Ostaisitteko hääparille lahjan jos ette pääse itse häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras mamma

Vieras
Meille tuli tälle kesälle hääkutsu, eikä päästä juhliin. Vilkaisin kutsun mukana tullutta häälahjaluetteloa ja auts!! Ei yhtään lahjatoivetta alle 40?!! Jotenkin tuntuu tyhmältä ostaa kallis lahja ja lähettää se toiselle puolelle Suomea kun ei edes juhliin päästä mukaan. Hääparin sulhanen on miehen serkku, eivät ole olleet tekemisissä juurikaan viimeiseen 15 vuoteen. Mä olen nähnyt sulhasen kerran, morsianta ei olla tavattu kumpikaan ikinä. Ajattelin siis, että muistetaan vaikka kortilla, mutta lahjaa ei osteta.

mä en oikeesti tajua sitä miks pitää häihin kutsua kaikki mahdolliset sukulaiset, vaikka niiden kanssa ei oo missään tekemisissä... :whistle: :snotty:

Ja kysymykseen vastaten, kortti riittää :D

aika tympeetä jos ei niinko mihinkään lahjatoivelistaan laita lahjoja joista esim voisi ostaa 6 :sta lasista vain kahta ja joku toinen sitten 4 muuta?

teinä ostaisin jos jotai haluaa niin lahjakortin jollekin pienemmälle summalla johonkin tavarataloon mitä he käyttävät tai laittaa ihan rahana, tuskin kieltäytyvät :)

Kortin pistäisin menemään.

ja lisähuomiona tuohon lahjalistaan. Todella törkeää, että on vain tuollaisia kalliita lahjoja listassa. Listasta pitäisi löytyä kyllä kaiken hintaisia lahjoja.

No kieltämättä tuntuu vähän lahjojen metsästykseltä... Lahjalistassa kun oli esim. espressokeitintä ja kuivausrumpua!! :O Ja edullisin oli just joku pussilakanasetti sen 40?, joku tietty merkki se oli, en muista enää. Ja koko miehen puolen suku on semmoista omissa oloissaan viihtyvää, etteivät pidä juurikaan kukaan yhteyksiä. Eli varmaan puolet vieraista on semmosia, joita sulhanen ei ole nähnyt sitten lapsuusvuosien.

Ei tartte muuta kuin kortti. Ja jos haluatte pienesti muistaa niin ehdotan kanssa lahjakorttia esim. sokokseen tai johonkin tavarataloon minkä tiiätte olevan lähellä paria. Esim. me saatiin lahjaseteleitä alkaen 5e ;) Jos niillä on se lista jossain tietyssä kaupassa ni lahjakortti sinne. EIkä todellakaan ole pakollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Eikö tapa ole että lahja annetaan vaikkei häihin pääsisi.
Ei sitä lahjaa tarvitse listalta hommata.Minusta lista on tarkoitettu helpottamaan ei ehdoton.

mä en ole ikinä kuullutkaa tollaisesta tavasta
:o en kyllä aio tuon tavan mukaan toimia....

Ei sitä lahjaa tarvitse listalta hommata.Minusta lista on tarkoitettu helpottamaan ei ehdoton.

:o No en minä ainakaan ole ostanut. Ikinä kuullutkaan tuommoisesta tavasta.
On tainnut sitten tulla mokattua kun useamman kerran olen jättänyt lahjan ostamatta. Nuo ovat just olleet jotain pikkuserkkuja ym...
Yhdesti olen lahjan ostanut kun en päässyt häihin ja kyseessä oli tosi läheinen ystäväni. Eli mielestäni riippuu siitä kuinka läheisestä ihmisestä on kyse

Nyt joku aika sitten oli häät joihin emme valitettavasti päässeet mukaan, mutta lahjaan osallistuimme kuitenki. Lahja oli porukalla hankittu isompi lahja johon sit tietyllä summalla osallistuttiin.
Fiksua se on kuitenki hääparia muistaa, kun kerta häihin on kutsuttu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:

mä en ole ikinä kuullutkaa tollaisesta tavasta
:o en kyllä aio tuon tavan mukaan toimia....

Tälläinen tapa on minulla ollut tiedossa mukulasta saakka.
Aina lahja ostettu jos kutsu tullut vaikkeipaikalle pääsisi/menisi.

Yhteistyössä