Osaako teidän tulevat eskarilaiset lukea?

  • Viestiketjun aloittaja Oikea äiti
  • Ensimmäinen viesti
milla
mä en kestä tätä.tulevat eskari äidit miettii kuinka hyvä lapseni on? mä ainakin haluan että lapsi leikki ja nauttii lapsuudesta, oppii lukemaan ja laskemaan sitten joskus..ei se pojastani tee tyhmempää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
mä en kestä tätä.tulevat eskari äidit miettii kuinka hyvä lapseni on? mä ainakin haluan että lapsi leikki ja nauttii lapsuudesta, oppii lukemaan ja laskemaan sitten joskus..ei se pojastani tee tyhmempää...
Miten niin miettii?

Leikkiihän meidänkin tyttömme, mutta kun isotveljet lukevat, haluaa myös.
 
snappis
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
mä en kestä tätä.tulevat eskari äidit miettii kuinka hyvä lapseni on? mä ainakin haluan että lapsi leikki ja nauttii lapsuudesta, oppii lukemaan ja laskemaan sitten joskus..ei se pojastani tee tyhmempää...
'

leikitään meillä yhtä hupsuja leikkejä kun muutkin lapset
tyttövaan tykkää kirjaimista ja numeroista
sitten joku pyörälläajaminen on aivan kaameeta puuhaa
juoksee mielummin
eikä oo opetettu
vastattu vaan kysymyksiin "mitä tuossa lukee"
miljoona kertaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
mä en kestä tätä.tulevat eskari äidit miettii kuinka hyvä lapseni on? mä ainakin haluan että lapsi leikki ja nauttii lapsuudesta, oppii lukemaan ja laskemaan sitten joskus..ei se pojastani tee tyhmempää...
En voi sille mitään, että kolmosemme oppii isommilta veljiltään nopeammin kuin he ovat oppineet. =)

*6v:n kanssa pokeria pelannut ja hävinnyt*
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
mä en kestä tätä.tulevat eskari äidit miettii kuinka hyvä lapseni on? mä ainakin haluan että lapsi leikki ja nauttii lapsuudesta, oppii lukemaan ja laskemaan sitten joskus..ei se pojastani tee tyhmempää...
noilla asioilla ei oo mitään tekemistä keskenään, ihan yhtä paljo ne lapset leikkii ja nauttii lapsuudesta jotka oppii lukemaan ennen kouluikää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Ei osannut, koulussa oppi ekalla ennen joulua :xmas:
Näin meilläkin. Lapsi oppi lukemaan syksyllä ekaluokalla. Ei ole yhtään huonompi kuin aiemmin lukemaan oppineet. Opettajan mukaan hän on yksi luokan taitavimmista lukijoista. Opettaja kertoikin, että jotkut jo 5-vuotiaina lukemaan oppineet eivät ole kehittyneet lukutaidossa yhtään. Lukemisen määrä ja laatukin ratkaisee. Itse en ole lapsia prepannut etukäteen, vaikka olen ope itsekin. Oppivat kyllä koulussa ja motivaatiota on sitten enemmän koulutyöhön. 9- vuotiaina lapset ovat aika samalla tasolla lukutaidon suhteen. Joissakin tutkimuksissa on todettu,että koulussa lukemaan oppineet pärjäävät myöhemmin paremmin muistia vaativissa aineissa. Joten uskokaa lapsiinne ja omien geenienne erinomaisuuteen ja antakaa lapsien rauhassa kasvaa.

 

Yhteistyössä