyään ososten tekeminen on aika näppärää netin (ja postin kautta) myös niissä paikoissa, missä oikeita kauppoja ei paljon ole tarjolla. Ja itse en myöskään antaisi lasten vaatteiden hankintaa kenenkään muun tehtäväksi. Toisaalta monessa kunnassa on jo ainakin vanhuksille palveluita, jotka käyvät ruokaosoksilla vanhuksen puolesta.

Tässä hieman tarkennusta tuohon ideaan.
Olen tälläkin hetkellä ostellu kavereille tai niiden lapsille vaatteita kun on osunut jotain mitä ne tarvii. kaverit on esim sanonut et jos näät reimatecin talvihaalaria alennuksessa niin osta/ilmoittele, sit olen ostanut sen koon ja kaveri on laittanut mulle rahan. Lähinnä ajattelin tälläisiä toimeksiantoja, et laittaisin sit postiin kun löytaisin. toki mitään vaihto eikä palautus systeemiä ei vois olla, eli kyse ei olis postimyynnistä, vaan paremminkin osto ja postitus palvelu. auttaako yhtään? onko tässä mitään järkeä?

vastasin jo tuolla toisessa ketjussa. kaveri on aina eri juttu. kaveriin voit luottaa, ja jos esim ite sanon kaverille että voitko tuoda sitä tai tätä kaupasta niin hän tietää automaattisesti millaista tarkoitan. mutta vieras ei.. esim sulle pieni tahra on toisen silmään kamala sotku. ja tuo ettei ole palaustuoikeutta..
ja se tilanne että niitä asiakkaista olisi sitten paljon.. niin mistä löydät kaikille heidän haluamat.. eri juttu ostaa kaverille pari juttua kun se että 50 ihmista halyuaa reimatecin haalarin tänä keväänä.. kirpparit on rajallisia.. pitäisi sitten kierrellä eri kaupungeista etsimässä, ja siihemn kuluu rahaa.

ja toisaalta. suurin osa niistä jotka haluaa kirppisvaatteita ostaa niin kiertelee itse mielellään kirppareita.

ja esim toppahaalarille tulee jo kivasti hintaa lähettää postissa.. helposti se 6,80 ei välttämättä ole enää kauhean halpa kirpparivaatteeksi. sama noiden lastentarvikkeiden kanssa.. turvakaukalo saa ainakin sen 6,80 lisää hintaa..

voithan toki kokeilla.. en sitä sano. mutta luulenpa ettei sillä ainakaan leiville lyö..

ja mites aattelit itsellesi palkan?
esim ostat lassia haalarin 6e. lähetyskulut 6,80 tekee jo 12,80. palkkaa kiertelylle kirppareilla yms ? eli äkkiä hintaa onkin sitten liki 20 kun uuden saa 25e alesta.. ja jos yrittäjänä ajattelit niin verot ja eläkemaksut yms pois siitä sun palkasta..

en tiedä millaista mittakaavaa ajattelit toiminnalle. jos ajattelit sillä jotain myös ansaita niin heikolta näyttää. itse en käytetystä lassiehaalarista maksaisi edes sitä 12,80..

posti tosiaan nylkee isompien tavaroiden lähettämisestä.. itellekin ylläri miten pieneltä tuntuva paketti onkin pian sen 6,80e..

Yhteistyössä