Ostatko irtoperunoita vai niitä valmiita pusseja?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minä ostin aina ennen irtoperunoita, mutta nyt olen vuoden verran käyttänyt oikeastaan vallan niitä valmiita pusseja. Eri värinen pussi sitten aina käyttötarkoituksen mukaan vaan.
 
ap
Valmispusseissa on sekin hyvä puoli, että ne saa vaan kipata kattilaan eikä tarvi alkaa pestä. Nopeaa siis ja sitä nopeutta minä arvostan. Toki jos kuoria pitää esim. keittoon niin ei auta mutta kuitenkin.
 
Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Valmispusseissa on sekin hyvä puoli, että ne saa vaan kipata kattilaan eikä tarvi alkaa pestä. Nopeaa siis ja sitä nopeutta minä arvostan. Toki jos kuoria pitää esim. keittoon niin ei auta mutta kuitenkin.
Siis mitä ihmeen valmispusseja te käytätte? Jotain suurtalouskeittiön paketteja, joissa perunat on jo esikäsitelty?

Ei tulisi mieleenkään mitään valmiiksi pakattua pistää sellaisenaan kattilaan, pesemättä. Ainakaan sitä keitinvettä ei tekisi mihinkään käyttää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Valmispusseissa on sekin hyvä puoli, että ne saa vaan kipata kattilaan eikä tarvi alkaa pestä. Nopeaa siis ja sitä nopeutta minä arvostan. Toki jos kuoria pitää esim. keittoon niin ei auta mutta kuitenkin.
Siis mitä ihmeen valmispusseja te käytätte? Jotain suurtalouskeittiön paketteja, joissa perunat on jo esikäsitelty?

Ei tulisi mieleenkään mitään valmiiksi pakattua pistää sellaisenaan kattilaan, pesemättä. Ainakaan sitä keitinvettä ei tekisi mihinkään käyttää.
Jaa täh? Esikäsitelty? Siis ne perunat on sellaisia puhtaita, ei ole sitä paksua multakerrosta päällä. Toki ne ei säily niin pitkään kuin multaiset. Mutta ei niitä desinfioida tarvitse ennen keittämistä. Kyllä ne suoraan kattilaan saa kipata.

Eikä ole mitään suurtalouskeittiönpaketteja vaan ihan tavis ruokakaupan tavispusseja, 2kg taitaa olla pussin koko.
 
Mä ostan isoissa säkeissä silloin kun tarjouksessa niin että kilohinta reilusti halvempi kuin normaalisti. Ne yleensä riittää aina seuraavaan tarjoukseen saakka :) Meillä syödään aika paljon perunaa.
 
vieras
Irtoperunoita ostan aina, niitä on ainakin 8 lajia aina kaupassa tarjolla. Pusseissa on ollut sen verran huonoja yllätyksiä, että saa heitellä niitä roskiin. Yhden pussin olen jopa kauppaan raahannut takaisin, kun ei sieltä syötäviä löytynyt.
 
Yleensä ostan sen ison pahvipussin, onko se 10kg vai enemmänkin :ashamed: Poikkeuksena on keväät, jolloin en viitsi ostaa sikaa säkissä, vaan joko ostan läpinäkyvän pussillisen tai irtomyynnistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Nämä kyseessä olevat perunat on pesty ja turvetettu. Jotka siis on aika puhtaina siinä pussissa. =)

Mä olen kerran pistänyt tämmösen perunasatsin kattilaan huuhtelematta ja voi elämä sitä moskaa mikä kellui pinnalla kun vesi alko kiehua. Teki mieli huuhdella kypsänä ne uudelleen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Nämä kyseessä olevat perunat on pesty ja turvetettu. Jotka siis on aika puhtaina siinä pussissa. =)

Mä olen kerran pistänyt tämmösen perunasatsin kattilaan huuhtelematta ja voi elämä sitä moskaa mikä kellui pinnalla kun vesi alko kiehua. Teki mieli huuhdella kypsänä ne uudelleen.
En minä ole koskaan nähnyt mitään erikoista keitinvedessä.
 

Yhteistyössä