Ostin tänään tällaiset kengät

[QUOTE="Mina";26100413]Ajatteletko itse, että jos et valitse joka asiassa sitä ekologisinta vaihtoehtoa, niin sinulla ei ole oikeutta yrittää edes osittain toimia ekologisesti? Vai mikä tämän kommentin pointti oli?

Luomun ostaminen ei peruuta mitään, mutta kyllähän se jo itsessään kannattaa luomutuotteiden tuotantoa jne. Vaikka sitten ajaisi autolla sinne kauppaan, niin koen oikeudekseni ostaa sitä luomua aina jos mahdollista.[/QUOTE]

Tähän vaan sivuhuomautuksena että noista El Naturalistan kengistä on eettisyys ja ekologisuus aika kaukana. Tuoreessa Kuluttaja-lehdessä oli vertailu nahkakenkien eettisyydestä ja kärjessä oli Timberland, Ecco ja myös Dinsko taisi olla aika kärjessä. El Naturalistan väitteille ekologisuudesta taas ei löytynyt todisteita ja eivät myöskään antaneet tietoja vertailuun.

Mun sisko ostaa juuri noita El Naturalistan kenkiä. Se on kolmivitonen humanisti, jonka mielestä kai tuollaiset kengät peruuttaa kahden lapsen teon epäeettisyyden, samalla lailla kuin luomun ostaminen peruuttaa lihansyönnin.

Mäkin olen melkein kolmevitonen humanisti, mutta en kyllä osta noita eettisyyden takia vaan siksi, että ne on musta kivan näköiset ja ennen kaikkea hyvät jalkaan.

Kieltämättä mä luulin, että olisit ostanut jotkut ihan kamalat kengät. :D Noi ei ole ihan kamalat, mutta toisaalta eivät ole mun tyyliäkään. Tosin eihän niiden tarvitsekkaan miellyttää mua.

[QUOTE="hih";26100885]Kieltämättä mä luulin, että olisit ostanut jotkut ihan kamalat kengät. :D Noi ei ole ihan kamalat, mutta toisaalta eivät ole mun tyyliäkään. Tosin eihän niiden tarvitsekkaan miellyttää mua.[/QUOTE]

Miks niin?

[QUOTE="aamuvirkku";26100934]ai kamala, silmiin sattuu. jos ois naamiaiset ja joku rölli-meininki, ni ehkä sit?[/QUOTE]

Khyl maar mussa aika annos peikkotyttöä asuukin :D. Hiuksetkin on taas ihan pystyssä, kun leikkuutin ne lyhyeksi ;).

[QUOTE="hmm";26101062]Voi hitsi. Rakastan el naturalistin kenkiä, ovat oikeasti jokainen hirveän nättejä. itse en vaan ole millään päässyt yli niiden pohjien ulkonäöstä.[/QUOTE]

Mikäs niissä niin häiritsee? En oo osannut ajatellakaan, että haittaisi jotakuta.

[QUOTE="hmm";26101062]Voi hitsi. Rakastan el naturalistin kenkiä, ovat oikeasti jokainen hirveän nättejä. itse en vaan ole millään päässyt yli niiden pohjien ulkonäöstä.[/QUOTE]

Monissa, ellei jopa useimmissa on kyllä aika rumat pohjat. Mulla on yhdet, ne sopii mun räpyläjaloille aika hyvin. Vaikka ne onkin aika mummomaiset :) Mun kengät on kyllä ihan vaan mustat. Pohjakin sais olla musta.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26101267:
Nämä olisi minusta kauniit, mutta mua häiritsee se, että pohja näyttää siltä kuin se olisi tehty Ihmenelosten Möykystä

EL NATURALISTA - N749 LEAVES BLACK/ TESELA - - - - EL NATURALISTA - Online Store

Totta! Mulla on vähän samat ajatukset. Kalliit kengät ja pohjat tuollaset. Olen ajatellut, että se siinä olisi juuri SE juttu ja minä liian vanha sitä ymmärtämään, mutta taidankin olla liian nuori.

[QUOTE="vieras";26101327]Totta! Mulla on vähän samat ajatukset. Kalliit kengät ja pohjat tuollaset. Olen ajatellut, että se siinä olisi juuri SE juttu ja minä liian vanha sitä ymmärtämään, mutta taidankin olla liian nuori.[/QUOTE]

Ne on silti kyllä yleensä aivan järjettömän miellyttävät jalassa. Voisin pitää esim noita kuvan kenkiä, mutten olisi yhtään tyytyväinen niiden pohjaan. En tykkään niiden omien El Naturalistojenikaan pohjasta. Käytän niitä silti aina kun voin :D

[QUOTE="vieras";26101327]Totta! Mulla on vähän samat ajatukset. Kalliit kengät ja pohjat tuollaset. Olen ajatellut, että se siinä olisi juuri SE juttu ja minä liian vanha sitä ymmärtämään, mutta taidankin olla liian nuori.[/QUOTE]

Lisään vielä että noihin Riepun linkittämiin kengissä noi pohjat vielä jotenkin menee, mutta noi kävis mielestäni melkein juhlakengistä kesällä -tavallisella pohajalla.

Miten muuten, onko liukkaat talvella?

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26101360:
Ne on silti kyllä yleensä aivan järjettömän miellyttävät jalassa. Voisin pitää esim noita kuvan kenkiä, mutten olisi yhtään tyytyväinen niiden pohjaan. En tykkään niiden omien El Naturalistojenikaan pohjasta. Käytän niitä silti aina kun voin :D

El Naturalistat ovat kuitenkin aika kaunispohjaiset verrattuna aiemmin tässä ketjussa mainittuihin MBT-kenkiin. Mulla vihloo silmää aina kun vedän ne jalkaan. Mutta järjettömän hyvät raskausvaivaisille jaloille ja selälle.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";26101421]El Naturalistat ovat kuitenkin aika kaunispohjaiset verrattuna aiemmin tässä ketjussa mainittuihin MBT-kenkiin. Mulla vihloo silmää aina kun vedän ne jalkaan. Mutta järjettömän hyvät raskausvaivaisille jaloille ja selälle.[/QUOTE]

Kuvaa?

MBT mallisto

Näitäkö tarkoitat?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26101242:
Monissa, ellei jopa useimmissa on kyllä aika rumat pohjat. Mulla on yhdet, ne sopii mun räpyläjaloille aika hyvin. Vaikka ne onkin aika mummomaiset :) Mun kengät on kyllä ihan vaan mustat. Pohjakin sais olla musta.

Joo, tekevät rumia pohjia. Mä tykkään kyllä tosta luonnonkumista ja sen värisestä pohjasta, mut suurimmassaa osassa ne vaan on sellasia rumia kasoja ja tarpeettoman möhkäleitä. Esim vähänkin korollisissa on aivan törkeän rumia pohjia! On jäänyt ostamattakin tämän takia.

Mutta noissa matalissa on mielestäni ihan ok pohjat.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä