OrpoPurran hallituksen velkapommi räjähtää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi voi..

"Tarkastusvirasto: Hallituksen taloustavoitteet eivät todennäköisesti toteudu
Finanssipolitiikan valvojat arvioivat, etteivät hallituksen tavoitteet julkisen talouden vahvistamisesta ja velkaantumiskehityksen kääntämisestä toteudu."

Voi voi..

"Tarkastusvirasto: Hallituksen taloustavoitteet eivät todennäköisesti toteudu
Finanssipolitiikan valvojat arvioivat, etteivät hallituksen tavoitteet julkisen talouden vahvistamisesta ja velkaantumiskehityksen kääntämisestä toteudu."

Velkavetoiset veronalennukset keskittyen hyvätuloisiin ja yli 14.000€/kk tienaaviin vi--uun ja vastuullista talouspolitiikkaa!

Ylittyy takuulla 50 mrd euron alijäämä ja ilman velanoton peittelyä valtion omistuksen myynnillä 4 mrd euron edestä alijäämää olisi ainakin 55 mrd euroa. Velkaennätykset paukkuu Orpo ja Purra, ja tämä ilman edellisen hallituskauden vakavia kriisejä.

Pitäisikö velka jättää ottamatta?
Tekisikö joku listan mistä leikataan jotta tuota 14,4 miljardia ei tarvitsisi ottaa?
Uskomatonta, ettei koksupersuoikeisto keksi veropohjan laajentamista vaikka SDP sitä kuinka ehdottaa. Velkavetoiset veronalennukset ovat myrkkyä. Listaamattomien yritysten maailmalla ainutlaatuisen veroedun poisto. Institutionaalisien sijoittajien lähdevero. Solidaarisuusveron pitäminen 85 800 eurossa 150 000 euroon noston sijaan. Turhien ja jopa haitallisten yritystukien (VM:n mielestäkin) leikkuri. Tässä esimerkkejä. Ei ruoan ALV:n nostoa, ei perusturvan heikennyksiä, ei työelämän romutusta.

Veronalennuspolitiikka kasvattaa alijäämää ja on tuhoisaa Suomelle.

Tanska korkeammalla kokonaisveroasteella maailman kilpailukykyisin maa. Maassa ei listaamattomien yritysten veroetua. Yritysten yhteisövero Suomea korkeampi. Tanskassa arvonnousu=maastapoistumisvero. Työläisten palkat paljon korkeammat. Ay-järjestäytymisaste paljon korkeampi. Ansiosidonnainen työttömyysturva jopa porrastettuna alimmillaan parempi kuin Suomessa ansiosidonnainen turva parhaimmillaan. Otetaan Tanskan "Pohjoismainen malli", ei ainoastaan EK:n ja SY:n rusinoita pullasta.

Arto Satosen opeilla 100 000 työtöntä lisää ja Sanni Grahn-Laasosen sosiaalipolitiikalla 100 000 toimeentulotukiasiakasta lisää ja kymmeniä tuhansia lapsiköyhiä enemmän.

Uskomatonta, ettei koksupersuoikeisto keksi veropohjan laajentamista vaikka SDP sitä kuinka ehdottaa. Velkavetoiset veronalennukset ovat myrkkyä. Listaamattomien yritysten maailmalla ainutlaatuisen veroedun poisto. Institutionaalisien sijoittajien lähdevero. Solidaarisuusveron pitäminen 85 800 eurossa 150 000 euroon noston sijaan. Turhien ja jopa haitallisten yritystukien (VM:n mielestäkin) leikkuri. Tässä esimerkkejä. Ei ruoan ALV:n nostoa, ei perusturvan heikennyksiä, ei työelämän romutusta.
Paljonko haluat maksaa lisää veroja?

Veronalennuspolitiikka kasvattaa alijäämää ja on tuhoisaa Suomelle.

Tanska korkeammalla kokonaisveroasteella maailman kilpailukykyisin maa. Maassa ei listaamattomien yritysten veroetua. Yritysten yhteisövero Suomea korkeampi. Tanskassa arvonnousu=maastapoistumisvero. Työläisten palkat paljon korkeammat. Ay-järjestäytymisaste paljon korkeampi. Ansiosidonnainen työttömyysturva jopa porrastettuna alimmillaan parempi kuin Suomessa ansiosidonnainen turva parhaimmillaan. Otetaan Tanskan "Pohjoismainen malli", ei ainoastaan EK:n ja SY:n rusinoita pullasta.
Unohdit mainita Tanskan mamupolitiikan, jonka tavoitteena on nolla (0) pakoIoista.

Täysaikatyöläisillä menee paremmin kuin koskaan ja sitä paremmin mitä suuremmat tulot sekä elintaso ja ostovoima on historian paras veroista huolimatta. Silti tämä porukka itkee veroista eli kunniavelasta, jolla verovaroin katettu tämän kaiken mahdollistanut hyvinvointiyhteiskunta ylläpidetään. Kunniattomien paskiaisten lätinää. Kun hyödyt on jo itse korjattu, muille ja tuleville sukupolville ei suotaisi enää samaa. Ääreton, luonnevikainen, narsistinen ahneus kasvaa sosiaalisen nousun myötä sfääreihin: "mulle-mulle, mun-mun, lisää-lisää, mun ansiota-mun ansiota, muilta pois-muilta pois" porvarillista itkupotkuraivoa. Hyi Helvetti!
Monille on nykyään tarjolla vain keikka-, silppu- ja pätkätöitä sekä 0-tuntisopimusvuokratyötä, he eivät pääse tähän kulutusjuhlaan. Itsekin kuulun ensiksimainittuun luokkaan, mutta ymmärrän etuoikeutetun asemani joka on pitkälti sattumien summaa.

"Uskomatonta, ettei koksupersuoikeisto keksi veropohjan laajentamista vaikka SDP sitä kuinka ehdottaa. Velkavetoiset veronalennukset ovat myrkkyä. Listaamattomien yritysten maailmalla ainutlaatuisen veroedun poisto. Institutionaalisien sijoittajien lähdevero. Solidaarisuusveron pitäminen 85 800 eurossa 150 000 euroon noston sijaan. Turhien ja jopa haitallisten yritystukien (VM:n mielestäkin) leikkuri. Tässä esimerkkejä. Ei ruoan ALV:n nostoa, ei perusturvan heikennyksiä, ei työelämän romutusta."
Paljonko haluat maksaa lisää veroja?
Et sitten osannut lukea tai ymmärtänyt lukemaasi 🙄

Täysaikatyöläisillä menee paremmin kuin koskaan ja sitä paremmin mitä suuremmat tulot sekä elintaso ja ostovoima on historian paras veroista huolimatta. Silti tämä porukka itkee veroista eli kunniavelasta, jolla verovaroin katettu tämän kaiken mahdollistanut hyvinvointiyhteiskunta ylläpidetään. Kunniattomien paskiaisten lätinää. Kun hyödyt on jo itse korjattu, muille ja tuleville sukupolville ei suotaisi enää samaa. Ääreton, luonnevikainen, narsistinen ahneus kasvaa sosiaalisen nousun myötä sfääreihin: "mulle-mulle, mun-mun, lisää-lisää, mun ansiota-mun ansiota, muilta pois-muilta pois" porvarillista itkupotkuraivoa. Hyi Helvetti!
Monille on nykyään tarjolla vain keikka-, silppu- ja pätkätöitä sekä 0-tuntisopimusvuokratyötä, he eivät pääse tähän kulutusjuhlaan. Itsekin kuulun ensiksimainittuun luokkaan, mutta ymmärrän etuoikeutetun asemani joka on pitkälti sattumien summaa.
Puhumattakaan yrittäjien ja maatalousyrittäjien talouksien tulo- ja elintasosta (keskimäärin).

Kokoomus osaa velanoton ja näköjään persutkin. Ennätyksellisesti ilman edellisen hallituskauden kriisejä. Päälle vielä valtavat leikkaukset ja eliitin veroedut velkarahalla.

"Uskomatonta, ettei koksupersuoikeisto keksi veropohjan laajentamista vaikka SDP sitä kuinka ehdottaa. Velkavetoiset veronalennukset ovat myrkkyä. Listaamattomien yritysten maailmalla ainutlaatuisen veroedun poisto. Institutionaalisien sijoittajien lähdevero. Solidaarisuusveron pitäminen 85 800 eurossa 150 000 euroon noston sijaan. Turhien ja jopa haitallisten yritystukien (VM:n mielestäkin) leikkuri. Tässä esimerkkejä. Ei ruoan ALV:n nostoa, ei perusturvan heikennyksiä, ei työelämän romutusta."

Et sitten osannut lukea tai ymmärtänyt lukemaasi
Et sitten halua maksaa yhtään lisää veroja, vaan verot muiden kuin sun maksettavaksi

Kyllä, kirkkain silmin! Tosin välillä kyllä vääntelehti hivenen vaivautuneesti.
"Vuonna 2019 syöpään kuoli noin miljoona alle 50-vuotiasta. Määrä oli 28 prosenttia suurempi kuin vuonna 1990. Jyrkin nousu oli munuais- ja munasarjasyövissä, mutta eniten kuolemia aiheuttivat rintasyöpä ja keuhkotorven syöpä. Myös keuhko-, maha- ja suolistosyövät olivat eniten tappaneiden joukossa.

Syöpien lisääntyminen alle 50-vuotiailla on havaittu tutkimuksissa aiemminkin, mutta tuoreen tutkimuksen mukaan asiaa on harvoin katsottu globaalisti tai riskitekijöiden valossa. Uuden tutkimuksen aineisto on 204 maasta tai alueelta. Syöpätyyppejä datassa on 29.

Tutkimusta johtivat skotlantilainen Edinburghin yliopisto ja kiinalainen Hangzhoun yliopisto.

Kasvun ennustetaan jatkuvan

Alle 50-vuotiaoden syöpädiagnoosit lisääntyivät eniten Pohjois-Amerikassa, Australiassa ja Uudessa-Seelannissa sekä Länsi-Euroopassa, mutta suuntaus oli havaittavissa myös keski- ja matalan tulotason maissa. Niiden naisilla syöpätaakka oli selvästi suurempi kuin miehillä. Kuolleisuus oli suurinta Oseaniassa, Itä-Euroopassa ja Keski-Aasiassa.

Kolmen viime vuosikymmenen trendin perusteella tutkijat arvioivat, että ensi vuosikymmenen loppuun mennessä alle 50-vuotiaiden syöpädiagnoosit lisääntyvät 31 prosenttia ja -kuolemat 21 prosenttia. Suurimmassa riskissä ovat 40–49-vuotiaat."-yle-

Soste kertoi eilen että OrpoPurran oikeisto-kauhukabinetti lisää pienituloisten määrää ensi vuonna 40 000 ja toimeentulotukiasiakkaiden määrää 50 000 hengellä, ja loppukaudella heitä tulee hyvin todennäköisesti vielä paljon lisää. Myös työttömyys näyttää nousevan reilusti, vaikka hallitus puhui 80 000 - 100 000 uudesta työllisestä, niin mennään 50 000 - 100 000 miinukselle ja koska työllisyyden kasvussa on kyse työministeri Arto Satosesta 1/3 budjetissa pysymisestä, ensi vuonna otetaan huomattavasti 10,1 miljardia enemmän velkaa ja koko hallituskaudella noin 40 miljardin euron sijaan lähemmäs 50 miljardia, ellei enemmänkin. Tämä ilman viime hallituskauden erittäin suuria kriisejä pandemiaa ja Ukrainan sodan venäjäuhan ja -pakotteiden sekä energiakriisin lisämenoja. Lisäksi myydään ainakin neljällä miljardilla kansallista omaisuutta. Tämä hallitus paskoo Suomen talouden, hyvinvoinnin ja vakauden.
Velkaa otettiin 2024 historialliset 18,44 miljardia euroa, josta 3,2 miljardia maksatettiin pari viikkoa ennen vuodenvaihdetta ns "kalenteriteknisesti" VM:n budjettipäällikön sanoin, jotta se saatiin piilotettua vuoden 2023 alijäämään. VM osallistui siis OrpoPurran oikeistohallituksen velanoton peittelyyn ja kaunisteluun. Yllättikö jonkun muka?

Yhteistyössä