osaako kaikki 5-6 vuotiaat ajaa ilman apupyöriä?

  • Viestiketjun aloittaja kummitustätiliini
  • Ensimmäinen viesti
kummitustätiliini
minun kummipoikani ei osaa. apupyörillä kyllä sujuu, mutta kaverit jo viilettävät ilman apuja, kovasti poika tahtoo tuon taidon oppia mutta kun näkee pihalla muiden menevän ilman apupyöriä niin hän saa kiukkukohtauksen ; tyhmä pyörä, en osaa, en ikinä opi..jne. olen koittanut kannustaa että varmana opit ja osaat, ei kaikkea heti tarvi tehdä, harjoitellaan. mutta kun nämä tämän ikäiset ovat juuri tätä hermostuessaan.
Miten teidän lapset/kummilapset/tutut oppivat ajamaan ilman apuja? onkohan kummipojallani liian iso pyörä...poika 120 cm ja 20 tuumanen pyörä alla.
 
Saraldo
Ei meidän viisivuotias vielä osaa ilman appareita. Tosin me pyöräillään aika vähän, eli jos harjoitusta olis enemmän, niin ehkäpä oppisikin nopeammin. Mutta mitä olen kuullut, niin isolla pyörällä on vaikeampi oppia ajamaan ilman appareita.
 
tinni
meillä oppi 6v 5kk ikäinen tänään ajamaan ilman ja oli ihan pojan omasta halusta kiinni siihen asti. oppi siis silmänräpäyksessä kun päätti että nyt harjoittelen.
poika 115 pitkä ja pyörä oli 16 tuumainen. satula säädetty niin alas että jalat yltää maahan. kaverilla 20 tuumainen jolla opetteli ja oppi kyllä. siinä satula kyllä ihan alhaalla kanssa.
 
kummitustätiliini
sitäpä minäkin sanoin lapsen isälle että oiskos liian iso pyörä syynä :/ ei vaan uskonut, jääräpää kuin on. siispä etsimään käytettyä pikkupyörää ja saa täällä kummitädin luona harjoitella :D
 
liian iso on pojalla pyörä appareitta ajon opetteluun. meijän poika oppi ajamaan ilman appareita viime kesänä, jolloin täytti 5v. sai tänä keväänä uuden pyörän, joka on 20 tuumanen. pysyy kyllä sillä pystyssä, mutta ajelee mieluummin pikku pyörällä, jonka hallitseminen on paljon helpompaa.
 
Meillä pojat oppi vajaa 5-vuotiaina ajamaan ilman apupyöriä, miehen vanhalla pyörällä :D Vanhoissa pyörissä on paljon leveämmät renkaat. Ensimmäisen apupyörättömän ajelun jälkeen onnistui ajaminen omallakin pyörällä.
 
hfh
Meillä poika oppi just 5 v täyttäneenä ajamaan ilman apupyöriä. Mut ei siihen kuole vaik ei osaiskaan samaan aikaan kuin muut, itse opin kai vasta joskus 9 v kun en uskaltanut sitä ennen kokeilla :D
 

Yhteistyössä