Osa-aikainen lähihoitaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lähihoitaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lähihoitaja"

Vieras
Niin siis minulla olisi tarve ja halu ruveta osa-aikaiseksi lähihoitajaksi. Siis nyt olen lähihoitajana kokoaikaisena ja teen kaikkia mahdollisia vuoroja: ilta- yö -ja aamu. Elämäntilanne on nyt semmoinen, että haluaisin tehdä 6 h / päivässä, mielellään aamu -tai iltavuoroja ja vain arkipäivisin. Onkohan tämä mahdollista? Ikinä en ole kuullut. Jos joku osaisi vastata, kiva olisi.

[QUOTE="Lähihoitaja";24559848]Niin siis minulla olisi tarve ja halu ruveta osa-aikaiseksi lähihoitajaksi. Siis nyt olen lähihoitajana kokoaikaisena ja teen kaikkia mahdollisia vuoroja: ilta- yö -ja aamu. Elämäntilanne on nyt semmoinen, että haluaisin tehdä 6 h / päivässä, mielellään aamu -tai iltavuoroja ja vain arkipäivisin. Onkohan tämä mahdollista? Ikinä en ole kuullut. Jos joku osaisi vastata, kiva olisi.[/QUOTE]

Kuulostaa aika mahdottomalta! Kun kaikissa laitoksissa ja kotihoidossa vanhukset tarvitsevat 24/7 hoivaa...

...onnistuuko, mutta kannattaa rohkeasti kysäistä. Meillä näin tekee pari sairaanhoitajaa, ja toimii kyllä. Osaston täytyy olla kuitenkin henkilöstömäärältään tarpeeksi suuri, jottei tämä järjestely kuormita liiaksi muita työntekijöitä.

Olen itse kotihoidon puolella ja teen vain 4 tunnin päiviä klo 8-12. Osastoilla voi olla vaikeampi järjestää, että mieti olisitko valmis vaihtamaan työpaikkaa?

Riippuu siitä miten teillä vuorot menee. Työyhteisöstä on myös kiinni onnistuuko tuo vain arkipäivisin työskentely. Meillä esim. ei onnistuisi, koska nytkin tekee tiukkaa, et kaikki saa yhden viikonlopun listassa vapaaksi. Osa-aikaisuudet meillä on yleensä ratkaistu niin, et normi työvuorojen aikatauluilla mennään, mut tulee sitten ylimäärisiä vapaita listaan.

Yhteistyössä