Ostatko lapsillesi esim 80-150?

  • Viestiketjun aloittaja Greeta
  • Ensimmäinen viesti
Oon kyllä itsellenikin aina ostanut laadukkaat ulkoiluvaatteet ja kengät, ja ostan kyllä lapsellekin. Eipä täällä maalla kotihoidossa olevalla lapsella tarvitse kenellekään mitään esittää.

Kaipa se on jokaisen oma asia, mihin vähäiset rahansa laittaa. Kyllä näin pienellä paikkakunnalla tulotasot on ilman lasten haalareitakin tiedossa ihan hyvin, kun tiedetään mistä kukanenkin leipänsä tienaa. Ei mua ainakana kiinnosta hirveästi, mihin merkkiin ja kuinka kalliisti tai edullisesti naapuri leikki-ikäisensä vaatettaa. Ja miksei ne ulkovehkeet voi olla mistä tahansa hankittuina ihan hyviä, mutta oon vaan tottunut luottamaan joihinkin merkkeihin, eikä se nyt varmaan ole keneltäkään pois.

Arvasin, että tästä aiheesta tulee tietenkin tällainen kaplakka... olis ollut parempi mennä nukkumaan koko keskustelun sijaan.
 
vieras
mun mielestä esim. nuo lassien haalarit on ihan hyviä, mutta reimoissa on usein värit jotka miellyttävät enemmän. en itse osta näyttämisen takia vaatteita vaikka meillä paljon ns. merkkivaatteita onkin. tykkään vaan tietyistä malleista ja ovat sopineet meille.
 
Kyllä 150? pelkästä takista olisi liikaa.

150? haalaristakin olisi paljon, mutta voisin maksaa mikäli se on tarpeeksi kestävä ja hyvä. Isommalle ostan surutta vähän laadukkaampaa ( tyypillisesti myös kalliimpaa ) kun toive olisi, että ne menisi vielä alle kaksi vuotta nuoremmalle samaa sukupuolta olevalle sisaruksellekin. :)
 
ostan
Kyllä minä olen ostanut lapsillemme kalliita vaatteita silloin, kun ne ovat olleet hyviä ja kivoja. Puen mielummin lapset hyvin ja kunnolla. Omilla vaatteillani sen sijaan ei ole niinkään väliä. Ihmettelen esim. puistoissa vanhempia (yleensä juuri niitä "rikkaita" joilla tätä ns. "näyttämisen tarvetta" ei ole tai miksi sitä nyt sitten kutsuttekaan), joilla itsellään on hienot ja tyylikkäät vaatteet, mutta lapsilla on aivan kamalat vanhat ja rikkinäiset vaatteet. Minä ainakin välitän lapsistani sen verran, ettei heidän tarvitse aivan mätäisissä vaatteissa kulkea. Se raha on ehkä sitten jostain muusta pois, yleensä vaikkapa omista vaatteistani. Eipä minunkaan silti ole vielä tähän mennessä ilman vaatteita tarvinnut kulkea (tai rikkinäisissä).

Yleensä lasteni haalarit ovat olleet juuri ReimaTecin, mutta Reimakin on alkanut tekemään omasta mielestäni mauttomia kuvio-/printtivaatteita ja värimaailma on mielestäni ollut nyt lähiaikoina aika kammottava. Siksi taidan ensi talvena vaihtaa johonkin muuhun merkkiin mikäli Raimalla sama rata jatkuu. Tänä talvena lapsillemme mahtuu vielä viime talven haalarit. Meidän perheemme on aivan oikeasti köyhä, mutta silti puen lapsemme hyvin. Kirppikseltä löytää usein ihania vaatteita halvalla ja pesu- sekä nukanpoistokoneella ja silitysraudalla vaatteista saa pienellä vaivalla aivan uuden näköisiä. Kaikkea en sentään kirppikseltä osta, vaan panostan joskus mielelläni lasten vaatteisiin enemmänkin. Kalliilla vaatteilla on usein myös hyvä jälleenmyyntiarvo.
 

Yhteistyössä