Ostatteko koiran ruuan eläinkaupasta vai ruokakaupasta?

  • Viestiketjun aloittaja kolme koiraa
  • Ensimmäinen viesti
kolme koiraa
Ja mikä vaikuttaa valintaasi? Itse ostan eläinkaupasta, sillä haluan varmistua, että koirani syövät laadukasta ruokaa. Tosin koirani ovat pieniä, eli ruokaa ei kulu älyttömästi. Rahaa menee n. 90e/kk.
 
"vieras"
Sekä että. Ostan kuivamuonaa eläinkaupasta, mutta melko nirso tuo on sitä syömään. Marketista ostan froliceja kun niitä ei eläinkaupasta saa, ja tuo tykkää niistä. Makupalatkin ostan usein marketista, ne on usein samoja kuin eläinkaupoissa. Lisäksi meillä syödään raakaruokaa, jota voin ostaa eläinkaupasta pakastettuna, tai marketin lihatiskiltä.
 
barf
Ruokakaupan puolelle kallistuu koska koira syö raakaruokaa. Sieltä löydän aika hyvin lihaa ja kalaa ja mitä milloininkin. Koira on todella allerginen joten siksi haluan että saa oikeaa ravintoa eikä pelkkää nappulaa. Hintaa tulee noin 40-60€ kuussa ja koira on sakemanni .
 
Khimaira
Ja mikä vaikuttaa valintaasi? Itse ostan eläinkaupasta, sillä haluan varmistua, että koirani syövät laadukasta ruokaa. Tosin koirani ovat pieniä, eli ruokaa ei kulu älyttömästi. Rahaa menee n. 90e/kk.
vasta oli tutkittu koirankuivaruokien sisältöjä, eivätkä eläinkaupassa myytävät tuotteet erottuneet hinta- laatusuhteessa paremmiksi. Ravintoarvoltaan samansisältöisiä ruokia löytyi marketeista- yli puolet halvempaan hintaan.
 
dgjd
Mun valintoihin vaikuttaa eniten ruoan laadukkuus eli en halua syöttää koiralleni jotain moskaa missä on suurin osa viljaa, kasviksia tms. Tosin koirallani onkin vehnä-allergia joten se sulkee useimmat koiranruoat pois. Silloin tällöin ostan ruokakaupasta mutta yleensä eläinkaupasta tai teen itse.
 
Hohhhohhoo
Hyväuskoiset ääliöt luulee, että kun ruoka on eläinkaupasta, ja maksaa 70e / per pussi, se on automaattisesti hyvää ja laadukasta. :D Kuulkaa ne Hillssit yms on kaikki ulkomailla halpaa markettitavaraa. Tärkeämpää on osata tulkita niitä pussien sisältöjä.
 
uydr6yuj
vasta oli tutkittu koirankuivaruokien sisältöjä, eivätkä eläinkaupassa myytävät tuotteet erottuneet hinta- laatusuhteessa paremmiksi. Ravintoarvoltaan samansisältöisiä ruokia löytyi marketeista- yli puolet halvempaan hintaan.
Miten oli tutkittu, osaatko kertoa? Monesti tutkimukset on tehty esim vertailemalla vain proteiini- ja rasva-arvoja ilman sen kummempaa tutustumista itse tuotteeseen.

Esimerkiksi Pedigree koiranruuassa pääraaka-aineet voivat olla maissi ja vehnägluteeni, vaikka ravintoarvot ovat samat kuin eläinkaupan ruuassa. Maissi- ja vehnägluteenin on selkeästi todistettu aiheuttavan koirilla ylipainoa, koira ei saa kasviproteiinista irti kaikkea tarvitsemansa vaan joutuu syömään ruokaa enemmän. Samoin esimerkiksi teurasjätteen käyttö päivittäistavarakaupan ruuissa saa aikaan seen, että eläinproteiini näissä ruuissa on huonommin hyödynnettävissä.
Lisäksi nämä ruuat sisältävät usein monia keinotekoisia väri- tai säilöntäaineita, jotka tekevät ruuasta houkuttelevan näköistä ja makuista. Esimerkiksi Frolicien väri ja säilöntäaineet saavat aikaan sen, että syksyllä tienpientareille jätetyt koirankakat ilmestyvät keväällä lumen alata tismalleen saman näköisinä, kuin ne olivat ennen lumien tuloa.

Eläinkaupoista saatava ruoka ei välttämättä ole kallista: esimerkiksi säkillinen Belcando- kuivaruokaa maksaa noin 60 euroa. Tällä ruokkii isoa koiraa noin kuukauden, ruokintamäärä on selkeästi pienempi kuin huonolaatuisemmissa ruuissa. Lihaa on runsaasti, nappulat on säilötty vitamiinein ilman keinotekoisia väri tai säilöntä-aineita. Lisäksi raakaruoka on edullinen vaihtoehto, jos on kiinnostunut koiransa terveydestä.

Ihmiset usein vertaavat vain proteiinin ja rasvan määrää, lainkaan ottamatta huomioon niiden lähteitä, kun on kyseessä koiran ruoka. Mutta jos otetaan esimerkiksi itse tehdyt lihapullat paistijauhelihasta, ja kaupan valmislihapullat, on lähes kaikille selvää, että pelkkä ravintosisältö ei kerro laadusta mitään.
 
Eläinkaupasta. Kyllä koira markettimuonallakin hengissä pysyy, mutta koska parempaakin on tarjolla, käytän sitä.

Ja mitä siihen laatuun tulee, niin tutkimukset MY ASS!

TOKI sieltä eläinkaupastakin saa paskalaatuista, jos ostaa halvimman mahdollisen säkin...ja kaupan "paras säkki" saattaakin olla samaa laatua puolet halvemmalla. MUTTA en mä sitä halvinta säkkiä koiralleni osta, joten väitän, että koirani saavat parempaa ruokaa, kuin markettipöperöillä elävät koirat.

Ja ainakin ne paskoo vähemmän. Joskus muinoin syötin markettinappuloita ja paskaa riitti, riitti ja vielä vähän riitti.
 
Meiän neiti syö markettiruokaa, täällä maalla on niin pitkä matka lähimpään eläinkauppaan ostamaan sitä ûber kallista koiranmuonaa, ai niin ja osa meidän neidin ruuasta koostuu meidän tähdeistä, joten vapiskaa...:kieh:
 
"Sirkkeli"
Olen ostanut sekä että. Jos en saa kyytiä eläinkauppaan, niin sitten annan markettikamaa. Ja joskus ostan ihan herkutteluun noita Frolig(vai mikä se nyt on) -nappuloita. Saa myös kotiruokaa herkutteluun, ja kaupan jauhelihaa pakastettuna köntsänä. Sekä kaikenlaista lihasafkaa mitä marketissa myyään.

Mutta nyt kun tuo Jahti&Vahti loppuu, niin alan ostaa tuota Belcandoa, ja sitä saa vain eläinkaupasta.
 
"vieras"
Eläinkaupasta ostettiin, vehnätöntä ruokaa. Ei pelkästään sen vuoksi että eläinkaupoissa ois laadukaampaa, vaan sen vuoksi, että kannatan pienempiä paikallisia yrityksiä käyttämällä erikoisliikkeitä. Nykyäähän kaiken saa marketeista jos vaan tahtoo, itse tahdon ostaa pienemmistä liikkeistä, joissa minua tervehditään nimeltä, muistetaan mitä ruokaa koirani syövät yms. Jokainen tyylillään.
 
ruff
Hyväuskoiset ääliöt luulee, että kun ruoka on eläinkaupasta, ja maksaa 70e / per pussi, se on automaattisesti hyvää ja laadukasta. :D Kuulkaa ne Hillssit yms on kaikki ulkomailla halpaa markettitavaraa. Tärkeämpää on osata tulkita niitä pussien sisältöjä.
Totta. Meidän eläinkauppa myy häpeilemättä esim. Pedigreetä ja IAMSia, jotka ovat ihan skeidaa.
 
"aapee"
Ja muuten, minulla on tapana syöttää sekä koiran nappuloita, että myös ihan lihaa, jauhelihaa, kanaa, pihvejä tms. Niin tuleeko silloin liikaa proteiinia, eli pitäisikö antaa sitten myös kasviksia lisäksi?
 
"noh"
Meidän ruokaa saa ruokakaupastakin kuten myös eläinkaupasta ja testattu on myös lääkärin ruuat mutta niistä ei yksikään sopinut koiralle, tämä oli ainoa vaihtoehto....mutta saa nappulan lisäksi barffaa.
 
"vieras"
Meidän koira syö vain vähän nappuloita, pääasiassa syö lihaa ja luita ja kotiruuantähteitä. Nappulat ostan ruokakaupasta, Luppa on maistunut, muuten on aika nirso kuivamuonaan.
 

Yhteistyössä