ostatteko lahjoja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alisa

Vieras
omille sisaruksille ja puolison sisaruksille
ja niiden lapsille (jos on) ?

entä mummoille ja vaareille ?

entä muille sukulaisille ?

meillä mies ostais vaikka koko (isolle)suvulle. (ja ostaakin äidille, isälle, siskoille, velille (onneks niillä ei vielä perhettä), mummolle,...

mun mielestä taas ois paras et jokainen ostais vaan omalle perheelle (tarkotan sitä jossa asuu) ja ehkä sit mummoille ja vaareille jotain pientä..

meillä mies ostaa ennemin suvullensa kun meidän omille lapsille..
ärsyttää niin...sanoo vaan että saahan lapset muilta lahjoja.. joo varmaan saa muilta lahjoja..mut sais ny edes omalta äidiltä ja isältä yks kaks lahjaa.

en osta, ainoastaan omille lapsille, kummitytölle ja anoppilaan viedään jotain pientä ku mennään syömään joulupäivänä.
sisarusten perheiden kesken ei vaihdeta, en näe siinä mitään järkeä.

ostamme
omalle äidille ja isälle,
miehen äidille ja isälle
omalle siskon perheelleni 2 aik + 3 lasta
omalle veljen perheelleni 2+2
miehen siskon perheelle 2+3
kummilapsille 4kpl,
ja muita sukulaistuttavaperheitä ja lapsia n.5kpl =)
lisäksi suklaata ja glögiä ystäville ja naapureille =)
Jouluna on kiva antaa!!

Jos miehesi on tyytyväinen lahjoessaan muita, ei se ole mikään paha asia. Miksi lapset tarvitsevat kaikki lahjat?

Kyllä mekin annamme määrällisesti ja rahallisesti muille enemmän lahjoja yhteensä kuin omalle mukulalle. Joillekin ystäville, isovanhemmille, sisaruksille, jne...

Ostan omille lapsille, siskojen lapsille, kummilapselle, lasten kummien lapsille (10 lasta omat mukaan lukien).
Aikuisista ostan miehelle jotain pienta ja itselle ihan sikana. Mieskin ostaa mulle jotain pientä ja itselleen ihan possuna.
"Vitsi" on siinä, että aikuiset itse tietävät mitä ne oikeasti haluavat ja kukaan ei halua turhia tavaroita tai jotain "ihan kivaa". Säästyy paljon aikaa ja vaivaa kun jokainen lahjoo itsensä ja puolisonsa.
Koko suku toimii näin ja hyvä tulee...

omille sisaruksille ja puolison sisaruksille
ja niiden lapsille (jos on) ?

OMALLE VELJELLE (30v) KYLLÄ. Hän ei osta minulle mutta lapsilleni ostaa. Lapsia ei hänellä ole. Ollaan aattona saman katon alla. Miehen siskolle (22v) ei osteta kun ei nähdä koko jouluna ja myös anopin ja miehen siskon kanssa sovittiin ettei aikuisten kesken. Jos oltais joulu yhdessä niin ostettais.

entä mummoille ja vaareille ?

LASTEN MUMMOILLE JA VAAREILLE ON OSTETTU AINA ENNEN. Nyt rahatilanne se että sovittiin ettei osteta aikuisten kesken lahjoja.

entä muille sukulaisille ?

EI. Ei olla niin läheisissä väleissä muiden sukulaisten kanssa.

KUMMILAPSILLE TIETTY OSTETAAN.

Meillä ostetaan lahjoja vain omille lapsille ja lasten isovanhemmat saavat (omasta toivomuksestaan) lasten valokuvista tehdyt kalenterit. (Kummilapset saavat meiltä myös paketit, mutta eivät ole sukulaisia vaan ystävien lapsia.) Eli emme osta lahjoja meidän vanhempien sisaruksille/ heidän perheilleen tai omille isovanhemmillemme.

Lapset saavat isovanhemmiltaan max yhdet paketit, samoin osa kummeista laittaa omalle kummilapselleen paketin. Eli sama toimii puolin ja toisin. :) Meistä näin on paljon yksin kertaisempaa ja helpompaa. :)

Ostetaan
molempien vanhemmille
mun veljelle
miehen veljen lapsille (yksi lapsista on miehen kummilapsi )
miehen veljelle, vaimolle ja muksuille (yksi lapsista on mun kummilapsi, vanhemmat ovat meidän poikien kummeja )
mun isoäideille
miehen isoäidille
mun enon muksuille (yksi lapsista on mun kummilapsi )
mun ystävälle
Muoks. ja tietenkin lahjotaan miehen kanssa myös toisiamme. =)

Minusta on oikeastaan aika törkeää jos ostetaan lahjoja vain omalle perheelle, koska omalle väelle voi ostaa niitä lahjoja pitkin vuotta milloin vaan. Minulle on itsestään selvää, että hankin lahjat omille vanhemmilleni ja sisaruksilleni, tädilleni, kummilapsille ja hyvälle ystävälle, niin ja lapsen kummeille. Sitten tietysti myös jokunen lahja omalle perheelle eli lapselle ja miehelle.
Viime vuonna vein kiitoslahjan myös koiran hierojalle, mutta tänä vuonna ei olla nyt joulun aikaan siellä käyty, niin tää vuosi jää väliin, mutta ehkä taas ensi vuonna.

Minusta joulu on muistamisen aikaa ja silloin muistetaan sellaisia henkilöitä, joita ei muulloin juurikaan muisteta lahjalla elikkä kiitetään vuodesta.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Mä en vaan ymmärrä tota roinan vaihtamista keskenään. Suklaata ostellaan päin yhteen toisilleen jne. Ihan älytöntä.

kuka on mitään puhunut roinasta?? mä tunnen läheiseni sen verran hyvin, että osaan ostaa joko tarpeellista tai sellaista joka kuluu käytössä =)

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Minusta on oikeastaan aika törkeää jos ostetaan lahjoja vain omalle perheelle, koska omalle väelle voi ostaa niitä lahjoja pitkin vuotta milloin vaan. Minulle on itsestään selvää, että hankin lahjat omille vanhemmilleni ja sisaruksilleni, tädilleni, kummilapsille ja hyvälle ystävälle, niin ja lapsen kummeille. Sitten tietysti myös jokunen lahja omalle perheelle eli lapselle ja miehelle.
Viime vuonna vein kiitoslahjan myös koiran hierojalle, mutta tänä vuonna ei olla nyt joulun aikaan siellä käyty, niin tää vuosi jää väliin, mutta ehkä taas ensi vuonna.

Minusta joulu on muistamisen aikaa ja silloin muistetaan sellaisia henkilöitä, joita ei muulloin juurikaan muisteta lahjalla elikkä kiitetään vuodesta.

:O :O toivottavasti et oo tosissas. Että törkeää jos ei osta lahjoja muillekkin kuin omalle perheelle???
Jo on aikoihin eletty. Ensinnäki must on kurjaa saada roinaa, josta en tykkää saati viedä lahjaksi sellaista.
Toisekseen kaikilla ei oo rahaa käyttää tollasia määriä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Mä en vaan ymmärrä tota roinan vaihtamista keskenään. Suklaata ostellaan päin yhteen toisilleen jne. Ihan älytöntä.

kuka on mitään puhunut roinasta?? mä tunnen läheiseni sen verran hyvin, että osaan ostaa joko tarpeellista tai sellaista joka kuluu käytössä =)

Näin. Ja suklaata voi ihan ittekin ostaa kaupasta :) Mutta kaikennäköistä muuta minä antelen lahjaksi. Kavereille esim lautapelejä.

Kyllä me ostetaan lahjoja lastemme lisäksi vanhemmillemme, isovanhemmillemme ja sisaruksillemme.
Samoin läheisille kavereille (joista osa on serkkujamme). Ja kummilapsille nyt tietysti.

Lahjat on ostettuna myös parin kaverin lapsille, mutta nämä kaverit itse eivät saa lahjaa.

Musta on ihanaa antaa lahjoja :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja å:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:

:O :O toivottavasti et oo tosissas. Että törkeää jos ei osta lahjoja muillekkin kuin omalle perheelle???
Jo on aikoihin eletty. Ensinnäki must on kurjaa saada roinaa, josta en tykkää saati viedä lahjaksi sellaista.
Toisekseen kaikilla ei oo rahaa käyttää tollasia määriä.

Ei siihen mitään suuria määriä tarvi. Minä ainakin tykkään saada suklaata ja jotain pieniä juttuja, ei sen roinaa tarvi olla. Mutta tällä palstalla onkin ihme niuhoa sakkia, kun mikään ei kelpaa ja mitään ei voi toisille antaa. Mihin on hävinnyt ihmisten antamisen ilo ja kiitollisuus.
Ja minusta on ihan älytöntä sanoa, että kyllä minä ne suklaat kaupasta voin itsekin ostaa, minusta on eri asia saada suklaarasia joltain kuin ostaa se itse. Sillä saadulla on enempi minun mielestäni arvoa, vaikka se ei hinnaltaan mikään suuri olisikaan.

Me ostetaan niille joiden kanssa joulua vitetään, eli molempien sisarukset kuuluvat kastiin avopuolisoineen. Miehen veljen poikaa muistetaan, etenkin kun on kummilapsi.Muilla ei lapsia olekkaan. Muistamme myös molempien vanhempia. Ja mummini saa myös jotain pientä postitse. lasten kummeja saatamme muistaa pienesti, muuten siinä onkin kaikki aikuiset jotka lahjotaan :D

Ap, mä ajattelen samoin kun miehesi.
Ostan sukulaisilleni lahjoja mutten niinkään omille lapsilleni.
Ja syy on tämä: meidän lapset saa niitä lahjoja vuorostaan niiltä sukulaisilta.
En näe mitään syytä ostaa lahjoja lapsilleni, sillä en halua että heidän saamansa lahjamäärä kasvaa liian suureksi. Lapset ovat 5v ja 2v.

Ajattelen, että meidän perhe ostaa lahjat muille ja me vastavuoroisesti saamme lahjoja heiltä.

Kenties tulevaisuudessa, kun lapset ovat kouluikäisiä, ostamme heille heidän toivomiaan "isompia" juttuja.

Yhteistyössä