Osaisiko joku sanoa sf-mitasta...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensikertalainen

Vieras
Eli mulla viikkoja "jo" 40+3 ja sf-mitta on noussut 36 cm:iin, sitä ennen se oli parin viikon ajan 34 cm. Mistä moinen? Vauva on ollut jo kiinnittynyt kuukauden.. onko nyt siis tulossa jättivauva?

sf-mitta ei välttämättä liity mitenkään vauvan kokoon. Voi olla esim vaikka paljon lapsivettä, tai vauva on vain vähän vaihtanut asentoa vaikka saattaa sekin olla melko vaikeaa jo tuossa vaiheessa.

Oliko sama mittaaja, pitäisi tietysti ensimmäisenä kysyä.. Riippuu paljon myös mittaajasta siis jos eri niin selittyy aika pitkälti sillä.
jos neuvolassa ei oltu asiasta huolissaan älä ole sinäkään :hug:

Mulla esikoinen syntyi rv 42+1 ja sf-mitta oli 40cm ja ei ollut hänkään mikä jättivauva :)

Mutta jo, toi parin sentin ero voi olla ihan mittavirhe! En siitä stressasi!

Mulla vaihteli se mitta aivan mittaajan mukaan. En siitä stressaisi. Muistan että mulla välillä oli muka pienentynyt masu monella sentillä, ja joku neuvolatädin tuuraaja mittasi jotain ihan ihmeellisiä lukuja, niin kuin olis viikossa kasvanut tosi paljon.. Varmaan vauvan sen hetkinen aseto vaikuttaa mittaan. En edes luottaisi ihan ultran mitta-arvioihin. Mun esikoinen arvioitiin viikko ennen synnytystä n.3,6 kg ja tyttö oli syntyessään tasan 3.0 kg

Mulla on ollu kans välillä sijaisia ja sijaisen sijaisia mittaamassa. Ekat mittauskerrat mentiin nätisti keskikäyrillä, sit hypättiin muka yläkäyrän yli ja seuraavalla kerralla palattiin takaisin päin, jopa alakäyrille... Mä en niin kauheesti pistä kyllä tolle mittaukselle painoarvoo enää.

Yhteistyössä