Oran yhdistelmät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
katso Odotus-lehden numero 1/2005

siinä oli vaunu vertailu, jossa ora tuli hopea tilalle heti testivoittaja Brio kombin jälkeen. Eli hyvä vaunu :)

helmikuun puolessa välissä on taas odotus-lehdessä vaunuvertailu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 20:22 oraa kirjoitti:

siinä oli vaunu vertailu, jossa ora tuli hopea tilalle heti testivoittaja Brio kombin jälkeen. Eli hyvä vaunu :)

Mutta mun mielestä siinä kaikki muut vaunut olikin sellasia että itse en ainakaan ostais..makuasia tietty, mutta vertailukohteet esim. Briolle ja Oralle oli aika huonot siinä testissä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 20:58 Nasu1 kirjoitti:
\

Mutta mun mielestä siinä kaikki muut vaunut olikin sellasia että itse en ainakaan ostais..makuasia tietty, mutta vertailukohteet esim. Briolle ja Oralle oli aika huonot siinä testissä

mikä vaunu olisi pitänyt olla vertailu kohteena? emmaljunga ei taida uskaltaa siihen testiin mennä kun brio aina voittaa ja muita ei taida oikein hintaluokassaan olla. Jännä katsoa ketkä ovat uudessa testissä mukana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 23:45 niin kirjoitti:
\
\

mikä vaunu olisi pitänyt olla vertailu kohteena? emmaljunga ei taida uskaltaa siihen testiin mennä kun brio aina voittaa ja muita ei taida oikein hintaluokassaan olla. Jännä katsoa ketkä ovat uudessa testissä mukana.

No mua olis ainakin kiinnostanu noiden Brion ja Oran lisäksi esim. Emmaljunga, Teutonia, Hartan, Gesslein... mutta makuasia, mulle vaan oli tosi pettymys koko testi, ei auttanut kyllä yhtään vaunuvalinnassa..tosin nyt on jo vaunut ja hyvät on. =)

Oli joo vähän naurettava se testi, kun ei edes puolia tässä maassa myytävistä merkeistä ollut mukana. Enemmän se taisi olla muutaman testaajan mielipide muutamista mukana olleista vaunuista, kuin mikään oikea testi.

Yhdessä liikkeessä juuri kerrottiin, että valmistajat ja maahantuojat eivät laita vaunujaan tuohon testiin, koska sen testin arvostelut on suunniteltu niin, että Brio aina voittaa. Muissa testeissä järjestys vaihtelee testeissä olleiden mallien mukaan, mutta tässä Brio aina voittaa. Jos Saksassa Brio olisi testeissä se olisi varmaankin aina viimeinen, koska siellä taas arvostetaan eri asioita.

Mistähän johtuu, että Suomessa yhä enemmän näkyy saksalaisia ym. vaunumerkkejä. Olisiko erilaisten käyttöominaisuuksien arvostus muuttumassa täälläkin.

testissä testataan vaunujen soveltuvuutta etenkin suomen talveen ja käytännöllisyyttä, sekä kankaiden yms. kestävyyttä, joten eikös esim. emmaljungan pitäisi pärjätä siinä? miksi se ei ikinä mukana?

ehkä nuo kalliit ja ulkoasultaan hienot, mutta muuten "puutteelliset" vaunut eivät testissä pärjäisi ja näin ollen jättäytyvät testin ulkopuolelle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2006 klo 19:39 niin mutta kirjoitti:
testissä testataan vaunujen soveltuvuutta etenkin suomen talveen ja käytännöllisyyttä, sekä kankaiden yms. kestävyyttä, joten eikös esim. emmaljungan pitäisi pärjätä siinä? miksi se ei ikinä mukana?

ehkä nuo kalliit ja ulkoasultaan hienot, mutta muuten "puutteelliset" vaunut eivät testissä pärjäisi ja näin ollen jättäytyvät testin ulkopuolelle.

2001 tai 2002 vuonna oli kaksplussassa tosi hyvä vaunuvertailu, siinä oli monia eri merkkejä ja eri malleja ja siinä ei niinkään verrattu niitä toisiinsa mikä huonoin ja mikä paras vaan enemmänkin tuotiin vaan hyvät ja huonot puolet jokaisesta esille perusteluineen....sellaisia sais olla enemmän, vaikka ihan kerran vuodessa kun mallit kuitenkin uudistuu aika tiuhaan tahtiin ja tulee muutoksia. Enkä todella usko että sen takia jotkut merkit jää pois testeistä etteivät pärjäis, kyllä niihin joku myy syy on.

Ehkä kysymys on siitä, että eri ihmiset oikeastikin arvostavat eri asioita. Jos arvosteluperusteet testeissä on yhden tai kahden ihmisen päättämät, niin se ei ole kattavaa.

Tällaiset "testit" joka alalla ohjaavat kuitenkin jokin verran ostopäätöksiä ja siksi oletan etteivät jotkut merkit ole halukkaita tukemaan lehtien myyntiä, jos etukäten tiedetään, ettei oma merkki sovi noihin etukäteen sovittuihin ominaiisuuskehyksiin.

Itse ihmettelin juuri ruotsalaisen "Vi föräldrar" lehden "testejä", joissa yhdet maailman suosituimmista rattaista - siis oikeasti koko maailman - Bugaboot tuomittiin vaarallisiksi ja kelvottomiksi. Jos näin todella olisi, olisivat käyttäjät ja viranomaiset ympäri maailman boikotoineet noin huonoksi todettuja rattaita ja ne olisivat myyntikiellossa ja asiakkaat kaikonneet jo vuosia sitten.

Se siis lehtien toimittajien ja niiden kavereiden testeistä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 17:24 minttu kirjoitti:
onko kellään noita uusia oran yhdistelmiä (vm 2005)? onko millaisia kokemuksia? mitä huonoa/hyvää verrattuna Brioon tai Emmaljungaan?
Ei ole 2005 mallia meillä,mutta molemmilla lapsilla olleet Orat ja todella tyytyväinen.
Tyttärelle ostetut vaunut lainassa ja käyttäjiä yht.7 vuosien varrella.Parilla viimeisellä kuitenkin parvekevaunuina,mutta hyvin kestivät(siitä aikaa 17 vuotta)
Pojalle halusin saman merkkiset ehdottomasti,tyytyväinen kun ensimmäisiinkin olin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 07:51 juju kirjoitti:
Itse ihmettelin juuri ruotsalaisen "Vi föräldrar" lehden "testejä", joissa yhdet maailman suosituimmista rattaista - siis oikeasti koko maailman - Bugaboot tuomittiin vaarallisiksi ja kelvottomiksi. Jos näin todella olisi, olisivat käyttäjät ja viranomaiset ympäri maailman boikotoineet noin huonoksi todettuja rattaita ja ne olisivat myyntikiellossa ja asiakkaat kaikonneet jo vuosia sitten.

Se siis lehtien toimittajien ja niiden kavereiden testeistä.

Toi johtuu vaan siitä että pohjoismaissa on maailman tiukimmat turvanormit lastentuotteiden suhteen. Esim. muualla maailmassa käytettävän auton turvaistuimet on pohjoismaisten turvanormien mukaan hengenvaarallisia. Kaikki on suhteellista. Toisaalta hyvä, että ollaan vähän edelläkävijöitä mutta järki mukana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 23:45 niin kirjoitti:
\
\

Emmaljungaa ei ole annettu vuosiin niihin testeihin mukaan, valmistaja haluaa itse tehdä kaikki testit vaunuihin. Helppo välttää puolueettomalta maaperältä tuleva negatiivinen palaute. Kaikki vaunumerkit pääsee tohon testiin halutessaan mukaan.
Kaikkihan sen tietää että kaikissa vaunumerkeissä on vikoja, nuo testit on vaan ilmaisia mainoksia niille jotka uskaltaa katsoa peiliin myös mahdollisten vikojen suhteen.

Yhteistyössä