Osittainen päivähoito vai kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Kaipaan mielipiteitä.

Lapsi on osapäivähoidossa päiväkodissa ja olen jäämässä uudelleen äitiyslomalle. Esikoinen on 2 v 2kk silloin. Mietin jätänkö hänet 2pv/vko n. 4h päivähoitoon vai jääkö kokonaan kotiin.

Lähellä ei asu ystävälapsiperheitä eikä talossamme asu muita samanikäisiä lapsia. Päiväkoti olisi vieressä ja mahdolliset kerhot kaukana. Mietityttää miten sitä jaksaa pienen vauvan kanssa raahata isompaa kauas harrastuksiin. Autoa ei ole käytössä ja julkisilla ei pääse.

Mä veisin 2-3 päivänä/vko puoleksi päiväksi päiväkotiin.
Saa lapsi ikäistään seuraa, muttei rasitu liikaa, kun on "vapaapäiviäkin."
Eikä tunne itseään hylätyksi, kun saa kotipäivinä olla yhdessä sun ja vauvan kanssa.

Pitäisin päiväkodissa parina päivänä viikossa, jos kerran kerhot jne. ovat kaukana. Varmaan ihan hyvä ratkaisu kaikkien kannalta, myös sinun ja vauvan. Saatte olla yhdessäkin päiviä, mutta sitten esikoisella on päiviä jolloin on seuraa ja muuta tekemistä. Toivottavasti näin vältytte pahimmalta mustasukkaisuudeltakin... =) Mun esikko oli 1v 10 kk kun kuopus syntyi. Jatkoi kaupungin puistossa 2-3 h päivässä ja myöhemmin kerhossa. Oli ehdottomasti hyvä ratkaisu. ;)

Yhteistyössä