Osittainen hoitovapaa useassa osassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En tiedä

Vieras
Hei

Mitenkäs tuon osittaisen hoitovapaan kanssa on, voiko sitä pitää useassa osassa? Hoitovapaassahan on muistaakseni se rajoitus, että kahdessä osassa. Eli jos esim. nyt sovin työnantajan kanssa, että pidän tuota osittaista hoitovapaata 1.1.2011-30.6.2011 ja haluankin sitten jatkaa vaikka 1.8.2011-31.12.2011 niin onnistuuko,jos työnantaja siis suostuu? Vai pitääkö kerralla hakea esim. tokaluokkaan asti (tai minne sitä nyt voikaan pitää)?

Olen aloittamassa työt ja haluaisin kokeilla tuota osittaista, jos vaan työnantaja suostuu, mutta en vielä tiedä, kauanko sitä haluaisin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja En tiedä;10643011:
Hei

Mitenkäs tuon osittaisen hoitovapaan kanssa on, voiko sitä pitää useassa osassa? Hoitovapaassahan on muistaakseni se rajoitus, että kahdessä osassa. Eli jos esim. nyt sovin työnantajan kanssa, että pidän tuota osittaista hoitovapaata 1.1.2011-30.6.2011 ja haluankin sitten jatkaa vaikka 1.8.2011-31.12.2011 niin onnistuuko,jos työnantaja siis suostuu? Vai pitääkö kerralla hakea esim. tokaluokkaan asti (tai minne sitä nyt voikaan pitää)?

Olen aloittamassa työt ja haluaisin kokeilla tuota osittaista, jos vaan työnantaja suostuu, mutta en vielä tiedä, kauanko sitä haluaisin tehdä.

Moi,
Kattelehan täältä:
FINLEX - Säädökset alkuperäisinä: 284/1988

34 f §
Osittaisen hoitovapaan jaksottaminen ja keskeyttäminen
Työntekijä voi pitää osittaista hoitovapaata enintään yhden jakson vuodessa. Jakson vähimmäispituus on kuusi kuukautta, paitsi peruskoulun aloittavan lapsen vanhemmilla lukukauden pituus. Osittaista hoitovapaata koskeva sopimus on tehtävä kaksi kuukautta ennen sopimuksessa tarkoitetun osittaisen hoitovapaan alkamista. Työntekijän on esitettävä työnantajalle pyyntö osittaiselle hoitovapaalle jäämisestä kolme kuukautta ennen aiottua vapaata.

Eli ilmeisesti taitaa olla niin, että osittaisen hoitovapaan jaksojen määrää ei ole rajoitettu.

Pisti silmään tuo "vähimmäispituus on 6 kk"... Ainakin minä olin osittaisella hoitovapaalla vain 3 kk. Suosittelen kysymään kelalta niin ei tule tulkintavaikeuksia.

Yhteistyössä