Osaisko kukaan auttaa?Miten ihmeessä saan saumurilla ommeltua helman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ompelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ompelija

Vieras
Ostin juuri saumurin ja olen ilmeisesti tyhmä kun en millään ymmärrä ohjeista miten leikkuu terän saa pois. :(

Tai siis saan sen pois mutta siihen jää kuitenkin se joku yläsieppari ilmeisesti niin että katkeisee neulat. Neuvojen mukaan yritän tehdä mutta ei,neljä neulaa olen jo saanut poikki. :( Saumuri on husqvarna viking huskylock.

Vaikeaa se täällä varmaan kenenkään on neuvoa mutta jos joku osais jotain sanoa neuvoksi. :)

Onko sulla langat varmasti oikein? Siis kun katkoo kerran neuloja. Muuten on niin saumurikohtaista, et kuinka siitä saa leikkurin pois, että on vähän vaikea neuvoa (sitä paitsi mun saumuri on 30 v. vanha, joten on varmasti erilainen :D).

Ot mut mä ompelisin kyllä sen reunan (huolittelu) saumurilla ja sen varsinaisen ompeleen ompelukoneella (kauniimpi tikki minusta).

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Onko sulla langat varmasti oikein? Siis kun katkoo kerran neuloja. Muuten on niin saumurikohtaista, et kuinka siitä saa leikkurin pois, että on vähän vaikea neuvoa (sitä paitsi mun saumuri on 30 v. vanha, joten on varmasti erilainen :D).

Ot mut mä ompelsin kyllä sen reunan (huolittelu) saumurilla ja sen varsinaisen ompeleen ompelukoneella (kauniimpi tikki minusta).

Joo näin mäkin tekisin kanssa ja jos on joustavaa kangasta niin käytä kaksoisneulaa. Sillä saa jotenkin joustavaa ommelta.

Alkuperäinen kirjoittaja marskuukkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Ot mut mä ompelsin kyllä sen reunan (huolittelu) saumurilla ja sen varsinaisen ompeleen ompelukoneella (kauniimpi tikki minusta).

Joo näin mäkin tekisin kanssa ja jos on joustavaa kangasta niin käytä kaksoisneulaa. Sillä saa jotenkin joustavaa ommelta.

Kiitos hirveen paljon vinkistä!Näin minäkin taidan tehdä!*Halaus ja kukkanen molemmille* :)

Yhteistyössä