Ostaisitko tällaisen (halvan) astianpesukoneen?

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"jaa-a"
Meillä on halpismerkin astianpesukone ja voi luoja, miten olen kironnut sen ostamista! Pesee huonosti, jos yhtään on ehtinyt lika kuivua astioihin. Eikä riitä, että pesee huonosti vain ne määrätyt astiat vaan se lika tarttuu kaikkiin koneessa olleisiin astioihin, ja kaikki on siis sellaisia karheita. Ja ei kun uudestaan kone päälle :/ Voihan tuo sinun katsomasi olla tietysti hyväkin, mistä noista tietää...
 
että näin
no tuota, mikset osta käytettynä jotain laatua?
en mä sitä että tuo olisi huono...

jos on kotivakuutus hyvä,saat siihen "takuutakin"

mä ostin viime kesänä 4 vuotta vanhan pesukoneen, vakuutus korvasi edesllisen rikkimennen ja ostin siis käytettynä uuden siihen hätään. 70 eurolla.

nyt se käytettynä ostettu meni rikki ja vakuutus korvasi siitä mulle 250 euroa(!!!!).
katsoivat mitä uusi vastaava maksaa, sitte päältä omavastuu ja ikävähennykset...
että sellaisen takuun ainakin minä sain myös käytettyyn.
 
"Vieras"
[QUOTE="jaa-a";23843327]Meillä on halpismerkin astianpesukone ja voi luoja, miten olen kironnut sen ostamista! Pesee huonosti, jos yhtään on ehtinyt lika kuivua astioihin. Eikä riitä, että pesee huonosti vain ne määrätyt astiat vaan se lika tarttuu kaikkiin koneessa olleisiin astioihin, ja kaikki on siis sellaisia karheita. Ja ei kun uudestaan kone päälle :/ Voihan tuo sinun katsomasi olla tietysti hyväkin, mistä noista tietää...[/QUOTE]

Meillä kone alkaa tehdä tota jos on likainen. Koitahan puhdistaa se kunnolla, eli kaikki siivilät ja tiivisteet ja sitten peset vielä tiskikoneen puhdistusaineella. Täältä löytyy AEG:n kone joten ihan laatumerkki pitäis olla.
 
"jaa-a"
[QUOTE="Vieras";23843374]Meillä kone alkaa tehdä tota jos on likainen. Koitahan puhdistaa se kunnolla, eli kaikki siivilät ja tiivisteet ja sitten peset vielä tiskikoneen puhdistusaineella. Täältä löytyy AEG:n kone joten ihan laatumerkki pitäis olla.[/QUOTE]

Meillä pestään ihan säännöllisesti nuo kaikki osat ja koneenpuhdistusainetta käytetty monta kertaa. Ei ole auttanut yhtään :/
 
En. Mä pitkään pähkäilin mitä mä teen, kun entinen kone sanoi sopimuksensa irti.

Meillä on ollut paskalaatuisia (halpoja) pyykinpesukoneita ja alkaa olla mittä täynnä niiden jatkuvaan rikkoutumiseen. Niinpä sovittiin miehen kanssa, että kun tuo pyykinpesukone leviää lopullisesti, meille hankitaan Bosch.

Nyt tosiaan hajosi sitten astianpesukone. Mies oli suostuvainen Boschiin, mutta katsoi meille jotain 400€ karvalakkimallia. Mä en moiseen suostunut, sillä haluan semmoisen vehkeen, joka oikeasti toimii, kestää ja saa siinä elämää helpottavia toimintojakin olla.

Tuo ap:n linkittämä kone käyttää aika paljon vettä. 16 litraa/ pesukerta. Eikä se ole hiljaisimmasta päästä. Myöskin, vaikka kulutus ei ole hirmuinen, niin pienempikulutuksisia koneitakin löytyy.

Riippuu toki siitä mitä etsit, mutta mä haluan koneen joka ei kuluta noin paljoa vettä. Kun vähempikin määrä riittää. Noissa mitä katsoin, taisi olla kulutus 10-12 litraa/pesukerta. Ja desibelejä noin 10 vähemmän.

Lopulta päädyttiin 600€ maksavaan Boschiin, jonka oletan olevan meille passeli.
 
"aloittaja"
[QUOTE="hmm";23843497]On helppokäyttöinen. Kyllä edullisestikin voi saada hyvää,ei se hinta aina tarkoita että olis paskaa.[/QUOTE]

Eikä koneen tarttekaan kestää kun muutaman vuoden, silloin pitäis olla varaa ostaa parempi, mut tähän hätään ei ole (koska opiskellaan vielä). Vettä menee kyllä todella paljon kun käsin tiskaa 3 hengen astiat.
 
"vvieras"
Meillä oli pari päivää Matsui, joku vika siinä oli, kun pesi ohjelmaa 5h, todella kuumalla vedellä (muoviset kipot vääntyi, kun pehmenivät niin). Palautimme Giganttiin takaisin. Ostimme sitten noin satase kalliimman Hooverin, käytössä ollut nyt 4,5 vuotta ja toimii vielä.
 
[QUOTE="aloittaja";23843534]Eikä koneen tarttekaan kestää kun muutaman vuoden, silloin pitäis olla varaa ostaa parempi, mut tähän hätään ei ole (koska opiskellaan vielä). Vettä menee kyllä todella paljon kun käsin tiskaa 3 hengen astiat.[/QUOTE]

Jos parin vuoden kesto riittää, osta käytetty.
 
ostaisin
Voisin ostaa seuraavana vaikka kokeeksi halvan tiskarin. Ostimme viime syksynä lähes 800 euroa maksavan AEG-merkkisen, muka huippulaadukkaan koneen. Ja se perkele ei pese astioita! Ainoa ohjelma, jolla pesee, on se sähköä ja vettä tuhottomasti vievä tehopesu. Ja sekin jättää joskus likaiseksi. Kaikki kaksi edellistä konetta ovat pesseet tähän saakka astiat puhtaiksi koja pikapesulla, vaikka yleensä ekopesua käytämmekin. Korjaajakin kävi, eikä mitään vikaa löytänyt... eli siis hinta ei takaa laatua.
 

Yhteistyössä