Osaako 2-vuotiaat tehdä n. 20-30 palan palapelejä?

  • Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
Meidän 2vee ei osaa, maksimissaan 15 palaa saa olla mut sekin on aika vaikee.
Meidän likka ainakin tykkää leikkiä ruokatavaroilla, astioilla ja vauvanukella, muistelisin että poikakin aikoinaan niillä leikki. Ja palikat on aina lapsille kivoja :) Ihan siis vaan vinkkinä :)
 
vieras
Meillä tyttö nyt 1,5 ja tekee nuppipalapelejä, ei vielä osaa tavispalapelejä. En usko että 2v:nä vielä tekee 20-30 palaa. Mutta minusta tuo ei ole ollenkaan hullumpi lahjavaihtoehto, koska hyvin pian ne lapsukaiset niihin oppii. Eli laita vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tää on kyllä niin tätä palstaa taas :) 2 vastausta: toinen "ei osaa", toinen "osaa jo 100 palan" :LOL: No jos odotan vielä muutamaa vastausta ;)
En mä kyllä vastannut, että osaa sadan palan. Meidän siis osaa n. 20-30 palan ja kun palstalla joskus siitä mainitsin, etten muistanut esikoisen tossa iässä viel osaavaan niin kaikki vastasivat, että eihän tuo nyt mitään kun heidän kaikki 1-2 vuotiaat tekivät jo sadan palan palapelejä :D
 
halipupu
Palapelikirjat on aika hyviä, koska siinä näkyy se kuva taustalla ja ainakin meidän vajaa 2v. tykkää tehdä sellaisia, paloja peleissä on 12. Esikoinen teli 20-30 palan pelejä 3v.nä.
 
Meidän keskimmäinen tyttö on nyt 2v10kk ja oikeastaan vasta nyt kiinnostunut palapeleistä. Sitten kun sen homman hoksaa niin lapsi kyllä oppii nopeasti. Tekee nyt niitä 30 palan pelejä "toinen käsi selän takana".
Muutama kuukausi sitten keskittyi lähinnä palojen taitteluun ja muuhun vandalismiin.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Palapelikirjat on aika hyviä, koska siinä näkyy se kuva taustalla ja ainakin meidän vajaa 2v. tykkää tehdä sellaisia, paloja peleissä on 12. Esikoinen teli 20-30 palan pelejä 3v.nä.
Minä taas en tykkää näistä kun leviävät aina käsiin selattaessa ja sitten on kaikkien sivujen palat hujan hajan :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
jos tyttö, ni osta kesäksi jotain leluja ulos..poika,ni osta joku isompi traktori tai vastaava??
Ihan sama kumpi on: osta joku ulkolelu. Tai vaikka hiekkalaatikolle sopiva traktori. Kaksvuotias sentään, ei mikään 7-v "yäk tyttö/poikabasilleja"-ikäinen...
 
Ei meillä ainakaan osannut. johtui ihan varmaan vaan siitä, et pojulla ei ollu oikein palapelejä, eikä niistä ollu innostunu. Nyt sai 3v lahjaks palapelejä ja pari päivää ne jaksoi kiinnostaa kun kasaili niitä ja se siitä sitten.
 
vieras
Viime vuonna vein veljen 2 vuotiaalle toivomuksesta palapelin ja toiveena oli sellainen muumi-palapeli,isot palat ja sen kokoominen näytti sujuvan ihan ok.Oma täyttää 2v ja ei varmasti osaa koota muita kun noita missä tuo ns.nuppi,semmonen puujuttu palapeli
 
Hurmuri
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
jos tyttö, ni osta kesäksi jotain leluja ulos..poika,ni osta joku isompi traktori tai vastaava??
Miks tytölle ei vois ostaa isoa traktoria? :O Meidän 1,5v tyttö rakastaa autoja jne. Harmi jos joku jättäis ostamatta esim. auton tytölle, koska se on "poikien lelu"!
 
vieras
Oppivat tosiaan nopeasti kun kiinnostuvat palapeleistä. Itse en pienempääkään palapeliä ostaisi. Meillä 2v6kk poika tekee 40-50 palasia palapelejä. Aika ajoin ei ole palapeleistä kiinnostunut ollenkaan ja välillä tekee niitä paljon ja silloin kehittyy tosi nopeasti. Mun mielestä palapeli on hyvä lahja, koska se on ainakin meillä opettanut lasta myös leikkimään yksin ja paikallaan. Keskittymään.
 
vieras
Se on todellakin hyvin lapsikohtaista. Ja minä en suosittele ketään ostamaan palapelikirjoja. Niitä on sitten kiva itse kasailla, kun lapsi purkaa ne kaikki ja siihen ne sitten jää. Toisista kirjoista ne jopa tippuu itsekseen. Kun vielä on sellainen kirja, missä ei ole mitään tunnuskuvioita tai värejä palapelin taustalla, on rattoisaa lajitella, mikä kuuluu mihinkin.
 

Yhteistyössä