Osaako teistä kukaan kehrätä villasta lankaa?

Osaan keriä lampaan, karstata villat ja kehrätä, huovoutus luonnistuu helpommin. Enää ei taida olla paljoa villoja jäljellä, lampaita ei pariin vuoteen ole meillä ollut.

Rukki, värttinä ja ihan pelkkiä kehruukeppejä löytyy...

Miulla ois hirmunen kasa koirien karvaa, jotka pitäisi lampaanvillan kanssa kehrätä langaksi. Itse en osaa ja yksi ainut kehräämö, jossa tiedän, että koirankarvaa kehrätään, on niin saakutin kallis :( Lampaanvillaa pitäisi sekaan laittaa, sillä muuten ei ole tarpeeksi pitkää tuo koirieni karva.

Huovutusvillaa miultakin löytyy jokunen kilo ja osan koirien karvoista (ne lyhyimmät, jotka ei kehruuseen sovi) ajattelin karstata sekaan ja huovuttaa niistä jotain...

Etsin siis kehrääjää, joka haluaisi kehrätä koirieni karvoista ja lampaanvillasta lankaa minulle sopivaa korvausta vastaan.

Itse haluaisin oppia kehräämisen taidon, mutta missäs sitä enää pääsis oppimaan?

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
http://www.kaspaikka.fi/savonlinna/KEHRAYSSIVUT/

Kuulostaa aikas hankalalta :D tai siis näyttää... Pitäis päästä näkemään kun joku kehrää ja sitten opettais ihan kädestä pitäen tuon...

Onnistuiskohan, et jos hahtuvalangasta kehräis kunnon lankaa ja siihen sekaan laittais koirankarvaa?!? Onkohan ihan hölmö idea? Vai onnistuisikohan edes semmoinen?

Yhteistyössä