Ostaako opettajalle lahjaksi Aarikan vai Kalevala Korun koru?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahkeran lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no olishan se aikamoinen loukkaus ostaa opelle joka rakkaudella on kaitsenut jälkikasvuani niin jotain rihkamaa

mä olen ajatellut ostaa opelle uuden auton, oliskohan mersu vai bemari kiva?

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28404911:
Niiiiiin peesi. Aivan järkyttävän ruma koru.

Korun antaminen jollekulle lahjaksi on todella kuolleena syntynyt ajatus. Mistä tuollainen idea ylipäänsä tulee kenellekään mieleen, että viedään opettajalle 40 euron arvoinen lahja ja vieläpä koru?

Lapselta tänä vuonna tuli idea korusta. Aiempina vuosina minä olen ostanut lahjat: yöpaidan ja muuta, en muista nyt joka vuoden lahjaa.

Palaan tähän ketjuun, sillä aihe vielä ajankohtainen, lahja on ostamatta.

Ymmärrän, että tyttömistä tai kotiäideistä/ -isistä, lahja voi tuntua liian kalliilta, mutta minun mielestäni ei ole suuri sijoitus, varsinkin kun lapsi säästänyt viikkorahoista. Eikä opettajalle joka päivä mitään ostella.

Ei toki hinta ole tärkein, mutta laatu minun mielestä on.

Sitten taas, mitä tulee noihin joidenkin ope-nimimerkkien ehdotuksiin, niin sekin on minusta mautonta, että opettaja ehdottaa mitä voisi ostaa. Koska sehän se vasta ostamalla ostamista olisi, eikä se ole lahjan idea.

Tiedän, että opettajalle ei ole pakko viedä mitään, mutta saa kai viedä, jos haluaa.

itse olisin kyllä otettu jos joku haluaisi tuhlata rahojaan minuun. Lapsen säästöillä en kyllä noin arvokasta korua haluaisi, mutta vanhemmat jos rahaa piisaa saavat minun puolestani ostaa mitä haluavat. Tosin yöpaita on aika henkilökohtainen, onhan kyse lähes alusvaatteisiin rinnastettavasta asiasta :/

Ei mitään tuollaista tusinakamaa. Kunnon timattikääty Tillanderilta, itselläni on yleensä budjetti siinä 2000-5000e kieppeillä kun lapsen opettajalle lahjaa ostetaan. Toki lahja annetaan kun lukuvuosi alkaa elokuussa, syyslomalla, jouluna tietysti, kun vuosi alkaa, tietysti pääsiäisenä ja keväällä ollaan yleensä ostettu opettajalle matka johonkin kaukomaille :) Viime vuonna oli matkalahja Japaniin kun opettaja mainitsi lapselle ettei ole siellä koskaan käynyt :) Tietysti lapsella on loistavat todistukset ;)

Ruutiukon ehdottama auto olisi kyllä aika loistava ajatus kevätjuhla lahjasta opettajalle :) vähänkö olis mageeta kurvata jaguaarilla pihaan ja et lapsi sitten ojentaisi opettajalle autonavaimet samalla kun käy hakemassa sen todella loistavan totarin. Opettajan poiskille nousisi innostuksesta vieno puna ja kohahdus kävisi luokkatovereiden vanhempien keskuudessa.