Osallistuuko teillä miten isät kodinhoitoon&lasten hoitoon??

Meillä isä leikkii pojan kanssa melko paljon ja osallistuu vaipan vaihtoihin ihan kiitettävästi..Aluksi meinasi kakka vaipat jäädä minun vaihdettavaksi vain,mutta nyt on kans vaihellu isä..Pyykinpesu,siivoukset ja tiskaus jää minulle melkein aina.Mutta ei haittaa.


 
minja87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2005 klo 22:48 minna-85 kirjoitti:
Meillä isä leikkii pojan kanssa melko paljon ja osallistuu vaipan vaihtoihin ihan kiitettävästi..Aluksi meinasi kakka vaipat jäädä minun vaihdettavaksi vain,mutta nyt on kans vaihellu isä..Pyykinpesu,siivoukset ja tiskaus jää minulle melkein aina.Mutta ei haittaa.
Meilläkin isi leikkii ja hoitaa tyttöö aina kun vaan kerkee, mutta joka päivä hoitaa ainakin puoli tuntia ku oon koiran kaa lenkillä.

Ja isi osallistuu myös kotitöihin lomilla ja viikonloppusin. =)

Sairaalastakin kun tultiin kotiin niin siivos ja teki ruoat sen 2 viikkoo et minä sain vaan levätä uuden perheen jäsenen kanssa. =)
 
Norrsu
Mä vasta odotan esikoistani eli lastenhoidosta en voi vielä sanoa mitään mutta kotitöissä mies on todella ahkera! Ennen oli niin että minä sotkin ja mies siivosi, mutta nyt kun mulla on päivät pitkät aikaa niin mä hoidan ne kyllä nykyään.
Mies on kyllä silti kovin ahkera, pesee mielellään pyykkiä, tiskasi ennen tiskikonetta ja imuroi myös mielellään. Oon siitä tosi iloinen kun sitä ei tarvitse pyytää tekemään mitään kotitöitä kun tekee vapaaehtoisesti :)
Ruokaakin osaa mies laittaa jos vaan aikaa jää. Mutta miksi minä en niitä hoitaisi kotona ollessani? :)

Ihana mies ;)
 
rita18
meillä mies hoitaa poikaa ja tekee myös koti töitä aina ku töiltänsä vaan ehtii,yleensä mä teen kotona enimmäkseen koti työt ku mies on iltavuorossa mutta sitten ku mies enemmän kotona hoitaa hän tiskauksen ja värkkää pojan kans,vaihtaa vaipat,saanmyös sillon tällön ns.vapaa aamuja jollon saa nukkua ja mies on pojan kans. =)
öisin poikaa hoitaa(vaipan vaihto ja ruokinta) minä,kerran kokeiltiin niin että mies ois hoitanu että mä oisin saanu nukkua mutta ei siittä mitään tullu ku olin kuitenki hästäämässä välissä =)
mutta alunperinki ku vauvaa alettiin suunnitella oli työ jako se että mies hoitaa työn,minä vauvan.
 
Mira86
Kiva kuulla, että teillä osallistuu mies enemmän kuin meillä... :attn: Täällä täytyy pyytää, että tuo tekee jotain muuta kuin omia juttujaan, mutta yleensä kyllä kiltisti toteuttaa tahtoni sitten pyydettäessä. On ollut jaksoja, jolloin on halunnut huolehtia tiskeistä ja imuroinnista, mutta välillä ne tuppaa jäämään. Pojan kanssa on silloin tällöin, mutta minä täällä enimmäkseen pyöritän kotia ja hoidan vauvaa. En silti jaksa valittaa, sillä olen jaksanut hyvin ja oman lapsen hoitaminen on sitä paitsi useimmiten ihanaa! :heart:
 
epunäiskä
osallistuu kyllä, kuhan ensin viis kertaa nätisti pyytää ja kymmenen kertaa huutamalla käskee...... :whistle: tytön kans kyllä touhuaa ja vaihtaa vaippaa, ja aamusinkin saattaa herätä tytön kans leikkimään että äitee saa vähän nukkua.. :D eli siis lapsenhoitoon osallistuu pyytämättäkin, kotityöt jää sitten mun niskoille. mutta eipä valittamista.
 
-Katja-
Silloin, kun ollaan molemmat kotona, niin minä yleensä hoidan sekä kotityöt että lapsen, mies taas tekee, kun pyytää tarpeeksi monta kertaa. Minä en yleensä jaksa sitä pyydellä, vaan teen itse. :/

Silloin, kun mies on yksin tai kahdestaan tytön kanssa kotona, niin tekee aina välillä suursiivouksen sillä aikaa, kun olen poissa. :eek: Se on aika yllättävää ja tulee aina niin hyvä mieli, kun kotimatkalla ajattelen, että nyt pitää vielä tiskata ja imuroida ja pestä vielä lattiatkin, mutta kun astuu sisään, niin koko kämppä oikein loistaa puhtautta niin, että pitää oikein kehua. :)

Ja mies tekee useimmiten ruuat, hän on tosi hyvä kokki. Jos tarkemmin mietin, niin kyllä minä olen tyytyväinen tähän työnjakoon. Ai niin, ja pyykkeihin mies ei koske eikä siivoa vessaa, ne on aina minun hommia. :/
 
meillä isukki touhuaa tytsyn kanssa kaikenlaista ehkä vähän enemmän kuin minä(tämä johtuu siitä että minä teen yleensä kotityöt ja sitten taas kun isukki tekee niin minä touhuan silloin tytsyn kanssa enemmän) :ashamed: mutta yleensä touhuamme kaikki kolme yhdessä =)
 
Laiskemman puoleisesti. Aina ei jaksa pyytää, itse tekee nopeammin ja saa sen lopputoloksen kun haluaa. =) Tytön kanssa voisi olla enemmän. Kaipaan oma aloitteisuutta! Mut hyvin menee, koska toista suunnitellaan :heart: :heart:
 

Yhteistyössä