osasitko vauvan hoidon jo ennen kun sait vauvan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Osasitko vauvan hoitoon liittyvät asiat ja pukemiset ennen jo kun sait vauvan. Tiesitkö etukäteen paljon vaatetta puetaan mihinkin säähän vai opettiko vauva sinua näissä asioissa?

Aika paljon osasin, mutta paljon myös opin jokaiselta lapseltani, kun he olivat vauvoja. Esim. vaipanvaihto ei ollut uutta juttua, vaan olin vaihdellut vaippoja ennenkin. Olin myös syöttänyt ja pukenut vauvoja aikaisemmin yms. perushoitoa.

Oma vauva syntyy syksyllä ja osaan kyllä hoitaa lasta kun olen hoitanut paljon vejieni lapsia. Toki oma vauva on oma vauva ja jokainen ihminen on oma persoonansa joten paljon se lapsikin tulee opettamaan.

En osannut tai tiennyt vauvoista mitään! :D Sen vain tiesin, että ne herää yöllä ja että lapsen synnyttyä ei saa nukuttua enää moneen vuoteen kunnolla :D

Hyvin on mennyt, äidin vaistolla mikä minulle onneksi suotiin. Tämä esikoinen on valitettavasta joutunut olemaan meidän "koelapsi" :D

En osannut, eikä osannut miehenikään. Tai siis kummallakaan ei ollut kokemusta lastenhoidosta.
Kätilöopistolla opettivat vauvanhoitoa ja pukemista kädestä pitäen, joskin jotekin luonnostaan se tuntui heti sujuvan. Lapsemme syntyi sektiolla jonka jälkeen olin pari päivää aika heikossa hapessa. Tästä johtuen miehelleni opetettiin ensin kaikki vaipanvahdosta-kylvetykseen. Tosi hyvä niin. Enpä päässyt päsmäröimään, eikä tuoreella isällä ollut enää mitään kynnystä lapsen hoiton liittyen.

Olin aikanaan hoitanut paria vauvaa ja myös niitä ennenaikaisesti syntyneitä duunissa,mutta kyllä olin kiitollinen sairaalan ja neuvolan ohjeista ja neuvoista todella..Oma lapsi on mullistanut käsitykseni vauvoista/lapsista

Hieman jännitin vaipanvaihtoa, mutta kyllä se kaikki lähti siitä sujumaan. Olin hoitanut muiden ihmisten vauvoja ja lapsia jo aiemmin, joten jotain tuntumaa oli. Ei tietty sama kuin oman hoitaminen ja vielä ihan alusta alkaen.

Osasin kyllä, mutta kyllä se oman ensimmäisensä kanssa epävarmuus iski monesti, että onkohan tarpeeksi päällä vai liialti, onhan nyt varmasti syönyt tarpeeksi ja varsinkin sairastellessa mietti, että meninköhän oikeaan aikaan lääkärille vai onko tämä nyt ihan turha reissu ja lääkäri pitää ylisuojelevana tms.

Paljon hoidokkeja teininä ja senkin jälkeen.
Ja vauva opetti ajan kanssa vielä enemmän :)

Esikko oli koekappale :p Ei siis pienten vauvojen hoidosta juuri mitään kokemusta. Sairaalan ja neuvolan ohjeet kuuntelin ja kyselin tarvittaessa, lopussa luotin vaistoon. Tokan kanssa onkin sitten kaikki mennyt aika intuitiolla, selkärankamuistista :)

Ei ollu mitään kokemusta vauvoista, mutta äidin hommia olin vierestä pienenä seurannut.

Ekaan viikkoon me ei edes puettu vauvalle vaatteita päälle kun se tuntui niin hankalalta :D :D :D Käärittiin vaan peittoon...

Siskoni on minua huomattavasti nuorempi. Olin varhaisteini siskon ollessa vauva, joten kyllähän ne hommelit aika tuttuja olivat.
Lisäksi olin teininä toisinaan vauvanvahtina serkulle.

Yhteistyössä