Ostanko lapselle käytännöllisen vai pikkutytön unelmäsängyn...?

• Viestiketjun aloittaja äiti leikki-ikäiselle
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No nyt kun kysyit, niin juttelin nimenomaan huoneen sisustamisesta tämän sänkyhankinnan tiimoilta. Kaikesta ei tarvitse eikä edes saa antaa lapsen päättää. Mutta lasta ei saa myöskään jyrätä jokaisessa jogurttipurkin valintaa isommassa asiassa.
Juu, en mäkään jyrää. Nuo saavat päättää aika pitkältikin omista asioistaan - ikätasolle sopivasti. Mutta esim. huonekalut ovat niin hintavia, ja lapsen maku muuttuu niin nopsaan, että niistä jutuista päätämme me vanhemmat - lapsi kun ei tajua esim. käytännöllisyyden päälle juurikaan. Mun tyttö olisi vielä vuosi sitten halunnut jotain prinsessaa, nyt ei missään nimessä kelpuuttaisi sellaista enää.
No, tämän sängyn käyttöikä on se 3 vuotta. Ja minun lähipiirini 5 -vuotiaat kyllä ovat yhä edelleen järjestäen prisessaisässä... Kun 6 vuotta tulisi täyteen, olisi ikä varmaan ohi mutta sänkykin aika uusia.

Taidan joka tapauksessa ottaa nyt vakavaan harkintaan tuon on24.fi:n sängyn. Koska se on oikeasti kaunis ja tukevanoloinen, toisin kuin esim. IKEAn rimpulat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka teillä päättää asioista, lapsi vai aikuinen?
Lapsi valitsee (ihan ammattipedagoginkin neuvon mukaisesti) tietyn määrän asioita itselleen. Jyräätkö sinä sitten jälkikasvusi mieipiteet etkä kuuntele heitä???
Kyllä kun kyse on tuollaisesta asiasta.
Ammattipedagogi voi tunkea omat neuvonsa sinne minne päivä ei paista, meillä lapsi saa valita välipalansa, vaatteensa, tms mutta sängyn valitsee meidän perheessä se joka sen maksaa.
Jokainen taaplaa tyylillään. Arvostan jostakin kumman syystä enemmän sen ammattilaisen neuvoa kuin sinun neuvojasi;)
Ota nyt hyvä ihminen järki käteen. Kyllä mäkin kasvatusalan ammattilaisena sanoisin, ettei sänkyostokset ole sen kokoluokan asioita, joista 2-vuotias on valmis päättämään.

Tietenkin ostat sen perussängyn ja tuunaat sitä sitten prinsessaksi tekstiileillä. Voi nimittäin olla, että vuoden päästä prinsessavaihe on ohi ja pitääkin saada jotakin muuta. Pikkurekvisiitalla nuo muutokset on helppo toteuttaa, uuden sängyn ostaminen tulee turhan kalliiksi.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Eikös tossakin nyt olisi prinsessaa riittämiin, esimerkiksi :)

http://www.on24.fi/child/kalusteet_sisustus/sangyt_sohvat/23506
Ja ostat jonkun sellaisen prinsessakatonhörhelön vielä :)
Onpa ihana!! Miksi hemmetissä en tuota onnistunut löytämään?! Kiitos:)
Kiva, että tykkäsit :) Musta tuolla on24:ssä on aika kivoja lasten huonekaluja muutenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä rakensin itse semmoisen unelmasängyn...jos ei ole lasten unelma niin on ainakin äidin :LOL:

Vau! Aivan upea! Harmi, että en ikinä osaisi tehdä tuollaista...
Et osaa vähän sahata, maalata ja ruuvata? En usko.

Tuo on oikeasti 100 kertaa helpompaa kuin mitä ensikuvitelmalta uskois :)
Ehkä enemmän on se ongelma, että ei ole tiloja eikä työkaluja moiseen. Eikä autossa koukkua peräkärrylle, että saisi rehattua nuo vanerit kotiin. Ja en kyllä muutenkaan saisi noin hienoa jälkeä aikaiseksi!! Ihana sänky:)!
Ei tarvi peräkärryä...me kuskattiin nuo vanerit ihan oman auton sisätiloissa...ja rakennettiin lastenhuoneessa joka on vajaa 9 neliöinen
:saint: Kuviosaha ostettiin, mutta se maksoi vain 50? (halvemmallakin saa)...sille on käyttöä myöhemminkin niin kannatti ostaa. Muutoin varmaan ois about samanhintaiseksi tullut jos ne ois liikkeessä leikannut palat valmiiksi :)

Mä rakensin itse semmoisen unelmasängyn...jos ei ole lasten unelma niin on ainakin äidin :LOL:

Siivouspäivänpainajainen

:whistle:

Meillä kun on ainoastaan kerrossänky uutena ostettu (vanhempien päätös), muut sängyt sellaisia, mitkä on tutuilla jääneet yli ja heiltä ostettu, niin mä en edes osaa oikein ajatella mitä tekisin. Ihan hyvin saattaisisin ostaa pienen prinsessasängyn, jos sellainen löytyisi mun budjettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Siivouspäivänpainajainen

:whistle:
Miksi on painajainen? Jos petaamista pohdit, niin tuonne mahtuu aikuinen sisälle, koska alasänky on niin paljon yläsänkyä kapeampi. Levyt on jätetty pari milliä irti masta jotta sängyn saa siirretty yksin irti seinästä ja sitäkin kautta pääsee petaamaan jos niikseen :)

Ja alasängyn alla on imurin mentävä rako, jotta pääsee sen alle imurilla :)

Kammottava, painajaismainen suorastaan!
Mä rrrrakastan Suuri (vai hurja?) Remontti- tyylisiä lastenhuoneita :). Sellaisia, missä valitaan tietty teema ja vedetään totaalisesti överiksi.
:eek: Oikeesti rrrrrrrrrakastat vai onko tää sarkasmia? :D

Mä justiinsa eilen kattelin sitä ohjelmaa ja mietin että onkohän tää nyt ihan todellista. :D

äiti
No nyt kun kysyit, niin juttelin nimenomaan huoneen sisustamisesta tämän sänkyhankinnan tiimoilta. Kaikesta ei tarvitse eikä edes saa antaa lapsen päättää. Mutta lasta ei saa myöskään jyrätä jokaisessa jogurttipurkin valintaa isommassa asiassa.
Juu, en mäkään jyrää. Nuo saavat päättää aika pitkältikin omista asioistaan - ikätasolle sopivasti. Mutta esim. huonekalut ovat niin hintavia, ja lapsen maku muuttuu niin nopsaan, että niistä jutuista päätämme me vanhemmat - lapsi kun ei tajua esim. käytännöllisyyden päälle juurikaan. Mun tyttö olisi vielä vuosi sitten halunnut jotain prinsessaa, nyt ei missään nimessä kelpuuttaisi sellaista enää.
No, tämän sängyn käyttöikä on se 3 vuotta. Ja minun lähipiirini 5 -vuotiaat kyllä ovat yhä edelleen järjestäen prisessaisässä... Kun 6 vuotta tulisi täyteen, olisi ikä varmaan ohi mutta sänkykin aika uusia.

Taidan joka tapauksessa ottaa nyt vakavaan harkintaan tuon on24.fi:n sängyn. Koska se on oikeasti kaunis ja tukevanoloinen, toisin kuin esim. IKEAn rimpulat.
Meillä on ikeasta tämä: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S99837492

eikä ole mitenkään rimpula. Kestää munkin nojaamisen vaikka painan PALJON

Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
[Paljo tollasella oli hinta? :D
Muakin hiukan kiinnostaa. Ja mistä tuollaisen olis voinut ostaa?
siis ton hinta on tuhansissa, ei riitä edes sataset
näin muistan minäkin, kun joskus ko. sivuille eksyin
47 000 dollaria on tuon hinta. Eilen sitä kävin kurkkaamassa. Melko kallista :LOL:

Yhteistyössä