Ostatteko joululahjat sisarusten lapsille?

  • Viestiketjun aloittaja Viivi
  • Ensimmäinen viesti
Viivi
Tuli vaan tämmönenkin kysymys mieleen, kun itse pidän itsestään selvyytenä että ostan siskoni molemmille lapsille lahjat, vaikka toinen on kummityttömme ja toinen ei. Mieheni veljen perheeltä taas vain yksi lapsistamme saa aina lahjan, koska ovat tytön kummeja. Itse kyllä ajattelin ostaa lahjat molemmille heidän lapsilleen. Itse en kummiutta pidä mitenkään ihmeempänä asiana, enkä enää kuulu edes kirkkoon. Jotenkin vaan ajattelen, että lähisukulaisten lapsille on kiva ostaa jotain. Toisaalta tämä veljen perhe ostaa omille vanhemmilleen aina älyttömän kalliita lahjoja. Mun mielestä taas aikuisten lahjoihin on hölmöä panostaa satoja euroja. Jokainen tietysti tyylillään, mutta mites teillä?
 
juujuu
miehen sisarusten perheiden lapset ovat kummilastamme ja hänen veljeään lukuunottamatta aikuisia, ja he eivät saa mitään. Omien sisarusteni 1-8-vuotiaat lapset kyllä lahjon, ja kummilapsen ja veljensä, tietysti.
 
vieras
No tottakai =) Koska kaikki ostavat meidän lapsille, ja meillä on enemmän kuin muilla, joten ostan aina jotain kunnollista (10-20e) kaikille. Ja omille sisaruksilleni myös. Tykkään ostaa lahjoja.
 
mie
joo. ei niitä ole kuin kaksi ja toinen on mun kummilapsi toinen mieheni.. ostettais kyllä vaik ei oltais kummejakaan kun ei niitä niin paljoa ole. mutta esim kun ite olin pieni niin ei sillo mun vanhempien sisarukset ostanu lahjoja kuin just kummilapsilleen.
 
vieras
Me ollaan tehty sopimus mun sisaruksien ja miehen sisaruksien kanssa, ettei osteta toistemme lapsille lahjoja. Jotenkin älytöntä väkisin yrittää ostaa jollekkin jotain ja kun niitä paketteja tulee jouluna muutenkin ihan tarpeeksi.
 
vieras
Ennen ostin eli 6 lapselle ja 7 aikuiselle mutta koska saimme tasan 4 lahjaa, emme mekään osta.

Ja juu, ollaan sitten pikkumaisia mutta epäsuhta 13 - 4 on aika iso :kieh: myös arvoltaan. Eikä meille tulleet lahjat ei olleet ajatuksella mietittyä vaan tyyliin suklaarasia tms joten sovimme ettei osteta ollenkaan.
 

Yhteistyössä