Ostaako ihmiset huuto.netistä siihen osta heti -hintaan? ja onko huono juttu jos postikulut kuuluu hintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mmm"

Vieras
Mietin vaan, kun olen aloitteleva myyjä ja olen laittanut tuotteisiin osta heti -hinnan ja sit ei postikuluja eli olen laittanut sellaisen hinnan, jolla voin tuotteesta luopua.

Esim. 6 euron tuotteelle olen laskenut postikuluihin mielessäni 1-2 euroa = Osta heti hinta 6 euroa ja ei postikuluja. Tuotteet siis sellaisia, jotka uutena maksaisivat 12-15 euroa, mutta ovat käytettynä ja hyvä/tyydyttäväkuntoisia. Ei kiuitenkaan mun mielestä ole liikaa pyytää hyväkuntoisesta käytetystä periaatteessa 4-5 euroa + postit 1-2 euroa.

Sit samanlaisia tuotteita on huudettu hinnalla 5 euroa aloitus + 1 euroa korotus + postit 1,20 eli vähintään 7,20 euroa. Eli eikö ihmiset vaan halua maksaa tuotteen hinnassa postikuluista, vaikka luulisi, että se kokonaishinta merkitsee eniten? vai johtuuko siitä, etten ole tunnettu myyjä? Vai mistä?

Ostan mieluummin sellaisia tuotteita jossa postikulut on hinnassa, helpompaa pistää heti rahat tilille eikä tärvitse miettiä paljonko ne postituskulut on kenelläkin.

ok.. Ehkä sit tuotteet on vaan vääränlaisia tai oon liian uusi myyjä. Voisin tietty vieläkin tosta laskea hintoja, kun lähinnä haluisin päästä eroon. Ei vaan ihan vähän viitis pyytää kun tulee postikulut kuitenkin itselle maksettavaksi. Eikä ole oikein hirveesti vietävää kirpparillekaan, ettei sielläkään viitsi myydä.

Ostan mielummin osta heti hinnalla. Varsinkin jos on sellainen mitä olen etsinyt,kuin että rupean kilpaa huutelemaan.
Huudan myös mielummin tuotteita joissa nuo pk:t on jo lisätty hintaan.

Mä laitan aina molemmilla. Siis huudettavaksi, mutta kuitenkin osta heti -hinnankin. Mä en ole ihan varma kannatatako postikulut laittaa hintaan. Ne nostavat hintaa sen verran, että tuote näyttää kalliimmalta kuin onkaan, kun nopeasti katsoo. Lisäksi joku lähellä asuva voisi haluta noutaa tuotteen. Laitan aina hinnan ilman postikuluja, mutta merkkaan postikulut selvästi, ei siis tyyliin "postikulut postin hinnaston mukaan tms", jolloin ostaja joutuu itse miettimään mitäköhön ne ovat.

Hinnasta vielä sen verran, että mä pidän yleensä hyvänä kirpparihintana noin 10 prosenttia alkuperäisestä hinnasta. Ainakin huutojen lähtöhinta pitäisi olla niin alhainen. Puoleen hintaan tai allekin saa usein ihan kauppojen alesta.

Yksi juttu mihin kannattaa kiinnittää huomiota on ilmoitus: selkeät kuvat, selkeä kuvaus tuotteesta ja hyvät hakusanat. Esimerkiksi, jos ilmoituksen otsikko on "Arabian muki" ja kuvaus "kuvanmukainen muki". Ensinnäkin tuota ei löydä, jos laittaa hakusanaksi pelkästään "Arabia" (ilman tähteä sanan perässä). Toisekseen, itse en osta, jos kuvausta ei ole tehty kunnolla. Kolmanneksi tuota ilmoitusta ei välttämättä edes klikkaa auki, koska otsikko on niin huono ja ei kerro tuotteesta mitään. En tiedä onko tämä ongelma ap:n tapauksessa, mutta tässä oli nyt tällainen pieni huutisavautuminen :)

Yhteistyössä