Osamaksulla ostavat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ssss

Vieras
...kertokaapa mitä kaikkea teillä on osamaksulla ja paljonko näihin menee kuukaudessa rahaa?

Ystäväni näyttää tilailevan vaikka ja mitä osamaksulla, en ole viitsinyt kysyä, mutta kauhistuttaa kun ajattelen miten paljon hänellä menee varmaan rahaa kaikkien osamaksuostosten maksamiseen kuukaudessa...
Meillä on vain tietokone osamaksulla, ja sitäki jo ärsyttää maksella erissä..

meil on kotiteatteri 33e, kohta maksettu.
ja sit mul on tietsikka.. 30 euroa. juuri ostin.
muutapa en ostakkaan.
eli 63 e menee nyt mut kuukauden pääst enää toi 30 e :)

Tällä hetkellä ei mitään. Paljon kyllä ostelen osarilla, kun ei ole kerralla laittaa sitä rahaa. mm turvaistuimen oon ostanut osarilla ja hobbarista aina silloin tällöin. Mut periaatteesta ostan aina vaan yhen jutun kerralla osarilla niin ei ne kuukausimaksut sit ole niin kohtuuttomat. Ja sit vasta kun edellinen on maksettu, tilataan uusia juttuja.
nimim. kokemuksesta viisastunut :D

Tällä hetkellä ei mee mitään osamaksuja, mutta tietsikka, pyykkikone, telkkari, digiboxi ym... on tullut ostettua osamaksulla. Tosin ei kaikkia kerralla :) Vaatteitakin joskus. Aina kun vaan ei oo varaa maksaa jotain pesukonettakin kerralla.

Autoon menee 190 ?/ kk. Mutta kun palaan töihin syksyllä, maksan auton pouis nopeammin, varmaan alle vuoden päästä on jo oma. Arvo koslalla on 15 000,00 euroa (ostettaessa 17 500 ?), joten en ihan koko kapistusta luotolla ostanut.

meillä auto, pesukone, keittiön ruokailuryhmä, olkkarin hyllykkö ja tv, mutta kaikki lähtevät samasta summasta...
sohva ja sänky ostettii aikasemmin..
anttilasta olen ostanu nyt pyörän ja elloksella pieni vaatetili..
kuukaudessa menee 70e.

Mä kammmoksun osamaksuja, jopa uusiin kalliisiin sohviin säästettiin aina mitä pystyttiin ja kun raha oli kasassa, ostettiin kerralla...
Asuntolaina on tietty pakko joskus ottaa, mutta muut ostokset jääkööt ostamatta mikäli ei ole varaa kerralla laittaa..
Autolaina on miehellä, sitäpä itse makselkoot.

Kaikki mahdollinen ostamme kirpputorilta; ruokapöytä esim ostettiin käytettynä muutamalla kympillä ja maalattiin. Lipastot mitä on, kirpputorilta ja niitä fiksailtu mieleiseksi. Astianpesukoneeseen säästettiin, päätettiin tyytyä käsitiskiin niin kauan kunnes saatiin raha kokoon :)

Me ei olla kaikki-heti-mulle-nyt-ihmisiä.

Auto on osamaksulla, mutta velkaa jäljellä 7000eurosta 800e joka on maksettu pois Maaliskuuhun mennessä. vuoden sisään on auto maksettu, ostettiin se Helmikuussa-10 ja eka osamaksuerä meni maaliskuussa.

Mulla on korkea kynnys ostaa osamaksulla. Esim vaatteita en koskaan osta - jos ei oo käteisenä varaa niin sit ollaan ostamatta. Lähinnä auto on sellanen ja asunto josta otettu velkaa. Pesukone ostettii osamaksulla sillon ku olin kotihoidontuella eikä ollu varaa maksaa kerralla 600euroa. Mut se oli ihan poikkeustapaus.

Auto ja asunto on luotolla, kaikki muu ostetaan vasta sitten kun on rahaa. Luottokorttia käytän, mutta vain nettiostoksissa tai ulkomailla, jos ei ole mahdollista käyttää debit puolta ulkomailla tai pankkitunnuksilla maksua kotimaassa.
Kammoan velkojen maksua ja siksi en suostu mitään ylimääräistä vapaaehtoisesti luotolla ostamaan!

Ei sit niin yhtikäs mitään, viimeinen vuosi on ollut "yhtä juhlaa" ei oo tullu mitään isoja hankintoja eteen ja asuntokin tuli maksettua eli nyt kaikki mitä täällä tai pihalla tai varastossa on on 100% meijän =) Tietty sit kun jotain isoo pitää hankkia niin se sit hankitaan ja maksetaan miten maksetaan.

Mä vältän ihan perinteistä osamaksua kun siinä on yleensä niin korkeet kulut, mielummin maksan muuten vähittäin vaikka

Ostan joskus osamaksulla kun en muka viitti maksaa isoa summaa kerralla. Katon kyllä ettei ole osamaksuja päällekkäin kovin montaa, 40 euroa on maksimi. Joskus mulla oli kaikenmaailman kiskurikorkoiset ellostilit sun muut, sit sisuunnuin ja maksoin rivakasti vyötä kiristäen kaikki pois. Alkas suututtamaan kun maksoin 40 euroa ellostilille kuukaudessa, niin siitä puolet meni pelkkiin korkoihin. Nyt olen onneksi viisastunut, jossain vaiheessa mulla meni yli 200 euroa osamaksulyhennyksiin kuussa. En osta mitään osarilla enää mitä en voisi hetikin maksaa kokonaan.