Ostin lapselleni kirppikseltä joululahjan

• Viestiketjun aloittaja Kierrätys kunniaan :)
  • Ensimmäinen viesti
Kierrätys kunniaan :)
Kaksi kirjaa yhteensä 4e. Toinen on Tomi traktori ja toinen Pikkutraktori kirja. Ei meillä rahallisesti ole tiukkaa, mutta kiertelen innolla kirppiksiä ja kierrätys on aina hyväksi. Kirjat ovat kuin uusi ja uskon lapsen tykkäävän. Meillä Ei todellakaan törsätä joululahjoihin, viime vuonakin leivoin läheisille kakkua ja muita herkkuja, neuloin myös villasukkia, liivin huivin jne.. Mites muilla mitä lahjoja teet itse ja voisitko antaa lahjaksi kirppikseltä ostetun?

tinni
meillä pienimmän lelu lahjat kirpalta (6kk ikäinen). noille vanhemmille harvemmin löytää sitä mitä toivoo. meillä ostetaan max yksi lelu pakettiin ja sitten vaatepuolta muut

vieras
Voisin antaa lahjaksi kirppiskamaa jos hyvässä kunnossa. Ainakin omille lapsille. Jotkut vanhemmat voi vetää herneen nenään jos niiden muksuille ostaa kirppikseltä jotakin, vaikka lapset tykkäiskin.

vieras
Minä taas ostelin eurolla kappale ison kasan lasten ja nuorten kirjoja ihan kirjakaupasta uutena. Satuin sopivaan aikaan paikalle syksyllä.

Huutonetistä olen ostellut sellaisia lasten suosikkikirjoja, mitä ei mistään muualta saa. Ei sitä viitsi jatkuvasti niitä kirjastostakaan hakea.

ap
Minusta joulussa on tärkeintä yhdessä olo, jouluruuat, lumi, kynttilänvalo, saunominen ja kiireettömyys. En ymmärrä sitä, että lapselle ostetaan ihan hirveesti kalliita lahjoja, loppulta mikään ei riitä.

Siinä vaiheessa kun mun lapseni nyrpistää nenäänsä kirppiskamalle, olen epäonnistunut osin vanhemman tehtävässäni. Olemme sopineet ystäväni kanssa, että mielellään synttärilahjat ovat kierrätettyjä jos kivaa löytyy. Tarkoituksenmukaisuus on tärkeätä.

Meillä aikoinaan 1.5vee on saanut Little People autoja kirpikseltä paketoituna joulupakettiin. Tänä vuonna taitaa adventtikalenteri olla osaksi täynnä kirppislegoja. Ja yksi vanhempi Lego Citypaketti kirppikseltä odottaa sopivaa hetkeä. Se voi olla synttäri/nimppari/joulu/tms.

Mutta voin myös ostaa rinnalla 200e arvoisen lahjan kaupasta. Hinta ei ole se juttu (toki, sieltä mistä halvalla saadaan... vaikka kirpparilta) vaan se että tavara tai lelu on mieleinen ja tarkoituksenmukainen. Vähän äidin ideologiaa mukana.

Mä olen suunnitellut katsovani huutiksesta esikoiselle pleikkaria, xboxia tai vastaavaa.... kun sellainen kovasti haaveena olisi eikä meiltä tuollasia laitteita vielä löydy. Mutta kun uutena maksavat niin maltaita....

Yhteistyössä