Osallistuuko miehenne TÄYSIN tasavertaisesti lastenhoitoon?

• Viestiketjun aloittaja kyssäri
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä osallistuu. Lempipuuhia on iltapuurottaminen ja kylvettäminen (kun vauvakin siitä selkeästi nauttii).
Eipä tule muu kuin hiustenleikkuu näin äkkiseltään mieleen, mitä mies ei ole tainnut tehdä. :xmas:

Onnistuu tietenkin, mä vaan olen itse hirmuinen päällepäsmäri :)

Mutta siis meillä mies tekee ainakin kaikkea siinä missä minäkin, liittyi se sitten lasten tai kodinhoitoon. En mä muuten antaisi sen käyttää vanhempainvapaata :LOL:

Osallistuu,paitsi silloin kun se on töissä. Enkä ole koskaan yöllä herättänyt miestä vaipanvaihtoon ja imetykseen henkiseksi tueksi.

Miksi olisin lisääntynyt ihmisen kanssa johon ei voi yhtään luottaa, yhteinen projektihan tämä on.

mäin
Mainitkaa sana asevelvollisuus, niin löytyy maailman täydeltä naisia, joiden mielestä miehen velvollisuudet on toisaalla ja niistä ei ole hoitamaan kotia tai vauvaa...

Milla
Osallistuu. Syöttää yöt ja käy vielä päivisin töissä. Se on kyllä isoin asia.. Ja muutenki hoidellaan lasta kummatkin yhtä paljon kun ollaan kotosalla. Saan olla onnellinen että on niin ihana mies :)

vieras
no meillä ei kyllä tee, ei sinnepäinkään. tekee jos käsken ja jos en itse ole kotona, mutta that's it. olen tosin hoitovapaalla, että jotenkin luontevammin tulee itsellä tartuttua toimeen, kun hommat on tutumpia.

ja niille "miksi-ihmeessä-lisäännyit-tuollaisen-äijän-kanssa"-kommentoijille voin jo etukäteen kertoa, että mies on osoittanut saamattomuutensa vasta lapsen syntymän jälkeen :D

kohta neljän äiti
käytännössä ei osallistu, mutta se ei tarkoita etteikö osaisi tai olisi kyvykäs. minä olen kotiäiti (nyt hoitovapaalla, kohta taas äitiyslomalla), mies töissä, tai oikeastaan kahdessa... oli kuitenkin toisen lapsen kanssa reilun vuoden hoitovapaalla, joten tietää kyllä mitä lasten hoitaminen kotona tarkalleen on!

Olivia
Meillä kans osallistuu kaikkeen ja varsinkin nyt kun lapsi jo yli vuoden niin kaikki onnistuu. Heräilee öisin siinä missä mäkin, tekee vuorotyötä niin aamuvuoroja suht vähän. Muutenkin ihana mies ja isä, kun muistas vaan joskus kertoa sen hälle. Hyvin mielin voin lähteä kotoa yksinkin, voi luottaa täysin et hommat hoituu. :)

Osallistuu kyllä ihan täysin tasa-arvoisesti. Silloin kun olin vielä kotona ja mies päivät töissä niin mies hoisi aina lasten iltatoimet ((syömiset, pesut, nukkumaan laitot) ja töissä käynnistä huolimatta on herännyt lapsia rauhoittelemaan öisin. Tekee ruuat, käy lasten kanssa vaateostoksilla, harrastaa lasten kanssa jne. Jostain kumman syystä meillä on käynyt niin, että mies on leikannut lasten kynnet ja puhdistanut korvat eli niitä mä en ole tehnyt, muuten kyllä hoidamme lapset ihan yhdessä =)

vieras
Kaikki lapsenhoitohommat sujuvat kyllä. Mua vain joskus ärsyttää (tai aika useinkin) se, että kun ollaan koko perhe kasassa, mies olettaa, että minä päätän ja ratkaisen ja suunnittelen. Pärjää kyllä koti- ja hoitohommissa ihan itsenäisesti kun en ole paikalla (osaa suunnitella ja valmistaa ruoat, tietää kaikki arjen rutiinit, nukuttamiset ym. sujuu, kotihommatkin eli kämppä ei ole kaaoksessa vaikken ole paikalla), mutta tavallisessa arjessa sysää mulle liikaa vastuuta. Ja jos huomautan, niin loukkaantuu hirveästi. Jotenkin se ei näe tätä ongelmaa.

Tää taitaa olla meidän liiton pahin ongelma. Ja sitten tietty mun uniongelmat ja niiden seurannaiset. Eli aika hyvin meillä kuitenkin menee.

hei haloo
TOTTAKAI !!

En kait minä muuten olisi hänen kanssaan naimisiin mennyt ja lapsia tehnyt, jos hän olisi niin avuton, ettei omia lapsiaan kykene hoitamaan, tai olisi niin "tyhmä", ettei osaa ruokaa laittaa sen enempää itselleen kuin lapsilleenkaan !!

hei haloo
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Ei tietenkään osallistu, koska olen hoitovapaalla. Tarvittaessa kyllä.

Olen hoitovapaalla myös. Mutta en ole piika enkä miehelleni äiti. En asu tässä yksin, en sotke yksin.
Meillä mies osallistuu täysipainoisesti OMAN kotinsa ja lastenSA huoltoon ja hoitoon, siksi, että on lastensa isä, ei siksi ettenkö minä selviäisi ..
ja viettää jopa aikaa lasten kanssa niin, että minä saan ns. vapaapäivän tai hetken.

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Ei tietenkään osallistu, koska olen hoitovapaalla. Tarvittaessa kyllä.

Olen hoitovapaalla myös. Mutta en ole piika enkä miehelleni äiti. En asu tässä yksin, en sotke yksin.
Meillä mies osallistuu täysipainoisesti OMAN kotinsa ja lastenSA huoltoon ja hoitoon, siksi, että on lastensa isä, ei siksi ettenkö minä selviäisi ..
ja viettää jopa aikaa lasten kanssa niin, että minä saan ns. vapaapäivän tai hetken.
Niin, no mitä tasapuolisesti sitten tarkoittaa? Kyllä minullakin on tarvittaessa vapaa-aikaa, mutta kyllä silti hoidan käytännössä suurimman osan lapsenhoidosta.

Yhteistyössä