ostin ekaa kertaa seiti fileitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
ja nyt pitäs niistä sit kokata ruokaa...
Elikkäs ne pitää kaiketi sulattaa ensin ku on pakasteessa ja sit kastelen munassa ja pyöritellen korppujauhoissa??
Laitanko mausteet siihen korppujauhon sekaan vai miten tulee paras maku?

Mä inhoon jos maistuu ihan kalalle sit se ruoka :x

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Ai että kalaruoka maistuu kalalle? =)

niin no nauratti mua itteenikin se, että kirjotin noin, mutta siis meinaan että siinä pitää olla vähän muutaki makua. Mietippä nyt jos paistas seitä vaikka pannulla ilman mausteita....hyi hemmetti :x

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
:D pakko nauraa, kyllä kalaruoka pakostikkin maistuu kalalle, suolaa paljon jos kalasoppa teet :p vai mitä oot ajatellu niistä tekevän?

ei ku pannulla paistasin leivitettynä vai miten se hienosti sanotaan...:(
mä tohon fantan tekstiin jo vähän korjailin tuota kommenttiani et ei saa maistua kalalle :whistle:

mulla ois tarkoitus maustaa sitruuna-tilli dip-mixillä ja aromatilla.
Keitossa käytän aina kyllä suolaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:

niin no nauratti mua itteenikin se, että kirjotin noin, mutta siis meinaan että siinä pitää olla vähän muutaki makua. Mietippä nyt jos paistas seitä vaikka pannulla ilman mausteita....hyi hemmetti :x

Ai no joo, siis ettei se ole maustettu sopivasti, nyt ymmärrän =)

Teepä tällasta seiruokaa.

Seifileet uunivuokaan, voi olla jäisenä. Päälle valkopippuria ja currya, sopivasti, ei liikaa. Kuullota sipulirenkaita, viipaloi tomaatteja, laita nuo fileiden päälle. Sekoita 2dl kermaan aurajuustoa, kaada päälle. Uuniin pariinsataan asteeseen, oisko puoli tuntia tai jotain. Ja on hyvää! Kyllähän se tietysti vähän kalalta maistuu..

Ai no joo, siis ettei se ole maustettu sopivasti, nyt ymmärrän =)

nyt miekin ymmärrän sua =)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:

Seifileet uunivuokaan, voi olla jäisenä. Päälle valkopippuria ja currya, sopivasti, ei liikaa. Kuullota sipulirenkaita, viipaloi tomaatteja, laita nuo fileiden päälle. Sekoita 2dl kermaan aurajuustoa, kaada päälle. Uuniin pariinsataan asteeseen, oisko puoli tuntia tai jotain. Ja on hyvää! Kyllähän se tietysti vähän kalalta maistuu..

muuten hyvä, mutta nuo muut ei syö sipulia eikä oikeen tomaattiakaan, sit mä en voi sietää aurajuustoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:

muuten hyvä, mutta nuo muut ei syö sipulia eikä oikeen tomaattiakaan, sit mä en voi sietää aurajuustoa :D

No voi räkä :D ! Meillä mies ei syö kalaa ja teen tätä silloin kun ollaan lasten kanssa keskenämme. Meillä käy niin että lapset syö kalat ja minä tomaatit ja sipulit :D .

do dii nyt ois siivottu niin pitäs sitä ruokaa laittaa eli miten toi "leivittäminen" siis tehdään ja pitääkö sen jälkeen käyttää pannulla ja laittaa vielä uuniin? missä asteessa ja kauanko pitäs olla jos uuniin laitetaan?

Yhteistyössä