ostin perheelle kaupasta syötäväksi 2 litraa vadelmia, ja arvatkaas millaisen saarnan ystävä mulle piti

tuo oli kuulema tuhlausta. ja hänellä ei ole vara ostaa ainuttakaan vadelmaa tai mansikkaa, kun ne on niin kalliita. että helppohan sun (siis mun) on ostella syömiseksi noita, kun ei tarvii pihistää ruokakuluista rahaa. no hiljaiseksi menin, kun kysyin, että on sulla ainakin varaa polttaa tupakkaa pari askia päivässä ja vetää astmalääkkeitä, sitten että henki kulkee. itsekin myöntää, että jos lopettas tupakan, sais ne lääkkeetkin viskata menemään. ei niitä tarvii. kuoleman portilla kävi jo tupakan takia, kun molempiin keuhkoihin meni veritulppa leikkauksen yhdeytessä, kun ei suostunut lopettamaan polttamista, kävi vielä tuntia ennen leikkausta tupakalla. vuoden oli polttamatta ja sitten aloitti uudestaan.
 
[QUOTE="vieras";28812071]No kaipa hän vaan yrittää vierittää omaa huonoa omaatuntoaan sulle..[/QUOTE]
niin en tiedä. tiedän kyllä että hänellä on tosi tiukkaa rahan kanssa. ja lainaillut sitä sieltä ja täältä, ja ei saa maksettua velkojaan, ja kukaan ei enää lainaa. ja sossu katsoo, että hänen pitäs pärjätä ilman tukea ansiosidonnaisellaan. itsekin olen lainannut hänelle 400 euroa. ja sanoin, että ei tarvii maksaa takaisin, kun ei kerta pysty, lupas sitten käydä tekemässä töitä tuon rahan edestä. käyhän sen niinkin. mutta siihen kessuun silti löytyy rahaa, silläkin uhalla, että ei edes lääkkeitä pysty aina ostamaan kun ei ole rahaa
 
"noo"
Aika outoa keskustelua te käytte.
Ei mun ystävät arvostele, mitä mä ostan.
Mutta jos tolleen sanois, sanoisin varmaan kans, että aika paljon vähemmän ne maksaa kuin sun viikon tupakat.
 
ihme porukkaa
Miten teillä on tollaisia pummeja kavereina? Onneksi en tunne yhtään sossutapausta, ei sillä että multa heruis rahaa kenellekkään. Ikinä en ole lainannut enkä lainaa.
 
[QUOTE="guest";28812170]On se tupakka vaan niin addiktoivaa ettei siitä tahdo päästä eroon.[/QUOTE]


On tutkittu että nikotiinin aiheuttava riippuvuus on samaa luokkaa kuin heroiinin aiheuttama riippuvuus. Ei ole mahdotonta päästä irti heroiinikoukusta joten tupakanpolton lopettaminenkin on mahdollista.
 
"vieras"
voi hitto kun sulla on ihana asenne sellaista ihmistä kohtaan jota kutsut ystäväksi. Ja sun "ystävälläsi" sua kohtaan

en edes halua tietää miten te asennoidutte ihmisiin jotka eivät ole ystäviänne
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28812180:
mä en edes katsonut niiden hintaa. jätin karkit lapsillekin ostamatta, joita olin luvannut tuoda. ja hyvin nuo vadelmat korvasi ne
No ei mene oikein läpi.

Eikö muka ystäväsi sitten kertonut kuinka paljon ne maksoivat, kun oli kerran tietoinen että tuhlaamista on?

Vai riitelettekö te jostain tuhlaamisesta, ilman että edes tiedätte tuotteen hintaa? :D

Ethän sä tiedä vaikka olisit säästänyt, ehkä ne karkit olisikin maksanut enemmän?
 
kfkfkf
Meillä menee jo pelkästään mustikoita noin kilo viikossa. Jos lapset söisivät niitä myös, menis varmaan kaks kiloa.

Jokainen ostaa just sitä mitä tykkää, sä vadelmia ja kaveris sitä tupakkaa. En kyllä ymmärrä et miksi sulle valittaa vatuista jos ite pistää enemmän rahaa vielä tupakkaan joka on myrkkyä, vatut on sentään terveellisiä
 

Yhteistyössä