Ostatko kadulla ruusun ulkomaalaiselta kaupustelijalta?

En ole ostanut Suomessa, Turkissa kyllä. Mies on joskus ostanut mulle kukkasen, kun ollaan oltu ulkona ja joku on tullut myymään.
Ne ruusut on peräisin ihan kaupasta...ostavat nipun halvalla, ja myyvät hieman kalliimmalla yksittäin. Olen monta kertaa nähnyt näitä kukantyrkyttäjiä kaupassa kukkaostoksilla.

A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
En.
Melkein vaihdan kadun puolta, jos myyjiä nään.
En vaan voi tykätä minkäänlaisesta kerjäämisestä enkä kaupustelusta.

Toinen inhottava ilmiö on nää kauppakeskusten käsienhoitajat! :|
mikäs tää on? :eek: kerrohan tarkemmin

Alkuperäinen kirjoittaja NelSu:
Mulle ollaan joskus eka tyrkytetty ruusu ja sitten onkin alkanut kerjäämään siitä rahaa :eek: Et eka antaa kuvaa että ruusun saa ilmatteeks, ihme touhua :kieh:
Täällä oli viime vuonna just noita, et ensin antoivat ruusun suurinpiirtein väkisin käteen ja sit alettiin rahaa penäämään.
Siitä tais tulla jotain poliisijuttujakin. Onneksi ne nyt ainakin näillä näkymin on häipyneet katukuvasta.... siis ne ruusukauppiaat :D

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
En.

Mä olen törmännyt tämmöiseen mutta se oli ihan jonkun firman puolesta ja ilmaiseksi sai käsi hoidon ja sitten toivoivat mutta eivät pakottaneet ostamaan hoitotuotteita

En.

Ainkin Itäkeskuksessa, Kampissa, Ideaparkissa olen törmännyt ihmisiin, jotka suorastaan työntyy luokse: Onko minuutti aikaa käsihoidolle? Tai: Saanko vilkaista käsiäsi?
Ja sitten pitää hieroa jotain mömmöjä käteen ja niitä tietty yrittäävät myydä.

Mä olen niin huono sanomaan ei, että olen kerran mennyt tuohonkin "halpaan".
Sen takia koitan väistää kaikki myyjät, kun en osaa sanoa sitä eitä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
En.

Mä olen törmännyt tämmöiseen mutta se oli ihan jonkun firman puolesta ja ilmaiseksi sai käsi hoidon ja sitten toivoivat mutta eivät pakottaneet ostamaan hoitotuotteita
Joo, firmoja ne on. Eikä tietenkään pakota ostamaan, mutta en vaan pidä tuolaisesta myyntitavasta. :ashamed:

Keittiönoita
Ainkin Itäkeskuksessa, Kampissa, Ideaparkissa olen törmännyt ihmisiin, jotka suorastaan työntyy luokse: Onko minuutti aikaa käsihoidolle? Tai: Saanko vilkaista käsiäsi?
Ja sitten pitää hieroa jotain mömmöjä käteen ja niitä tietty yrittäävät myydä.

Mä olen niin huono sanomaan ei, että olen kerran mennyt tuohonkin "halpaan".
Sen takia koitan väistää kaikki myyjät, kun en osaa sanoa sitä eitä. :/
:D :D :D Mä olen kans kerran mennyt tohon halpaan ja sen jälkeen kädet oli ihan tahmaiset ja liukkaat. Oli pakko etsiä kauppakeskuksesta vessa, jotta pääsi pesemään ne möhnät pois. Mä kans välttelen niitä parhaan kykyni mukaan.

On kaupattu, enkä todellakaan osta. Tai ylipäätään en osta tollasilta kauppaajilta yhtään mitään. Sama koskee myös niitä polkupyörällä kulkevia ulkomaalaisia opiskelijoita, jotka kauppaavat jotain piirustustaulujaan. Ihan turha tulla meidän ovella kauppaamaan.

Ja kun meille asti tulee talvi liukkaalla polkupyörällä vähissä vaatteissa, niin tekisi mieli kysyä, että missäs se mersu odottaa... Me nimittäin asutaan niin syrjässä ja kaukana keskustasta, että tuskin on meille asti ihan koko matkaa pyörällä tullut...

Mulle ollaan joskus eka tyrkytetty ruusu ja sitten onkin alkanut kerjäämään siitä rahaa :eek: Et eka antaa kuvaa että ruusun saa ilmatteeks, ihme touhua :kieh:
Siis tollee mulleki on käyny. Eka ihmettelin, että "ai jaa, kiva kun saan ruusun". Mutta sitten se tyrkytti jonku suttusen huonolla käsialalla kirjotetun lapu, missä luki jotain tyyliin olen köyhä opiskelija, osta ruusu ja joku ihan törkee hinta. Iskin sen hemmetin ruusun takas sille köyhälle ja sanoin, että ei kiitos pikkasen kiukustuneena.

Juuri näin on käynyt hoitolassani pari kertaa + kerran laittoi sama mies pikku pojan kerjäämään käsi ojossa ja itse seisoskeli ulkopuolella... :eek: En ole rahaa antanut, enkä kukkia ottanut...

Kerran on käynyt tumma mies kerjuri kotimmekin ovella + naapurustossa! :eek:
Täytyy entistä enempi varottaa koululaista, ettei missään nimessä avaa tuntemattomille ovea yksin ollessaan. :|

Alkuperäinen kirjoittaja iso ruusu:
no mutta ostin kukkakaupasta yhden ruusun ja se maksoi 3,40e et toi 2e on kyllä halpa..

Iso ruusu, ehkä maksaa juu jonkun 3,40e, mutta nuo kimpussa olevat minimaaliset ruusut ovat hiukan eri asia... :kieh:
Paljonkohan se kimppu maksaakaan...?
Ja nuutuneita olivat ne ruusut mitä minulle tyrkytettiin, en tiedä oliko kauan heiän käsissä olleet (vai kaupassa ostettaessa jo vanhoja)... :(

Yhteistyössä