Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Ei tietenkään osallistu, koska olen hoitovapaalla. Tarvittaessa kyllä.
Olen hoitovapaalla myös. Mutta en ole piika enkä miehelleni äiti. En asu tässä yksin, en sotke yksin.
Meillä mies osallistuu täysipainoisesti OMAN kotinsa ja lastenSA huoltoon ja hoitoon, siksi, että on lastensa isä, ei siksi ettenkö minä selviäisi ..
ja viettää jopa aikaa lasten kanssa niin, että minä saan ns. vapaapäivän tai hetken.
Niin, no mitä tasapuolisesti sitten tarkoittaa? Kyllä minullakin on tarvittaessa vapaa-aikaa, mutta kyllä silti hoidan käytännössä suurimman osan lapsenhoidosta.
En puhunut tasapuolisuudesta mitään. Tasapaolisuus onkin vaikeampi määre.
Puhuin täysipainoisesta osallistumisesta oman kodin ja omien lasten hoitoon ..
Meillä työt on "jattu" niin että se tekee, joka hommasta enemmän tykkää.
Minun kädet ei kestä vettä, joten mies on hoitanut käsitiskin, pinttyneet kattilat tms. mitkä eivät koneessa ole lähteneetkään puhtaaksi.
Minä en ymmärrä autoista mitään mutta pidän pyykkihuollosta, joten jaosta tästä ei tarvitse keskustella.
Minä en osaa ajaa mönkijää, joten jos piha pitää aurata koneellisesti, mies tekee sen. Lapset istuu kyydissä ja nautti.
Jos käsin kolaaminen riittää, minä teen sen, koska pidän siitä jne.
Jos mies töistä tulee niin aikaisin, että ennättää lasten nukkumaanmenopuuiin mukaan, jätän homman hänelle täysin kokonaan.
Ihan nyt muutama esimerkki mainittakoon.
MInun työni on lasten hoito ja sitä teen sen ajan, yksin, kun mies on töissä. Kun mies on kotona, jaamme hommat sen mukaan, miten hyvältä tuntuu.
Näinhän se menisi silloinkin, jos molemmat olisimme kodin ulkopuolella töissä, kodin työt ja lasten kanssa vietetty aika jaettaisi kuten parhaalta tuntuu, mutta ne eivät olisi vain toisen vastuulla.