Ostanko lapselle käytännöllisen vai pikkutytön unelmäsängyn...?

• Viestiketjun aloittaja äiti leikki-ikäiselle
  • Ensimmäinen viesti
äiti leikki-ikäiselle
Lapsi itse haluaisi figuurein koristellun joka pikkutytön unelmasängyn. Sänky on vain 140 cm pitkä, eli sen käyttöikä olisi meillä 3 vuotta. Hinta on patjoineen 300-350 euroa.

350 eurolla saisi toisaalta kauniin muuntautumiskykyisemmän 200 cm pitkän sängyn. Sängyn käyttöikä siis olisi teoriassa niin pitkä kuin tyttö haluaa esim. vähän leveämmän pedin kuin 80 cm patjalla varustetun. Sänkyyn saisi ihanalla peitteellä + koristetyynyillä näköä ja pikkutyttömäisyyttä.

Kumman ostan? Periaatteessa olin päättänyt jo ostaa sen prinsessaversion, mutta tuntuu vähän epäeettiseltä ostaa huonekalu, jonka käyttöikä meillä on 3 vuotta. Toisaalta, saisihan sen myytyä eteenpäin... Ja lapsi on pikkuinen vain kerran.

Auuuugh. Käytännöllisen jonka sitten maalaisin vaaleanpunaiseksi ja koristelisin prinsessasängyksi.

Mun kokemuksella lyhyenkin käytön lastenhuonekalut tuppaa kolhiintua tai niihin liimataan äidiltä salaa tarroja. Eli jälleenmyyntiarvo ei ole kummoinen.

Onnelmatapaus
Etkö löytäisi prinsessamallia isommassa koossa? Meillä on normaalikokoinen valkoinen prinsessatyyppinen sänky tytöllä. Aika kalliiksi kyllä tulisi jos käyttöikä vain 3 vuotta... Saahan sen tietty myytyä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Onnelmatapaus:
Etkö löytäisi prinsessamallia isommassa koossa? Meillä on normaalikokoinen valkoinen prinsessatyyppinen sänky tytöllä. Aika kalliiksi kyllä tulisi jos käyttöikä vain 3 vuotta... Saahan sen tietty myytyä.
Oon yrittänyt etsiä kovasti isompaa prinsessamallia, mutta en ole löytänyt...:/

Onnelmatapaus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Me ostettiin Ellokselta meidän. Mutta siitä on aikaa jo 3 vuotta. Oletko netistä katsellut?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Me ostettiin Ellokselta meidän. Mutta siitä on aikaa jo 3 vuotta. Oletko netistä katsellut?
Netistä oikeastaan vaan, kun en ehdi kauppoihin katselemaan rauhassa. Molemmat vaihtoehdot löytyi siis löytyivät näin ollen verkosta...Katselin läpi Elloksenkin sivuja, mutta ei siellä ollut mitään kivoja lastensänkyjä tarjolla.

Onnelmatapaus
Eiku anteeksi, muistin väärin. Pojan sänky on ostettu Ellokselta, mutta tytölle tilasin jostain nettikaupasta. En vaan muista mikä sen nimi olikaan... Mutta varmasti olet käynyt kaikki läpi jo. Jos et löydä mitään kivaa niin ehkä minäkin siinä tapauksessa tekisin niin, että ostaisin käytännöllisen ja tuunaisin siitä tytölle mieluisen (jos vain osaisin :whistle: )

Tiuku
Mä en oikein usko, että 2-vuotias osaa vielä "oikeasti" haluta tiettyä sänkyä. Tai meillä ei ainakaan osaisi. Meidän laosi kyllä voisi sanoa, että on ihana ja haluaa itselleen, mutta samalla tavalla voi sanoa vaikka kuuraketista tai Turun linnasta.
Eli olisin ehdottomasti käytännöllinen, jos sekin sänky miellyttää vanhempien silmää. Lapsi on taatusti onnellinen uudesta sängystä ja kelpuuttaa sen, jos sitä vaikka kutsuu "prinsessasängyksi". Voihan siihen perussänkyyn ostaa vaikka Ikeasta sellaisen prinsessaharsokatoksen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Mä en oikein usko, että 2-vuotias osaa vielä "oikeasti" haluta tiettyä sänkyä. Tai meillä ei ainakaan osaisi. Meidän laosi kyllä voisi sanoa, että on ihana ja haluaa itselleen, mutta samalla tavalla voi sanoa vaikka kuuraketista tai Turun linnasta.
Eli olisin ehdottomasti käytännöllinen, jos sekin sänky miellyttää vanhempien silmää. Lapsi on taatusti onnellinen uudesta sängystä ja kelpuuttaa sen, jos sitä vaikka kutsuu "prinsessasängyksi". Voihan siihen perussänkyyn ostaa vaikka Ikeasta sellaisen prinsessaharsokatoksen.
Kyllä tämä tuntuu osaavan... Hän rakastaa prinsessoja yli kaiken (nukkuu prinsessareppunsa kanssa jne) + sai kauhean itkukohtauksen, kun ehdottelin hänelle sen prinsessasängyn esittelyn jälkeen tätä tavallisempaa sänkyä.

Riksu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka teillä päättää asioista, lapsi vai aikuinen?
Mä ajattelin ihan samaa kuin kaksi edellistä. Miksi ihmeessä 2-vuotiaalta edes kysytään asiasta? Mielestäni sen ikäinen saa päättää korkeintaan laitetaanko tänään päälle punainen vai sininen paita.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka teillä päättää asioista, lapsi vai aikuinen?
Lapsi valitsee (ihan ammattipedagoginkin neuvon mukaisesti) tietyn määrän asioita itselleen. Jyräätkö sinä sitten jälkikasvusi mieipiteet etkä kuuntele heitä???

Ostaisin käytännöllisen ja pitkäikäisen sängyn, jonka saa tuunattua prinsessasängyksi.

Esim. tämän.

Meillä 2 v lapsi päätti, haluaako banaani- vai mustikkajogurtin, haluaako keinumaan vaiko liukumäkeen, jne - mutta huonekaluostoksista päätimme me vanhemmat.

Yhteistyössä