Osaisiko joku neuvoa mua pukeutumisessa? Tarvitsisin oikeasti nyt apua! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janna-Täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janna-Täti

Vieras
Eilisten palstakeskusteluiden innoittamana rupesin minäkin miettimään omaan tyyliäni. Olen 25-vuotias. Mä olen aikalailla tämän kokoinen:

Khloe Kardashian Wears Slimming Striped Dress in L.A. (PHOTOS)

Mulla on tosin paksummat pohkeet, kuin Khoella. Jalkani voivat olla hitusen tukevammat, kuin Khoella, mutta muuten aikalailla juuri saman mallinen ja kokoinen, kuin minä. Mulla on suht. hoikka vyötärö, kiinteä lantion seutu, litteä vatsa yms. Tykkään sis sellaisista vaatteissa, jotka olisivat vatsan kohdalta sopivan työistuvia, sillä keskivartalo on minussa paras kohta. Jalat hieman tukevat ja pohkeet hieman paksut.

Pituutta mulla on 168cm, olen vaalea ja mulla on pitkät hiukset. Hiuksia osaan kyllä laittaa ja meikatakin osaan hyvin. Arkena laitan hiukset usein letille tai väsään jollakin tapaa kiinni, sillä mulla on erittäin kiharat hiukset ja en aina ehdi suoristella ennen töihin lähtöä. Viikonloppuna tai "jonnekkin lähtiessä" hiukset ovat aina auki. Alusvaatteet mulla on aina oikeanlaiset. Ne osaan valita.

Mä osaan kyllä pukeutua vartalolleni sopivalla tavalla, mutta tyyli on aika täti. Osaan kyllä valita vartalolleni sopivia vaatteita, jotka hoikentavat, korostavat parhaita puolia, kätkevät huonoja puolia yms.

Käytän juuri paljon sellaisia vähän polven yläpuolelle jääviä hameita, neuleita yms. Käsilaukkuina mulla on yleensä merkkilaukkuja ja kengät ovat balleriinamallisia, mulla on esim. nämä kengät
Guess OPUL - Ballerinat - musta - Zalando.fi

Korkkarit ovat aina, jos lähden ulos, juhliin tms. Tykkään vähän hienommasta tyylistä. Olen 100% hame- ja mekkonainen. Housuja en käytä kuin urheillessa. Farkkuja inhoan. Saa toki housutyyliä ehdottaa.. Hameet ja mekot ovat mun juttu. Mä joskus ostin yhdet mustat farkkulegginsit ja muutama kenelle olen esitellyt niitä, on sanonut, että ne hoikentaa mua tosi paljon. Ne jalassa mulla on ihan ok olla, joten voisin kuvitella, että ehkä niitä farkkuleggareita voisin mustana joskus käyttää. Vaikka yleensä mulla on kamala olla farkuissa.

En halua ihan kertaheitolla tulla mukavuusalueeltani pois ja jos mun pitäisi vanhasta tyylistä jotakin pitää, niin haluan pitää sukkikset. Mulla on aina mustat joko peittävät, tai läpikuultavat sukkikset jalassa. Ihonväriset sukkikset juhlissa ok.

Bmi on 26, vaatekoko vaihtelee merkin mukaan.

Osaisiko joku esim. linkittää jostakin espritin, vero modan, hennesin, stockan, zalandon yms sivuilta jotakin kivoja vaatteita, yhdistelmiä tms?

Nykyiseen tyyliin voisi kuuua esim. http://www.zalando.fi/marc-o-polo-farkkuhame-musta-ma321b01z-909.html ja tuo yhdistettynä v-aukkoiseen neuletakkiin, jossa olisi alla joku "kiva paita". Eli toisinsanoen: haluan nuorentaa tyyliäni, sillä ilmeisesti se on aika täti..

Tähän on vaikea vastata kun sinua ei näe kasvokkain. Nuorekkuus kun voi olla ihan pieniä asioita pukeutumisessa, toisella ihan toisia asioita kuin jollakin muulla. Asusteillakin pelkästään voi saada aikaan paljon. Jos haluat uudistaa niin sanoisin, että hankit ensin pohjavaatevarastoa, jossa on sinulle hyvin istuvia, klassisia vaattteita, jotka sopii yhdistää asusteisiin ja muihin vaatteisiin. Muista sekä housut että hameet kun hankit niitä, vaikka vierastatkin niitä housuja.

Mitäs sanoit näistä tyyleistä:

http://www.esprit.fi/naisten-hameet/joustava-farkkuhame-093CC1D001_995

http://www.esprit.fi/sale/naiset-sale/naistenvaatteet/hameet/minit/rennot-053EE1D023_442

Voit yhdistää noihin ne mustat sukkiksetkin.

Yhteistyössä