Osapäivähoidon maksut - miten se lasketaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Miten mä saan laskettua paljonko hoitomaksut on kun lapsi on alle 12 pv /kk hoidossa? Millä se kerrotaan se täyden viikon maksu että saa tuloksen? Vissiin on kunnissakin eroja, mutta täällä on täysi päivä, enintään 12 pv ja enintään 8 pv ne vaihtoehdot.

Päivähoitotoimistosta saisit näihin kysymyksiin paremmin vastaukset. Paikkakunnittain voi olla eroja. Soita sinne?

:D mä oon tällanen turhannnäpertelijä... saanhan mä tän tiedon kun laitan nää hakemukset meneen mutta kun mietin että onko tuossa mistä summista kyse että viitin niitä tuloselvityksiä yleensäkään laittaa vai palautanko lapun "hyväksymme korkeimman maksun"... Sori kun kyselen.

Löysin muuten sen kaavan: jaetaan 20 ja kerrotaan sovituilla hoitopäivillä...

Viimeksi muokattu:
:D mä oon tällanen turhannnäpertelijä... saanhan mä tän tiedon kun laitan nää hakemukset meneen mutta kun mietin että onko tuossa mistä summista kyse että viitin niitä tuloselvityksiä yleensäkään laittaa vai palautanko lapun "hyväksymme korkeimman maksun"... Sori kun kyselen.

Siis tottakai kannattaa laittaa tuloselvitykset jos tulot alittavat sen rajan,ne tulorajat on varmasti kunnan sivuilla nähtävissä. Sehän menee niin että ensin lasketaan se täysi maksu ja sitten siitä joku prosentti pois. Esim meillä 11-15 pv kuussa olisi 80% maksusta.

Viimeksi muokattu:
Ok, kiitos valtsu! Ei se nyt ole kuin 25 e, mutta on se rahaa sekin. Mutta en mie ala nyt kuitenkaan kuntaa vaihtamaan tän takia :D Vaikka Kouvolan kuntalisäpolitiikka kyllä mättää niin että sen puoleen vois muuttaakin. Täällä saa kuntalisää vain jos jompi kumpi jää kokonaan pois työelämästä, eli ei esim. tueta sitä että vanhemmat lyhentäis työpäiväänsä tuon kuntalisän avulla lapsenhoidon vuoksi. Me oltais ilolla hoidettu lapsiamme osittain kotona jos rahat riittäis.

Ok, kiitos valtsu! Ei se nyt ole kuin 25 e, mutta on se rahaa sekin. Mutta en mie ala nyt kuitenkaan kuntaa vaihtamaan tän takia :D Vaikka Kouvolan kuntalisäpolitiikka kyllä mättää niin että sen puoleen vois muuttaakin. Täällä saa kuntalisää vain jos jompi kumpi jää kokonaan pois työelämästä, eli ei esim. tueta sitä että vanhemmat lyhentäis työpäiväänsä tuon kuntalisän avulla lapsenhoidon vuoksi. Me oltais ilolla hoidettu lapsiamme osittain kotona jos rahat riittäis.

Tiukkaahan se tekee vaikka saan kuntalisää. Kyllä tää on pienin tulo Suomessa. Mut ei säauta itekkään muu kun töihin palata.
Kelaltahan saa kunnasta riippumatta osittaista hoitorahaa, jos on max 80% työajalla. Olin sillä systeemillä ennen ä-lomaa 4pv työviikolla. Ei sillä rikastumaan pääse, mutta parempi kun ei mitään.

Yhteistyössä