Osaako joku neuvoa (leipomisesta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuri

Vieras
Minulla on suklaakuivakakkuun kuorrute, jonka haluaisin muuttaa tummasta suklaakuorrutteesta valkosuklaakuorrutteeksi.
Tummaan kuorrutteeseen tulee 1rkl kaakaojauhetta. Voinko jättää sen vain pois vaaleasta kuorrutteesta, vai pitääkö se korvata jollain, ettei kuorrute jää liian löysäksi?
Kuorrute on siis
100g voita
1 dl tomusokeria
100g fazer premium leivontasuklaata
1 rkl kaakaojauhetta

Alkuperäinen kirjoittaja -:
voithan sulattaa ihan valkosuklaata hauteessa ja sillä koristella

Epäilen että se jäisi liian löysäksi ja valuisi kakun päältä pois reunoille, ja päällisestä tulisi ruma..? Kuitenkin sellainen kuivakakun muotoinen kakku kyseessä, missä ei ole tasaista pintaa.

ei tar ku laittaa suklaata ja hieman voita sekaan, tulee helpommin leikattava eikä löhkeile ku pelkkä sulatettu suklaa. ylheensä nuo ohjeet on hieman "tulkinnan" varasia...

Itse olisin neuvonu just niinku narikka83. Eli sulata valkosuklaa niin että on "just ja just sulaa",sekaan vähän voita ja sit kakun päälle.. Valkosuklaa on jo itsessään paljon makeampaa kun toi premium leivontasuklaa,joten en suosittele laittamaan sokeria enää mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olisin neuvonu just niinku narikka83. Eli sulata valkosuklaa niin että on "just ja just sulaa",sekaan vähän voita ja sit kakun päälle.. Valkosuklaa on jo itsessään paljon makeampaa kun toi premium leivontasuklaa,joten en suosittele laittamaan sokeria enää mukaan.

Mutta jähmettyykö kuorrute sitten kunnolla... Aion nimittäin laittaa kakun pakettiin ja lähettää postissa. :D Taidan jättää kuorrutteen kokonaan väliin..

ei se kaakaojauhe oo siinä kun väriä ja makua antamassa..
pelkkää valkosuklaatakaan ei kannata pelkästään sulattaa siihen koska se kun kovettuu ni on hankala leikata ja tulee ruman nököiseksi leikatessa (lohkeilee)
http://blogit.mtv3.fi/elamamakeaksi/2007/12/09/suklaakakku/
siellä on kuivakakulle hyvä ohje! :)

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
ei tar ku laittaa suklaata ja hieman voita sekaan, tulee helpommin leikattava eikä löhkeile ku pelkkä sulatettu suklaa. ylheensä nuo ohjeet on hieman "tulkinnan" varasia...

vähän voita ja vähän kermaa sekaan

Yhteistyössä