Oripää, Pöytyä vai Aura..kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja kohta ex-turkulainen
  • Ensimmäinen viesti
kohta ex-turkulainen
Olemme etsimässä omakotitaloa Turun lähialueelta (Tampereelle päin). Millaisia paikkoja ovat esim. Oripää ja Pöytyä? Onko ihan "kuollut" paikkakunta? Onko kouluja miten? Terveyskeskusta? Millaiset asukkaat? Palvelut?

Kaikenlaisia kommentteja odottelen mielenkiinnolla..=)

ap
Minä haluan muuttaa maalle, Frau Marhs. Olen asunut Turussa nyt kymmenisen vuotta ja ei tämä kaupunkielämä ole minun juttu. Mielummin kasvatan lapset "keskellä ei mitään". Ja kovin yksipuolinen tuo sinun kuva on oripään keskustasta, minäkin tiedän, että siellä on mm. apteekki, pankki ja muutama muukin kauppa. =)

Riihikoskella 12 v asuneena ja Kyrössä 7 v asuneena sanoisin että aika kuollutta mutta nyt en tiedä kun kuntia on yhdistetty että mikä tilanne. Aurassa ei yläastetta eikä lukiota, ne ovat Kyrössä. terveyspalvelut taas Riihikoskella paremmat kuin Kyrössä. onkohan se Riihikoski nyt sen "Suurpöytyän" keskus? Aura lähempänä Turkua ja varmaankin kasvanut niistä ajoista kun minä siellä päin liikkunut... Suosittelisin ehkä Riihikoskea! Tai Auraa!

Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja jääräpää:
Riihikoskella 12 v asuneena ja Kyrössä 7 v asuneena sanoisin että aika kuollutta mutta nyt en tiedä kun kuntia on yhdistetty että mikä tilanne. Aurassa ei yläastetta eikä lukiota, ne ovat Kyrössä. terveyspalvelut taas Riihikoskella paremmat kuin Kyrössä. onkohan se Riihikoski nyt sen "Suurpöytyän" keskus? Aura lähempänä Turkua ja varmaankin kasvanut niistä ajoista kun minä siellä päin liikkunut... Suosittelisin ehkä Riihikoskea!
Koska olet asunut? Ollaankohan samaan aikaan, minä -91-97.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä haluan muuttaa maalle, Frau Marhs. Olen asunut Turussa nyt kymmenisen vuotta ja ei tämä kaupunkielämä ole minun juttu. Mielummin kasvatan lapset "keskellä ei mitään". Ja kovin yksipuolinen tuo sinun kuva on oripään keskustasta, minäkin tiedän, että siellä on mm. apteekki, pankki ja muutama muukin kauppa. =)
Aura on maalaishenkinen kylä kaikilla herkuilla.
Jos omaa rauhaa haluat ja näin niin Sitten riihikoski. Nimittäin ainut mikä pitää meteliä on himskatin viritetyt mopot :D
Ihanan rauhaisaaa on muuten :heart:

Riihikoskella 12 v asuneena ja Kyrössä 7 v asuneena sanoisin että aika kuollutta mutta nyt en tiedä kun kuntia on yhdistetty että mikä tilanne. Aurassa ei yläastetta eikä lukiota, ne ovat Kyrössä. terveyspalvelut taas Riihikoskella paremmat kuin Kyrössä. onkohan se Riihikoski nyt sen "Suurpöytyän" keskus? Aura lähempänä Turkua ja varmaankin kasvanut niistä ajoista kun minä siellä päin liikkunut... Suosittelisin ehkä Riihikoskea! Tai Auraa!

korjaus: Aurassa on ylä-aste nykyään. Ne raasut on erotettu muista lähikylien lapsista :snotty:
Mä olen itse asunut nyt likemmäs 10 vuotta näillä seuduilla. Aurassa ja muualla enkä mä poiskaan osais muuttaa enää :saint:

ap
Minulla on tässä jaloissa kasvamassa kolme tulevaa moponvirittäjää, joten ompa mukava kuulla, että seuraa on. =) Mopojen viritys kuuluu nuoruuteen ja hulluuteen. Mielummin sitä, kuin näitä kaupunkilaisnuorten kohkotuksia. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Riihikoskella 12 v asuneena ja Kyrössä 7 v asuneena sanoisin että aika kuollutta mutta nyt en tiedä kun kuntia on yhdistetty että mikä tilanne. Aurassa ei yläastetta eikä lukiota, ne ovat Kyrössä. terveyspalvelut taas Riihikoskella paremmat kuin Kyrössä. onkohan se Riihikoski nyt sen "Suurpöytyän" keskus? Aura lähempänä Turkua ja varmaankin kasvanut niistä ajoista kun minä siellä päin liikkunut... Suosittelisin ehkä Riihikoskea!
Muutin niiltä seuduilta pois v.-93...Turkuun. Tosin kävin vielä aika usein niillä seuduilla -98 asti. Nykyään asustelen aivan toisessa maakunnassa.

Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Muutin niiltä seuduilta pois v.-93...Turkuun. Tosin kävin vielä aika usein niillä seuduilla -98 asti. Nykyään asustelen aivan toisessa maakunnassa.
Me taas aikoinaan muutettiin sinne Turusta ja sitten muutin sieltä Raisioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Frau Marhs:

korjaus: Aurassa on ylä-aste nykyään. Ne raasut on erotettu muista lähikylien lapsista :snotty:
Mä olen itse asunut nyt likemmäs 10 vuotta näillä seuduilla. Aurassa ja muualla enkä mä poiskaan osais muuttaa enää :saint:
Jaa en tiennytkään että oma yläasteensa siellä. Aura on varmaan sitten väkiluvultaan kasvanut roimasti.

Me muutamme Oripäähän ja kyllä meille tässä rakennusaikana on tullut hyvinkin positiivinen kuva paikkakunnasta. Onhan se toki haaste, että "kaikki tietää kaikkien asiat", kuten kunnon pikkupaikkakunnalla kuuluukin, mutta minusta se vain lisää yhteisöllisyyttä.

vierailija
Kyllä pitää sanoa, tällee 27 vuotta Oripäässä asuneena, että kyllä tää tuppukylä on ihan sieltä kotosin, minne aurinko ei paista. Ei ainakaan meikäläisestä ole vielä tullut oripääläistä, eikä tätä menoa ikinä tulekkaan. Ja vielä pitäis kuntaa markkinoida, että saataisiin lisää asukkaita, jne. Ei tästä kyllä paljoo ole lapsille kerrottavaa, saati sitte ulko paikkakuntalaisille.

Yhteistyössä