Ostaisitteko leivoksia/kuivakakkuja tms. joita myydään hyväntekeväisyystapahtumassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos olisivat siis hyvin tehtyjä ja oikeasti maistuvia. Entä mitä olisitte valmis maksamaan vaikkapa kuivakakusta? Tai yksittäisestä cup cake -tyylisestä leivoksesta?

Suoraa sanottuna en kuivakakkua tai leivoksia mieluummin sämpylöitä tai vastaavaa. Hinta jonka olisin valmis maksamaan riippuu laadun lisäksi myös siitä mistä hyväntekeväisyydestä on kysymys.

Saattaisin ostaakin, jos niillä olisi meillä menekkiä. En viitsi itselleni ostaa kokonaista kuivakakkua. Mutta jos olisi vaikka vieraita tulossa ja poikkeisin myyjäisiin, niin ihan hyvin voisin ostaa.

Jonkun tavis tiikerikakun tms. hinnaksi ajattelisin noin 5 €, maksimissaan 7 € maksaisin. Riippuu tietysti kakun koostakin. Kuorrutettu kakku voisi maksaa ehkä 8 €:kin.

Cup cake leivosten, muffinssien jne. uskoisin tekevän kauppansa muutaman kappaleen pusseissa, vaikkapa 2-4 leivosta yhteen pussiin.

En osta mitään itse tehtyä syötävää/juotavaa, koska en tiedä missä olosuhteissa ne on tehty, ihmisillä on niin erilaisia hygienia käsityksiä ja en välttämättä halua ruokamyrkytystä... Mutta muut kyllä tuntuvat ostavan, koska yleens myyjäisissä nuo menee ensin.

En ostaisi, kun meillä ei niitä syödä. Mutta mummot ostaa. 8€ kuivakakusta on pilkkahinta. Oikeasti ihmiset on valmiita maksamaan noista kotikutoisistakin kakuista aivan maltaita. Meidän myyntipöydästä katosi alta aika yksikön nuo 8-10€ kakut, 12-20€ olisi kuulemma voinut pyytää.

voe tokkiisa, oon ostanu vaikka kuinka monesti ja itekin oon leiponut (esim. joulumyyjäisissä tai partiolaisten myyjäisissä). Ei ole ikinä ollu mittään vikaa yhessäkään leivonnaisessa, ihan turhaa ees pelätä.

Olen ostanut ja ostaisin jatkossakin. Mä en ole niin bakteerikammonen, että en voisi ostaa. Ja vaikka niillä käsillä olisi päätä raavittu tai persettä kaivettu, niin kyllä ne pöpöt siellä uunissa kuolevat. Ja jos ei kuole, niin mä karsaistun =D

Miten te pöpöpelkurit uskallatte koskaan syödä mitään oman kodin ulkopuolella? Kylässä, ravintolassa, työpaikan ruokalassa? Ei se hygienia niin kummoinen ole noissakaan paikoissa.

Itse ostan mieluiten leipää tai korvapuusteja tms, mutta ne pitää olla ehdottomasti leivottu samana päivänä, että ovat pehmeitä. Kuivakakkuja, marjapiirakoita tms on niin helppo tehdä kotonakin.

Yhteistyössä